Har ni erfarenhet av Teknikdelar.se Bra / Dåligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Har ni erfarenhet av Teknikdelar.se Bra / Dåligt

Hej,

Tänkte köpa detta från Teknikdelar.se

Hoppas det inte blir några problem

Tänkte byta skärmen själv

Just nu erbjuder vi Skärm till iPhone 7 Plus med LIVSTIDSGARANTI - Svart för endast 699 kr. Beställ hem nu för leverans inom 3 dagar!

Tips erfarenhet från denna leverantör?

Bra / Dåligt

Tackar för hjälpen

Nils

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2011

@nisseR++:

Jag har köpt flera olika mobilskal och de har alltid varit bra. Kan inte svara för skärmar och annat dock.

ASUS Z170 AURA / 6700K @ 4.5 / ASUS Strix 1070 / 16GB DDR4 Vengeance
BenQ XL2411 / SteelSeries Rival / CM Storm QuickFire TK Blue / Corsair VOID RGB
Fraktfritt Inet / Alina

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

@nisseR++:

Beställde skal till min Samsung S9. Kom snabbt. När jag ville kolla en sak med deras kundtjänst/support svarade de snabbt. Så en helt ok upplevelse för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Har beställt skärmar, batterier, högtalare, knappar m.m från dom under flera års tid, aldrig några problem, alltid snabb frakt osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Så var det detta med att byta skärmen,
Då är det väl bara att göra det,

Tack Nils

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Har inte heller haft något dåligt efter handel med dem, dessutom väldigt bra priser och ofta gratis frakt.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rosvik
Registrerad
Apr 2002

Det som känns konstigt med livstids garanti är att det betyder ju absolut ingenting. Teknikdelar får inte kontrollera telefonen utan att ta över garantin (vilket dom inte gör) och Apple rör den aldrig mer.
Så vid eventuellt strul är det mer frågan hur dom gör. I teorin är dom tvungna att ersätta alla skärmar som pajar men tvivlar dom gör det utan gnägg.

3770k @ 4.5ghz delid (pure rock), GTX 1080@2050MHz, 16gig RAM, 256GB 850 Evo, Fractal Design mini, Samsung C34F791WQU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Dec 2005

Har bara bra erfarenheter. Endast fått en dålig usb-c kabel. Ett mail och jag fick ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Har beställt olika reservdelar till mobiltelefoner och inte haft några som helst problem. Detta var dock till en galaxy S3 och iphone 5, så var ett tag sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Någon som bytt skärrm själv på en 7 Plus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Har beställt skal och skärmskydd därifrån, kom snabbt med posten och allt bra

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Beställde ett nytt OEM-batteri till en Galaxy S5 som hade sämre kapacitet än det två år gamla. Påtalade detta och de skickade ut ett nytt. Som var precis lika dåligt. Efter detta gav jag upp och fick istället pengarna tillbaka. Beställde även ett skyddsglas till en S7 Edge som passade löjligt dåligt, slet av det efter några dagar eftersom känsligheten i skärmen försvann. Men har beställt andra delar (skal etc) som det inte varit några stora bekymmer med. Det är absolut en seriös butik, men kvalitetsmässigt kanske inte så mycket att lita på.