Nvidia antyder om prissättning för Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Alpha77:

Det ska ju vara Nvidias tystaste kylare hittills. Så är det verkligen motiverat att skaffa vattenkylning ?

Nvidias "tystaste kylare" är nog varken tyst nog eller kyler tillräckligt bra för min smak

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Minns när GTX690 kom och man tyckte 9000kr för ett grafikkort var sjukt. Dom släpper väl snart Titan för denna generation till låga kostnaden utav 40000kr.

Permalänk
Medlem

Vill Nvidia göra så att AMD får en lätt väg in i matchen? Eller har dom planerat att ge Intel en enkel väg in i grafikkortsmarknaden?

Sverige må ha dyra priser överlag, men herregud. 10-12k för 2080? Jag la 8500kr för 1080ti och jag mådde dåligt över det.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

Liknande? Det är väl vedertaget att de har monopol

Inte riktigt. Monopol kräver 100% eller väldigt nära kontroll av marknaden. Nvidia må vara ohotade herren på täppan men de har inte ett monopol vilket skulle bryta mot diverse amerikanska lagar.

Skrivet av backsten:

Hoppas AMD kan kontra så priserna blir humana. Nvidia och Intel sätter ju sjuka priser när det inte finns konkurrens. Nästan 7000 för ett 2070 mellanklass kort. De kommer döda pc-spelandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Njae... Intels marknadsställning märks egentligen inte på priset utan snarare på innevationsaspekten av marknaden. Istället för hutlösa priser på CPU:er till den medelsnittlige användaren så väljer de att helt enkelt inte satsa pengar på enorm utveckling. Nvidia däremot försöker nisha helt marknaden och nu mjölka sina kunder på mer och mer pengar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad*

Hoppla, här spårade diskussionen ur till något helt annat.

Är man intresserad om varför tråden rensades är man välkommen att läsa mer om detta här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Det enda positiva med Nvidias prissättning är att detta verkligen öppnar dörren för AMD.
Kommer aldrig köpa ett grafikkort för över 10 lax vare sig från röda eller gröna laget.
Kommer vänta. AMD:s nästa generation är på g, då kommer väl förhoppningsvis priserna även att balanseras