Nvidia Geforce RTX 2080 Ti med två fläktar i referensutförande letar sig ut på webben

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att 2080ti släpps samtidigt som 2080, dottern ska få en ny dator till jul och då hade det passat bra om hon hade kunnat ta mitt 1080ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Tänka sig att grafikkorten i slutet av 90-talet, börjar av 00-talet inte drog mer än 20W. Vi har verkligen gått åt fel håll.

Moderna kort drar mycket mer ström, men är också otroligt mycket mer energieffektiva.
De kanske drar 20 gånger så mycket ström, men du får ju långt mer än 20 gånger prestandan.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Jahop, för min del betyder detta nog att jag kommer köpa ref återigen. Pascal ref klockade högre å nu med en tystare kylare så ser jag ingen mening med tredjepart korten längre.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

För oss som har ont om plats i burken är blower kort bättre. Jag skulle inte få plats i mitt ITX chassi med de flesta andra kort. Kör Asus GTX 1070 Turbo som ser ut som referens. Men tror inte jag får plats med tex Asus Strix

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k
Hur länge tror du man få vänta då? EK vänligen slå ute en block efter 1-3 månader som jag uppfattade. Men är inte så sugna på EK. Heatkiller eller phanteks skulle vara schysst. Jag förstår inte värför dem inte få kortet som alla andra 3de parti tillverkare. Skulle ju hjälpa de sälja flera referens kort av Nvidia. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Det är väl självklart att det är viktigt för dem. Annars hade de ju inte köpte med glasdörr. Du stirrar inte konstant på din bil heller men jag känner ju iaf att det är rätt viktigt att den är ren och snygg.

Ja, fast jag funderade mer på hur ofta man efter inköp kikar in i datorn.

Skrivet av anon159643:

Tala för dig själv, inga av mina bättre datorer i sign har varit igång på 2 månader utan jag har bara sett dem. (helt ärligt, jag har ej haft tid att leka med dem)

Nå många bryr sig om utseendet och det kommer finnas hur många 2080Ti som passar alla med vanlig smak, värre blir det att hitta snygga vattenkylda modeller.

Tala för mig själv? Det var en fråga. Dessutom har jag svårt att se att de som har en klar tematisk design köper referenskort. AIO-korten brukar sällan vara snygga eller bra, däremot tycker jag ofta att tredjepartslösningar från t ex EK brukar kunna vara snygga. Jag förstår konceptet, bara lite tveksam till hur viktigt det egentligen är. Jag köpte till en backplate till mitt block, den ser jag ju aldrig :>

Skrivet av DasIch:

Räcker med att jag vet att kortet sitter där.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite så.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

@trickeh2k
Hur länge tror du man få vänta då? EK vänligen slå ute en block efter 1-3 månader som jag uppfattade. Men är inte så sugna på EK. Heatkiller eller phanteks skulle vara schysst. Jag förstår inte värför dem inte få kortet som alla andra 3de parti tillverkare. Skulle ju hjälpa de sälja flera referens kort av Nvidia. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Just EK är nog lite speciellt då det skar sig mellan EK och Nvidia har jag för mig. De tillverkade ju blocken åt dem tidigare, men inte sedan Ti eller om det var tom 1080. Själv är jag inte speciellt märkestrogen, men kört på EK senaste två blocken. Mja, visst säljer de väl fler men vi som vattenkyler och dessutom köper in tredjepartsblock står nog för en försvinnande liten marknadsandel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, fast jag funderade mer på hur ofta man efter inköp kikar in i datorn.

Tala för mig själv? Det var en fråga. Dessutom har jag svårt att se att de som har en klar tematisk design köper referenskort. AIO-korten brukar sällan vara snygga eller bra, däremot tycker jag ofta att tredjepartslösningar från t ex EK brukar kunna vara snygga. Jag förstår konceptet, bara lite tveksam till hur viktigt det egentligen är. Jag köpte till en backplate till mitt block, den ser jag ju aldrig :>

Lite så.

Många har den stående på bordet brevid skärmen. Så hela tiden?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Pascal ref klockade högre

Det här låter jävligt anekdotiskt. Var har du fått den uppgiften?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hörde jag vissa säga att referensdesignen är ful? Har ni sett ett de vulgära designerna från tredjepartstillverkare nångång? Det är ju så man måste skämmas att ha ett Asus STRIX i burken.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut. Passar dock bra i ett chassi som saknar fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Haha. Dock så finns ju modeller med väldigt snygga motorer.

Är det en utställningsbil så är det precis lika viktigt med en välputsad motor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Däremot tycker jag att designen inte var speciellt tilltalande alls... Om det i huvudtaget ska bli en uppgradering så väntar jag in ASUS STRIX kort. Svala, tysta och oftast väldigt mycket utrymme för OC.

Designen är ju jättebra. Så trött på att se saker med rundade hörn och vinklar hit och dit, ser bara billigt 90-tal ut.

Permalänk
Medlem

@Banco: Så du sitter och konstant tittar in i ditt chassi istället för att titta på skärmen vid normalt användande?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Banco: Så du sitter och konstant tittar in i ditt chassi istället för att titta på skärmen vid normalt användande?

Jag har inget öppet chassi och jag tror du förstår precis vad jag menar.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Ja referenskortet sedan Titan har börjat blivit tråkigt med åren.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det här låter jävligt anekdotiskt. Var har du fått den uppgiften?

Omg......

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Omg......

Aha, där.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Antar att RTX har hårdvara för RayTracing medans GTX inte har det

Skickades från m.sweclockers.com