Reklamen kommer tillbaka för Twitch prime kunder

Permalänk
Medlem

Reklamen kommer tillbaka för Twitch prime kunder

Denna lilla godbit damp ner i mailkorgen för mig nyss Ändringar i twitch prime vilket ju känns lite sisådär.

Har kört prime ett tag nu och visst är det väl kul att få något spel och så men primärt har det för mig handlat om just att slippa reklamen och det har inte varit en negativ sak att jag också fått en gratis subscription.

Att hänvisa till att man fortfarande får åtkomst till prime video känns svagt, tycker att utbudet är ganska tråkigt och ser inte riktigt hur det ska kunna agera dragplåster för någon större del av användarskaran.

Som tur är, enligt twitch, finns ju räddningen i.o.m. Twitch Turbo så för ett påslag på bara 8.99USD i månaden kan jag få fortsätta ha samma tjänst som jag har i dagsläget, tycker det känns lite magstarkt. Min förhoppning är att det kommer ett prime+turbo paketpris om de nu tvunget måste ändra på saker, att betala för båda känns som en orimlig höjning.

Vad tycker ni? Är prime video bra nog för att motivera er att stanna som primekunder? Kommer ni köpa till Turbo?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

@Daz:
Du fick mig precis att avsluta mitt prime medlemskap. Hade det enbart för att slippa reklamen

Permalänk
Forumledare

@Daz: hmmm, tål att tänkas på. Reklamen kan jag nog leva med så länge jag har kvar möjligheten att utnyttja möjligheten till att gratissub:a samt få mitt primeinnehåll. Jag antar att annonsintäkterna gick ner rejält efter att alla skaffade prime

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@milkab jag har det faktiskt även för att få lite prime video men inte är det ju mycket jag tittar där. Har dock gillat en del gratissaker man fått så som lootboxes till blizzardspel o.dyl. Hade dock hellre haft reklamfritt än fortsätta få de sakerna.

@NordhNet Vilket primeinnehåll är det som intresserar dig? Gratissub är helt klart ett stort plus i min värld men använder du dig i stor utsträckning av övriga saker?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Då får jag börja använda StreamLink igen då, funkar utmärkt.

Skrivet av NordhNet:

@Daz: hmmm, tål att tänkas på. Reklamen kan jag nog leva med så länge jag har kvar möjligheten att utnyttja möjligheten till att gratissub:a samt få mitt primeinnehåll. Jag antar att annonsintäkterna gick ner rejält efter att alla skaffade prime

Det måste väl ändå vara en väntad effekt... huh

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Daz:

@NordhNet Vilket primeinnehåll är det som intresserar dig? Gratissub är helt klart ett stort plus i min värld men använder du dig i stor utsträckning av övriga saker?

Jag ser faktiskt en hel del på amazon video, sen är gratisspelen eller de månatliga ”drops:en” en klar fördel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kanske får bli så att man säger upp Prime då och kör på Ublock Origin på Twitch.
I alla fall tills nästa säsong av The Grand Tour på Primevideo.

Någon som testat Pocket Plays for Twitch på Android? Hört att den ska vara reklam-fri

Permalänk
Moderator

Har precis samma inställning, körde Twitch Prime för reklamfriheten, gratis prime sub och Grand Tour. Tror inte jag tittat på mer än en film där i övrigt så jag byter nog till Turbo. Överväger att inte titta på Twitch i typ en vecka/månad efter jag bryter bara för att markera missnöje.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers