Permalänk

Problem med moderkort.

Hejsan!

Håller på att bygga om min dator men har stött på några problem.
Håller på att byta moderkort då jag nästan är säker på att problemet ligger där och har siktet inne på denna: ASUS ROG Strix B360-F Gaming, S-1151. Vet inte riktigt om den funkar då jag har en i7 6700k och 3000Mhz RAM-minnen. Hjälp skulla uppskattas

Fråga gärna om mer info!

Permalänk
Medlem

Nej 6700k passar ej på b360

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Hejsan!

Håller på att bygga om min dator men har stött på några problem.
Håller på att byta moderkort då jag nästan är säker på att problemet ligger där och har siktet inne på denna: ASUS ROG Strix B360-F Gaming, S-1151. Vet inte riktigt om den funkar då jag har en i7 6700k och 3000Mhz RAM-minnen. Hjälp skulla uppskattas

Fråga gärna om mer info!

.
Du ska kolla efter ett moderkort baserat på Z270, det du listar fungerar inte till din CPU

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

.
Du ska kolla efter ett moderkort baserat på Z270, det du listar fungerar inte till din CPU

Jag beställde ett ASUS ROG Strix Z270H Gaming/K1 men när jag höll på att installera windows så vägrade den hitta nätverkskortet i den. Försökte föra över drivrutiner från en annan dator via USB och via installations CDn, men det stod bara att den inte kände av några "Intel Adapters", så jag vet inte riktigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Jag beställde ett ASUS ROG Strix Z270H Gaming/K1 men när jag höll på att installera windows så vägrade den hitta nätverkskortet i den. Försökte föra över drivrutiner från en annan dator via USB och via installations CDn, men det stod bara att den inte kände av några "Intel Adapters", så jag vet inte riktigt...

Borde vara denna om det är windows 10 http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/04LAN/Intel_LAN_22.9.zip?...

Om Windows 7 så denna http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/lan/Intel_LAN_Driver_Win7-81...

Om det fortfarande krånglar kolla i moderkortets bios att enheten är aktiverad..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300