Raderar på Webmail då försvinner brevet på Androiden

Permalänk
Medlem

Raderar på Webmail då försvinner brevet på Androiden

Har en Android Xperia. När jag går in på mitt Web-mail konto och raderar brev i inkorgen så försvinner även samma brev från min Xperia, brev som jag tidigare tagit hem.
Varför gör det så och hur kan jag hindra att breven raderas från telefonen. När jag tar hem brev till telefonen så ligger dom normalt kvar även i Web-mail kontot. Jag behöver radera Web-kontot ibland för det signalerar "Fullt" även om det bara finns 25-30 brev.

Permalänk
Medlem

Men det synkar väl? Precis som jag raderar ett gmail från datorn så finns det inte längre på min telefon eller så har jag djupt missförstått din fråga.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Det är så IMAP fungerar.

Permalänk
Medlem

Raderar på Webmail då försvinner brevet på Androiden

Skrivet av Undie:

Det är så IMAP fungerar.

OK--tack för info

Permalänk
Hedersmedlem

Byt till gamla POP3 om möjligt, då hämtas mailen fysiskt ner till enheten och man kan välja att de ska ligga kvar på server eller inte (standard i t ex Outlook är att de ligger kvar i 2 veckor, sedan tas bort från mailservern, men kan ändras till att tas bort direkt om man har liten inkorg).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det finns normalt inställningar för om något ska tas bort lokalt om det tas bort på servern, men det beror lite på vilken mailklient man kör med. Detta oavsett protokoll osv.

Permalänk
Medlem

Raderar på Webmail då försvinner brevet på Androiden

Skrivet av improwise:

Det finns normalt inställningar för om något ska tas bort lokalt om det tas bort på servern, men det beror lite på vilken mailklient man kör med. Detta oavsett protokoll osv.

OK--jag ska knappa runt lite och se vad jag kan och inte kan ändra på.
Tack!