Nvidia Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti från Inno3D på bild

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti från Inno3D på bild

Ytterligare Geforce-modeller från partnertillverkare hittar nu ut på webben, denna gång från Inno3D. Förutom traditionella fläktkylare skymtas även en modell med sluten vattenkylning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1h 46 min kvar. Spänningen är olidlig!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att jag har fel, men av den enorma radiatorn att döma så blir Turing strömtörstigt??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag hoppas att jag har fel, men av den enorma radiatorn att döma så blir Turing strömtörstigt??

240mm radiator enorm?

För ett grafikkort + cpu kör jag alltid minst 360mm.

Permalänk
Medlem

Hur är AIO vattenkylning på grafikkort i jämförelse med de populära till CPUer som dör efter ett år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

240mm radiator enorm?

För ett grafikkort + cpu kör jag alltid minst 360mm.

Aldrig förut har åtminstone jag sett ett färdigt vattenkylningspaket på ett grafikkort som varit större än 120mm. Man brukar räkna i stort på 120mm per komponent som ska vattenkylas. Och med tanke på den tjocklek radiatorn huserar så är det fanimej ingen dålig pjäs.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@Terrell: Ingen aning, hade gärna sett ett med vanligt vattenblock på så man lätt kan koppla in till befintlig loop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Aldrig förut har åtminstone jag sett ett färdigt vattenkylningspaket på ett grafikkort som varit större än 120mm. Man brukar räkna i stort på 120mm per komponent som ska vattenkylas. Och med tanke på den tjocklek radiatorn huserar så är det fanimej ingen dålig pjäs.

Brukar inte det vara hybrider?
Med tanke på hur mycket värme grafikkorten alstrar så anser jag att 240mm är minimum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Hur är AIO vattenkylning på grafikkort i jämförelse med de populära till CPUer som dör efter ett år?

Vad gör du med dina? Mitt H60 körde jag flera år, sedan fick min pappa det, tror pumpen dog efter några år till, men höll säkert i 5-7 år. Mitt H100 till CPUn köpte jag begagnat och har lirat i 2-3 år redan. Samt ett H70 som jag haft till grafikkort i en 5 år också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Brukar inte det vara hybrider?
Med tanke på hur mycket värme grafikkorten alstrar så anser jag att 240mm är minimum.

Jo? Eller alla färdiga vattenkylningslösningar på grafikkort räknas som hybrider.

Då är det din uppfattning, men jag skulle säga att 120mm på dagens grafikkort är alldeles perfekt, såvida man inte bara råkar ha plats och lust att slänga in en 240/ 280mm radiator. Men att påstå att 120mm inte räcker till för ett grafikkort tycker jag är fel. Därför reagerar jag på att tillverkare nu verkar släppa Turing-kort med såpass stora radiatorer. Jag tvivlar på att det inte har att göra med värmeutveckling

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

15 papp? Vild gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vad gör du med dina? Mitt H60 körde jag flera år, sedan fick min pappa det, tror pumpen dog efter några år till, men höll säkert i 5-7 år. Mitt H100 till CPUn köpte jag begagnat och har lirat i 2-3 år redan. Samt ett H70 som jag haft till grafikkort i en 5 år också.

Jag har personligen inte kört AIO vattenkylning till CPU då tre av mina vänners gick sönder efter ca 1 år. Kommer inte ihåg exakt modell men var den typiska Corsair:en som de flesta kör.

Permalänk
Medlem

Måste vara rekord va? 10+ artiklar på samma sida som handlar om Nvidia

Edit:.. och fler blir det..

Permalänk
Medlem

Välkommen till SweNvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ichill X4 Ultra Airboss!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inno3D verkar ha lugnat sej någorlunda med namnen, tänker på deras GTX 970 som hette
Inno3D Ichill Geforce GTX 970 4 GB Herculez X4 Air Boss Ultra.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Terrell:

Hur är AIO vattenkylning på grafikkort i jämförelse med de populära till CPUer som dör efter ett år?

En polare till mig sitter på ett Fury X AIO och det tuffar på som vanligt.

Utöver det så har jag aldrig haft ett CPU AIO som havererat för mig, haft flera stycken som tuffat på i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrByte:

Måste vara rekord va? 10+ artiklar på samma sida som handlar om Nvidia

Edit:.. och fler blir det..

Skrivet av djazz:

Välkommen till SweNvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Klart, intressantaste släppet på två år. Hype!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Klart, intressantaste släppet på två år. Hype!!

Det enda släppet på två år...

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av djazz:

Välkommen till SweNvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Lol'd.

Sweclovidia.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Det enda släppet på två år...

Glöm inte första generationen av Zen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag hoppas att jag har fel, men av den enorma radiatorn att döma så blir Turing strömtörstigt??

Vi vet ju redan att den kommer vara det pga 12nm etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag hoppas att jag har fel, men av den enorma radiatorn att döma så blir Turing strömtörstigt??

Enligt läckan från PNY har 2080Ti/2080 en TDP på 285 W medan 1080Ti har 250 W och 1080 180 W

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Swidia i plånboken!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Klart, intressantaste släppet på två år. Hype!!

Visst är det intressant men jag skulle föredra att artiklarna uppdateras (när ny info finns) istället för att spruta ut nya hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrByte:

Måste vara rekord va? 10+ artiklar på samma sida som handlar om Nvidia

Edit:.. och fler blir det..

Ja en samlings artikel vore väl att föredra.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Ja en samlings artikel vore väl att föredra.

Artikeln och tråden hade blivit kaos. Det är ju inte varje månad så många kommer upp utan bara när det är ett såpass efterlängtat släpp. Om någon dag kommer bara ett par utav dessa trådarna vara aktiva ändå och allt återgår till det normala.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrByte:

Måste vara rekord va? 10+ artiklar på samma sida som handlar om Nvidia

Edit:.. och fler blir det..

Nvidia är duktiga på marknadsföring där av så lyckas de får många artiklar på denna typen av sidor. Amd släppte TR4 2000 och släppte ingen info innan vilket gav 0 rubriker.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Jag har personligen inte kört AIO vattenkylning till CPU då tre av mina vänners gick sönder efter ca 1 år. Kommer inte ihåg exakt modell men var den typiska Corsair:en som de flesta kör.

Har fortfarande en dator med Corsairs gamla H60 som körts sedan lanseringen.

Verkar dock vara ojämn kvalité på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Föredrar ett grafikkort med AIO alla dagar.. Fast skulle hellre vilja ha 140mm rad så man kan sätta det snyggt som utblås baktill. Eller vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!