Router problem efter anslutning av Samsung s9+

Permalänk
Medlem

Router problem efter anslutning av Samsung s9+

Jag har et verkligt irriterande problem. När jag ansluter min mobil till routern så blir nätverket så långsamt, alla sidor blir som gröt,
men så fort jag stänger av anslutningen så fungerar det som de ska igen...

Jag har prövat allt, startat om, reset, glömt anslutningen osv osv. men jag fattar inte va det kan va för fel, inga andra enheter strular.
De konstiga är att jag hade exakt samma problem med min s8+ precis innan. de har funkat förr ett tag, men sen bara gick ingenting.

Hittar absolut ingenting på nätet mer än att de är fel på wifi i telefonen, men inget om att mobilen i sig kraschar ett helt wifi nät.

Har en router från telia, vet inte om de kan va just den de är fel på. Men har tyvärr ingen annan att testa med just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JetzARA:

Jag har et verkligt irriterande problem. När jag ansluter min mobil till routern så blir nätverket så långsamt, alla sidor blir som gröt,
men så fort jag stänger av anslutningen så fungerar det som de ska igen...

Jag har prövat allt, startat om, reset, glömt anslutningen osv osv. men jag fattar inte va det kan va för fel, inga andra enheter strular.
De konstiga är att jag hade exakt samma problem med min s8+ precis innan. de har funkat förr ett tag, men sen bara gick ingenting.

Hittar absolut ingenting på nätet mer än att de är fel på wifi i telefonen, men inget om att mobilen i sig kraschar ett helt wifi nät.

Har en router från telia, vet inte om de kan va just den de är fel på. Men har tyvärr ingen annan att testa med just nu.

Ett par frågor som egentligen är uppenbara men som man inte alltid prövar.
Har du startat om Routern och Mobilen?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Ett par frågor som egentligen är uppenbara men som man inte alltid prövar.
Har du startat om Routern och Mobilen?

Absolut! har haft detta problem i månader så. Jodå, därför jag är frustrerad för ingenting har funkat.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du ansluter till en annan router hos t.ex en kompis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JetzARA:

Absolut! har haft detta problem i månader så. Jodå, därför jag är frustrerad för ingenting har funkat.

Det känns lite konstigt om fler mobiler har orsakat exakt samma problem. Har du några specielinställningar eller konfiguration på routern? Kan du göra en återställning av routern?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@JetzARA:

Det låter som du har ADSL? Då är det vanligt att om tex en mobil behöver "ladda upp" något på nätet så stryps trafiken till övriga klienter. Har du något som säkerhetskopierar bilder etc?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Har du provat alla dom här fixarna?
https://www.technobezz.com/the-samsung-galaxy-s9-has-wi-fi-pr...

Om du har provat alla dom fixarna så hade jag testat att separera 2,4ghz / 5 Ghz nätverket till separata nätverk. Sen har jag läst någonstans att samsung mobiler föredrar några kanaler men kommer inte ihåg vilka. Har polare som var tvungen att sätta fasta kanaler och inte auto settings på kanalerna.

Hoppas du hittar rätt inställningar.

Visa signatur

2700X, 1080ti , X470-F.