Nvidia direktsänder presskonferens för avtäckande av nästa generations Geforce

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lorault:

Du får antingen kortet för 8290:- eller så makulerar dem order. Dem kanske frågar om du vill betala skillnaden annars makulerar dem order skulle jag gissa på.

Kan dom göra så? Menar, står det ett pris vid köpetillfället så borde det vara det som gäller, punkt.
Vad dom gör med priset efter han har beställt borde inte röra honom ö.h.t

Permalänk
Medlem

@anon179202: Det beror på vad det står i köpvillkoren som köparen godkänt utan att läsa till 100%, vilket sker i de flesta fallen. Annars hade hen inte behövt skriva här och fråga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Känns bra att precis varenda demo dom visade som använder RT hackar imellanåt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv

@Zero Cool: skriver man in det i avtal så borde det stå tydligt och klart så det inte det inte kan missförstås att priset kan komma att justeras.
Om inte borde kunden underrättas omgående. Allt annat känns som en ren falsk prissättning och bedrägeri .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

NDA lär släppas direkt efter eventet så första testerna lär inte vänta på sig. Alla större recensenter bör ha testerna färdiga redan.

Jag ser fram emot lite mysig kvällslektyr på Anandtech.

Du fick visst inte heller läsa något på Anandtech ikväll

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Du fick visst inte heller läsa något på Anandtech ikväll

Nä, det var dåligt med det. Dyker väl upp imorgon antar jag.

Permalänk
Medlem

@Yoshman: Mycket bra och utförlig förklaring, kunde inte ha skrivit ihop det bättre själv!

Angående RT-kärnorna - ser fram emot NVIDIAs release på papper om hur dessa fungerar i praktiken. Lusläste Whitteds artikel men blir inte riktigt klok på hur RT-cores tillsammans med Tensor cores kan tillämpa detta i real-time. Visst, precis som herr läderjacka nämnde så spelar ANN en stor roll för att kunna utföra detta i just real-time men speltillverkare kommer förmodligen vara tvungna att träna flera nätverk för specifika scener/platser i spelen där man har olika typer av ljuskällor, vilket då mest troligt görs off-line med t.ex. Quadro grafikkort. Om detta nu stämmer (tänker jag rätt nu här?), vad för roll kommer Tensor cores att ha i samband med RT cores?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

https://i.imgur.com/2OeIiyM.png

När jag beställde MSI RTX 2080 Duke OC fick jag det för 8290 kr, nu ligger det uppe för ca 9500 kr. Kommer de lägga på mellanskillnaden på in order?

Skrivet av Lorault:

Du får antingen kortet för 8290:- eller så makulerar dem order. Dem kanske frågar om du vill betala skillnaden annars makulerar dem order skulle jag gissa på.

Dom hade 10st för det priset, efteråt när dom var slut försvann produkten en stund och kom tillbaka med 100+ "i lager" fast för det dyrare priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Dom hade 10st för det priset, efteråt när dom var slut försvann produkten en stund och kom tillbaka med 100+ "i lager" fast för det dyrare priset.

Isåfall är det ju toppen, är dock osäker på hur kylingen / ljudnivån kommer prestera jämfört med Gaming X :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Isåfall är det ju toppen, är dock osäker på hur kylingen / ljudnivån kommer prestera jämfört med Gaming X :/

Tror att 10 seriens varianter var "ok" om jag minns rätt från reviews. Inget som matchar de bästa men inte alltför dåligt heller. Det var MSI Armor varianterna som var urusla.

Jag kommer fortfarande vänta på reviews tills man ser vad som är värt det. Allt känns så där för dyrt för att impulsköpa. Ett 2080 vid 7k och ett 2080Ti vid 10k hade jag nog inte tvekat på men dessa priser... mjeh. Nä, reviews.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

Tror att 10 seriens varianter var "ok" om jag minns rätt från reviews. Inget som matchar de bästa men inte alltför dåligt heller. Det var MSI Armor varianterna som var urusla.

Jag kommer fortfarande vänta på reviews tills man ser vad som är värt det. Allt känns så där för dyrt för att impulsköpa. Ett 2080 vid 7k och ett 2080Ti vid 10k hade jag nog inte tvekat på men dessa priser... mjeh. Nä, reviews.

Håller med helt. För mig behöver frågor besvaras innan man ens funderar på att köpa ett grafikkort för så mycket pengar, är väl tveksamt om det någonsin kommer att ske oavsett
tex.
* Prestanda gentemot äldre kort, som ett gtx 1080ti i spel som inte använder raytracing
* Hur mycket påverkars prestandan generellt, dvs måste man ner i upplösning eller kompromissa med inställningar för att undvika allt för låga fps
* I hur hög grad behöver raytracing HDR för att verkligen komma till sin rätt
* Eftersom detta är 1:a generations kort, hur väl kommer det att funka i praktiken
Etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Så ett trivialt val? Globala uppvärmningen fixar snöproblemet, så säg hej till din nya GPU!

Dont tempt me

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

@anon179202 Absolut, så borde det gå till. Och just detta brukar stå rätt tydligt i köpvillkoren, vilka rättigheter butiken förbehåller sig vid prisjusteringar exempelvis. Vi vet heller inget huruvida butiken kontaktat kunden gällande ordern eller inte. Som jag förstod det hade det inte gått speciellt lång tid från att kortet beställdes tills dess att justeringen upptäcktes och frågan ställdes. Det är nog rimligt att anta att en kommunikation från butiken sker tidigast nästkommande arbetsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

@Clawfinger6 Absolut, så borde det gå till. Och just detta brukar stå rätt tydligt i köpvillkoren, vilka rättigheter butiken förbehåller sig vid prisjusteringar exempelvis. Vi vet heller inget huruvida butiken kontaktat kunden gällande ordern eller inte. Som jag förstod det hade det inte gått speciellt lång tid från att kortet beställdes tills dess att justeringen upptäcktes och frågan ställdes. Det är nog rimligt att anta att en kommunikation från butiken sker tidigast nästkommande arbetsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så kan det vara så enkelt att butiken hade ett visst antal kort till ett rabatterat pris och när sedan dessa kort var slutsålda så ändrades priset till ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

@Nocto: Vad nvidia kan göra är att ha tensor kärnor i RTX och med AI lista ut en bra algoritm i realtid för de-noiser per spel/program automatisk samt ha super effektiva de-noiser specifika AI-generarde algoritmer i drivrutinsuppdateringar per spel, som skapas från nvidias egna superdatorer
Att ha AI genererade drivrutiner för vissa funktioner som denoiser låter spännande, dock helt spekulativt från min sida

Ibland vill man ge sig själv en klapp på axeln när spekulationen blir klockren

Tror att korten kommer inte prestera så mycket bättre på dagens "vanliga" spel, kanske runt 10% mer. Men i RTX anpassade spel kan det bli riktigt bra. Så tills det kommer flera spel så är det ingen större ide att uppgradera från 1000 serien än, såvida tensor/RT-kärnorna inte kan hjälpa till i t.ex. vissa förutsägande i renderingen och i AA i dagens spel.

Permalänk
Medlem

Slog just till på ett beggat MSI Seahawk X 1080 før 4000...good times før oss snåla och fattiga! Kanske blir det ett 2080 om ett par år då.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Ibland vill man ge sig själv en klapp på axeln när spekulationen blir klockren

Tror att korten kommer inte prestera så mycket bättre på dagens "vanliga" spel, kanske runt 10% mer. Men i RTX anpassade spel kan det bli riktigt bra. Så tills det kommer flera spel så är det ingen större ide att uppgradera från 1000 serien än, såvida tensor/RT-kärnorna inte kan hjälpa till i t.ex. vissa förutsägande i renderingen och i AA i dagens spel.

Japp, jag tror detta också! Återstår att invänta prestandatesterna i en månad till

Nu håller jag tummarna för hur pass många Tensor cores dessa kort kommer att innehålla. Får vi ett GTX 2070 som presterar likvärdigt 1080 Ti i spel utan RT och samtidigt innehåller minst 1/4 av antalet Tensor cores i Titan V (640 st), då blir det nog ett klick på köpknappen! Men lite intresserad av 2080 också, får se först hur denna presterar!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Eller så kan det vara så enkelt att butiken hade ett visst antal kort till ett rabatterat pris och när sedan dessa kort var slutsålda så ändrades priset till ordinarie pris.

Må så vara, men det förändrar ju inget. Har han tur lyckades han få ett av de billigare korten. Har han otur fanns den en fördröjning i uppdateringen av lagersaldot och korten var egentligen slut. Oavsett vilket är det köpvillkoren som reglerar hur butiken kan agera.
Då detta sidospår är lite off topic väljer jag för egen del att inte kommentera detta vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ja säga vad man vill, men den presentationen tillsammans med vad deras VD presenterade var nog det ballaste jag sett från hårdvaruvärlden. Likaså att en stor hög av de rykten som presenterats var så fel som de var.
Önskade fler företag hade förmågan att släppa lite lösa rykten om en produkt och sedan spränga fram med det som egentligen är vad som skall släppas.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

FP32 TFLOPS jämförelse mellan kort i Turing och Pascal:

Förstår nu varför de valde att släppa ett 2080 Ti direkt.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

100% prispåslag för 10% prestanda utan raytracing biten. Pass

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.