Personlig Budget fråga i Excel

Permalänk

Personlig Budget fråga i Excel

Jag följer en mall i Microsoft Office Excel som heter Personlig Budget som har en bild på % av spenderad inkomst ( se bild ) men nu är det så att jag har duplicerat det bladet & gjort flera blad men hur ska jag ändra så koden följer med & visar procent av nästa månad.

Hoppas någon förstår vad jag menar
Koden som den går ifrån nu när man väljer "välj data" på själva diagramet är följande: =Diagramdata!$B$4:$B$5

Excel Personlig Budget

Permalänk
Medlem

Utropstecknet efter diagramdata betyder att diagrammets värden hämtas från cellerna b4 till b5 på bladet som heter just diagramdata. Detta verkar vara dolt, men om dy högerklickar nere bland flikarna till vänster så ska där finnas ett alternativ att visa dolda blad. Hur du sen får ett diagram per månad är en annan fråga, men börja med att hitta var data kommer från.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Napoleongl: Tack, nu har jag hittat bladet, nu ska jag bara komma på hur man ändrar så alla blad fungerar mot sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssonKent:

@Napoleongl: Tack, nu har jag hittat bladet, nu ska jag bara komma på hur man ändrar så alla blad fungerar mot sig själv

Ska jag va helt ärlig är det nog lättast att göra separata filer för varje månad, men det är ju inte lika kul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Napoleongl: haha precis, så har jag haft det förut men som du säger inte lika kul