Netflix testar reklamavbrott mellan serieavsnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Det är ert eget fel att det blir så här:

Läs här

Vill som blocka det så kan dom.
Men dom har nog räknat på att dom kommer förlora ännu mer pengsr på att folk som delar slutar helt och hållet istället....

Frågan är vad som är minst dåligt, två personer som delar på ett konto, eller ingen person alls?

Sen till alla som verkar ha så svårt att förstå varför dom gör reklam för sitt eget innehåll:
Det gäller ju att kunder fortsätter se på innehåll så att kunderna fortsätter betala. Denna typ av ”reklam” handlar alltså inte om att tjäna mer pengar, utan att hindra kunder från att försvinna.

Permalänk
Avstängd

Orka snart inte mera hela världen är full med massa skit reklam internet behöver man adblock och IRL så behöver man snart VR som tar bort reklam där man går och nu Netflix det räcker väl att internet snart består av 99% reklam & virus.

Skrivet av niklasloow:

Varför? Varför ska jag betala för en tjänst och sen se reklam?

Om man inte hade läst rubriken så hade man trott att du menar Windows 10.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Alltså minst hälften av alla kommentarer här är ju bara onödigt bs...

"Ne det är inte reklam, det är rekommendationer"

"Det går att stänga av"

"Ne det går inte att stänga av, det går att stänga av beta/testare. Men om/när det lanseras så går det inte att ta bort"

Själv så funderar man ju väldigt starkt att lägga ner hela skiten och gå tillbaka till de gamla banorna isåfall, för om man tvingas se reklam (rekommendationer) för andra Netflix Serier (som man redan sett allt av) efter VARJE serieavsnitt så kommer jag dö. Tänk bara att sitta och kolla nyaste OITNB med 20st 30sek pauser... NEJ TACK!

Visst går att "klicka" bort men hur ofta rör man på sig när man kör seriemarathon? Inte direkt så att man ligger nedbäddad eller sligger (sitter/ligger) superskönt i soffan? Right?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Nu börjar man leka med eld alltså, tweeten som visas i artikeln sammanfattar ju saken ganska bra! Betalar vi inte redan för att se vad netflix har att erbjuda på förstasidan man kommer till? Dom borde göra sin förstasida bättre istället och ta lite idéer från youtube. Låta en göra flera spellistor och inte bara en. Sätta tillbaka betygssystemet med fem stjärnor och låta en kunna se vad fan man alldeles nyss såg i form av historik. Ibland händer det att jag då faktiskt hittar något nytt men inte memorerat vad det hette. Att sen hitta det igen tar för lång tid! Det är klart om dom har en kass 'User Interface' på förstasidan och folk inte kan hitta det dom faktiskt vill se på så måste netflix hitta på lösningar. Tycker att man petar i fel ände. Dom känner nog på sig att det finns material som folk faktiskt vill titta på men inte ser av någon okänd anledning. Netflix UI suger. Folk vet att det finns serier där som kan vara bra och man behöver inte göra reklam för det, folk betalar ju redan nu av en anledning. Istället borde dom göra det lättare att navigera sidan och visa vad dom har att erbjuda när man loggar in och inte efter jag bestämt mig för att se på något. Åtminstone lägga till flera inställningar för den här reklamen ifall man faktiskt letar efter något nytt och kanske bara provtittar på något avsnitt. Typ "zap mode".

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sen till alla som verkar ha så svårt att förstå varför dom gör reklam för sitt eget innehåll:
Det gäller ju att kunder fortsätter se på innehåll så att kunderna fortsätter betala. Denna typ av ”reklam” handlar alltså inte om att tjäna mer pengar, utan att hindra kunder från att försvinna.

Haha ibland har man riktigt flyt. Tänkte jag skulle svara på din kommentar och sedan fick jag exakt det jag ville ha sagt snyggt serverat av makerspace nedan.

Skrivet av makerspace:

Dom borde göra sin förstasida bättre istället och ta lite idéer från youtube. Låta en göra flera spellistor och inte bara en. Sätta tillbaka betygssystemet med fem stjärnor och låta en kunna se vad fan man alldeles nyss såg i form av historik. Ibland händer det att jag då faktiskt hittar något nytt men inte memorerat vad det hette. Att sen hitta det igen tar för lång tid! Det är klart om dom har en kass 'User Interface' på förstasidan och folk inte kan hitta det dom faktiskt vill se på så måste netflix hitta på lösningar. Tycker att man petar i fel ände. Dom känner nog på sig att det finns material som folk faktiskt vill titta på men inte ser av någon okänd anledning. Netflix UI suger. Folk vet att det finns serier där som kan vara bra och man behöver inte göra reklam för det, folk betalar ju redan nu av en anledning. Istället borde dom göra det lättare att navigera sidan och visa vad dom har att erbjuda när man loggar in och inte efter jag bestämt mig för att se på något.

Väl skrivet.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Äh, inget ovanligt med tjänster och produkter som delfinansieras med reklam. Bio och tidningar t.ex. Du betalar för en produkt men får ändå en näve reklam i nyllet.

Du läste tydligen inte nyheten innan du svarat på det. Som typ 90% av alla som svarat här.
Netflix kommer göra reklam för SINA EGNA SERIER/FILMER och tjänar därmed 0 stålar på detta.
Detta är nu en test som går att stänga av. Om det inte går att stänga av när det blir skarpt kommer det gå att hoppa över, precis som på youtube typ.
Det är allstå INTE reklam för allt möjligt typ tv 4 utan ENDAST Netflix eget material, som du redan betalar för.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du läste tydligen inte nyheten innan du svarat på det. Som typ 90% av alla som svarat här.
Netflix kommer göra reklam för SINA EGNA SERIER/FILMER och tjänar därmed 0 stålar på detta.
Detta är nu en test som går att stänga av. Om det inte går att stänga av när det blir skarpt kommer det gå att hoppa över, precis som på youtube typ.
Det är allstå INTE reklam för allt möjligt typ tv 4 utan ENDAST Netflix eget material, som du redan betalar för.

Reklam för serier man inte vill se eller tvättmedel och tandkräm, spelar ingen roll. Det är lika störande.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Hedersmedlem

*§7-regelbrytande inlägg raderade (piratkopiering)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Amazons prime video har redan detta men som tur är kan man enkelt klicka på "skip ad" om man vill = inga problem.

Japp, jag får det också på Amazon Prime Video och det stör ingenting i och med att man enkelt kan skippa trailern. ”Problemet” har fått alldeles för stora proportioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Japp, jag får det också på Amazon Prime Video och det stör ingenting i och med att man enkelt kan skippa trailern. ”Problemet” har fått alldeles för stora proportioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken version har reklam mellan avsnitten? Blev riktigt förvånad över era inlägg. För mindre en månad sen kollade jag igenom hela Goliath utan en enda reklamsnutt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vilken version har reklam mellan avsnitten? Blev riktigt förvånad över era inlägg. För mindre en månad sen kollade jag igenom hela Goliath utan en enda reklamsnutt.

Jag kollar på min iPad och just nu kollar jag på Bosch och Seinfeld. När jag tänker efter så får jag de bara mellan Bosch-avsnitt och uppskattningsvis mellan var tredje avsnitt (dvs inte mellan varje avsnitt).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag kollar på min iPad och just nu kollar jag på Bosch och Seinfeld. När jag tänker efter så får jag de bara mellan Bosch-avsnitt och uppskattningsvis mellan var tredje avsnitt (dvs inte mellan varje avsnitt).

Skickades från m.sweclockers.com

Googlade lite innan du svarade och det verkar vara väldigt olika beroende på platform, region, serie osv. Lite random.

Goliath är enda serien jag sett på Amazon och där var det som sagt ingen reklam. Jag kollade genom appen i min LG TV.
Efter filmer har det dock kommit reklam för andra serier och filmer.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Reklam är bra. Det är det bästa sättet för mig att avstå från sysselsättning som ändå bara är improduktivt, fettbildande eller i största allmänhet fördummande

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Haha ibland har man riktigt flyt. Tänkte jag skulle svara på din kommentar och sedan fick jag exakt det jag ville ha sagt snyggt serverat av makerspace nedan.

Väl skrivet.

Tja, jag får ungefär 15 pushnotiser och Mail i månaden om att ”detta kan vara en serie för dig”.
Sjukt jävla irriterande. Kan ju förvisso blocka det, men på samma sätt kunde man ju opta ur denna reklam.

Men grejen är att ingenjörerna på Netflix är inte idioter, snarare tvärtom.
Jag vågar -garantera- att dom har data som visar på att denna aggressiva form av ”egenreklam” hjälper att minska avhopp...

Det största problemet Netflix har i min mening, är att dom pumpar in så jävla mycket lågkvalitativ skit i sin tjänst. Många av deras egna filmer är ju bland den sämsta smörjan som någonsin producerats. Man sitter där och tänker ”helvete, fattade dom inte hur kasst det här är när dom satt och klippte ihop det?

Många serier ligger ju 1-2 säsonger efter!
”Storfilmer” är väl i snitt minst 2-4 år gaml, finns väl knappt en enda storfilm anno 2018 på deras tjänst?
Utöver det så köps det in sjuka mängder bottenskrap...

Så ska man gnälla, så är lite reklam om deras innehåll det minsta problemet, det största problemet är att innehållet dom försöker promota mest är crap.
Så vill man ”förenkla” för oss användare behövs inget UI öht byggas om, tar dom bara bort allt skräp som bara cloggar ner tjänsten så kanske man skulle orka hitta nått att titta på.
”Rekordet” är att vi satt i 40 min och letade igenom skitfilm efter skitfilm innan vi gav upp och startade iTunes Store istället...

Nu vill det sig som så att vi är 4 pers som delar på ett premiumkonto för 129:- i månaden så jag känner att dom typ 32:- per månad jag pröjsar ändå är värt det jag konsumerar, men inte en chans att jag skulle hosta upp 129:- ensam.

Ta till exempel serien Suits nu, den är på säsong 8. Vad gör jag när jag vill se senaste avsnittet? Loggar in på Netflix?
Nope, dom har säsong 6. Dom ligger alltså en först en full säsong efter, och ökar stadigt på det när säsong 8 nu sänds.
När dom väl stolta presenterar säsong 7 i deras push, Mail och reklam, så är det ju så dödfött för då har man ju redan konsumerat den säsongen på annat håll...

Permalänk

När jag nu loggar in möts jag på förstasidan av samma rekommendation gång på gång, kanske i ett år har jag fått samma, även fast jag har tryckt tummen upp och sett den två gånger utan rekommendationen. Det kanske är dags att byta rekommendation? Det verkar ju inte som att netflix är intresserade över huvudtaget att ge skickliga rekommendationer. Antingen är dom ju helt inkapabla och dom måste göra reklamsnuttar för sina egna serier, eller så vill dom trycka ner något annat i konsumenternas halsar. Eller är det mer effektivt på massan att göra reklamsnuttar för att få behålla tittare än att prydligt och civiliserat ge rekommendationer på förstasidan, eller på en särskild sida som heter rekommendationer. Tycker det är konstigt. Folk betalar ju för att slippa störas medan man tittar på något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

OBS OBS
Man kan enkelt avaktivera tjänsten.

#17516723

Fast det är ju bättre att inte avaktivera det här utan istället aktivt och konsekvent _inte_ titta på dessa rekommenderade filmer/serier och om möjligt aktivt klicka bort trailern. -Med tanke på att det är ett test som rimligtvis kommer utvärderas efter testperioden.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Netflex har dålig ekonomi något sätt behöver de få in mer pengar på. Man kan vara kritisk emot reklam, men vad är alternativen? Prishöjning?

Nja, inte dålig ekonomi direkt men de vill väl gärna få in lite mer för bättre marginal.

(Data från Börsdata)

Dold text
Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du läste tydligen inte nyheten innan du svarat på det. Som typ 90% av alla som svarat här.
Netflix kommer göra reklam för SINA EGNA SERIER/FILMER och tjänar därmed 0 stålar på detta.
Detta är nu en test som går att stänga av. Om det inte går att stänga av när det blir skarpt kommer det gå att hoppa över, precis som på youtube typ.
Det är allstå INTE reklam för allt möjligt typ tv 4 utan ENDAST Netflix eget material, som du redan betalar för.

TLDR: Det är reklam.

Självklart har företaget lagt ner resurser och tid på detta för att INTE tjäna pengar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Japp, jag får det också på Amazon Prime Video och det stör ingenting i och med att man enkelt kan skippa trailern. ”Problemet” har fått alldeles för stora proportioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lär inte vilja ha reklam mellan avsnitten. Då kan jag titta på mindre legitim hemsida på nätet i så fall, kvittar om det är tandkräm eller eget material.

Är ju störande som det redan är med det tar 15 sek per avsnitt och manuellt skippa intro (styr datorn med styrplatta och den tappar signalen med datorn då och då speciellt om skärmen slocknar då kan man behöva starta om wifi i plattan).

Så mer saker jag behöver skippa är inte kul och netflix hade liknande system för par år sen. Titta på en serie och pausa den eller släkte ner den, hade barn i samma rum och då kom det upp från ingen stans en trailer på en serie från netflix (tror jag det var) och det var skräck serie. Tog ju 5/10 sek för att få av skiten.

Så nej få upp random icke barnvänlig reklam mellan avsnitten, är big no. Ja jag vet det finns barn/kids konto (men vill ju själv kunna titta på serier/ filmer). Är en sak om barn sätter på fel film/serie, men det ska inte komma upp skit som skrämmer barn.

Så verkar ju som netflix testat detta länge (körde genom webbläsaren då), idag i deras app har jag inte stött på liknande igen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Innebär det att tjänsten blir billigare/gratis? ;Z

Permalänk
Skrivet av rYmdOsT:

Innebär det att tjänsten blir billigare/gratis? ;Z

Inte så länge det enbart är deras egna material de gör reklam för. Jag ser hellre att de gör reklam för pågen eller liknande och sänker priset än att jag skall behöva se reklam för deras innehåll.