Permalänk

20000 Speldator + Skärm

Hej!

Tänkte kolla att detta bygg ser ok ut innan jag köper delarna.

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3663404&view=o

Permalänk

@HenrikBlue: Skulle kanske kunna vara bra att lägga till en mekanisk hårdisk. Med en dator för 20000 tror jag inte att 500gb räcker till allt du vill.
Jag antar att du har kollat runt rätt så mycket och kommit fram till vad du typ vill ha, men här är några alternativ till skärmen du valde ändå:
1
2
3
Du får offra att antingen lägga på lite extra responstid eller 5", men själv hade jag hellre valt en av dessa skärmarna och sluppit TN panelen.
Ett alternativ till den skärmen du valt, som jag varken kan säga bu eller bä om.
4
Läste i någon tråd att Acer inte var av bästa kvalitet och har själv haft en laptop från Acer som gick sönder så att vi var tvungna att trycka ihop kanten på skärmen varje gång man skulle öppna den, för att den inte skulle gå sönder ännu mer. Har för något år sedan köpt en Acer skärm och har inte haft något krångel med den hittills.

Lite info och tankar som förhoppningsvis hjälper eller i alla fall inte förstör eller krånglar till något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikBlue:

Hej!

Tänkte kolla att detta bygg ser ok ut innan jag köper delarna.

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3663404&view=o

Jag skulle nog vänta några veckor och se vad som händer med priserna på grafikkorten. Lanserades igår en ny generation grafikkort - vilket bör påverka priserna på de föregående modellerna.

Sen hade jag personligen valt en Intelprocessor om du endast ska spela på datorn. Vill du ändå ha Ryzen ska du definitivt inte välja A320-moderkorten. Dessa är rätt kassa och erbjuder inte möjligheten att överklocka. Välj istället B450-korten (alt. B350 men då måste uppdatera BIOS vilket inte går om du inte har en Ryzen CPU från första generationen). A320-korten fungerar förövrigt inte heller från scratch om du väljer en Ryzen CPU från andra generationen.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Ser nice ut tycker jag!