Säljråd vid gammalspeldator som måste bort.

Permalänk
Medlem

Säljråd vid gammalspeldator som måste bort.

Hej,
Jag har vid nuläget en dator som jag köpte för 4 år sedan för 10 000 kr och vill nu sälja med följande specs:

Processor: I5 4460
Grafik: EVGA 970 4GB
Minne: 2x 256 GB SSD
Ram: 8 GB
Chassi: Taurus låda (Lyser rött)

Vad skulle vara ett rimligt pris att sälja min gamla speldator för?

Skulle gissa att den är värd runt 2500-3000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naVidia:

Hej,
Jag har vid nuläget en dator som jag köpte för 4 år sedan för 10 000 kr och vill nu sälja med följande specs:

Processor: I5 4460
Grafik: EVGA 970 4GB
Minne: 2x 256 GB SSD
Ram: 8 GB
Chassi: Taurus låda (Lyser rött)

Vad skulle vara ett rimligt pris att sälja min gamla speldator för?

Skulle gissa att den är värd runt 2500-3000kr?

japp definitivt 3lök.. vad är det för kylning på processorn och vilken sorts grafikkort? blåser den ut luft baktill eller bättre 3:je partskylare

Permalänk
Medlem

Ja skulle vilja gissa på 3-4000kr till och med, det är ju en schysst speldator för de som vill komma billigt undan istället för att köpa nytt. Ska man köpa nytt istället så får man ju iaf ge minst ~7k för att få något vettigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

japp definitivt 3lök.. vad är det för kylning på processorn och vilken sorts grafikkort? blåser den ut luft baktill eller bättre 3:je partskylare

Jag har bara vanlig fläktkylning, den har fläkt i fronten och en ovanför processorn.

Men ja 2500-3000 skulle låta ganska rimligt.

Nuvarande grafikkort: https://www.komplett.se/product/826145#

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja skulle vilja gissa på 3-4000kr till och med, det är ju en schysst speldator för de som vill komma billigt undan istället för att köpa nytt. Ska man köpa nytt istället så får man ju iaf ge minst ~7k för att få något vettigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja exakt, vill liksom inte överprisa min dator för vill de ska betala för vad de faktiskt får.