Valve lanserar strömningstjänsten Steam TV

Permalänk
Melding Plague

Valve lanserar strömningstjänsten Steam TV

I samband med Dota 2-turneringen The International 2018 lanserar Valve Steam TV, vilket är företagets tjänst för att strömma spel och turneringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Något som skiljer Steam TV från exempelvis Twitch är möjligheten att hoppa framåt eller bakåt under direktsändningens gång.

Snyggt! Hoppa framåt i direktsändning! Ifall någon uppfunnit tidsresor, så används det tydligen på bästa möjliga sätt!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Snyggt! Hoppa framåt i direktsändning! Ifall någon uppfunnit tidsresor, så används det tydligen på bästa möjliga sätt!

Man kan bara hoppas SteamTV börjar bevaka börsen också....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Man kan bara hoppas SteamTV börjar bevaka börsen också....

This gaming business is not worth it. Lets become an investment Company instead!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Snyggt! Hoppa framåt i direktsändning! Ifall någon uppfunnit tidsresor, så används det tydligen på bästa möjliga sätt!

Haha, du hann citera mitt misstag innan jag ändrade. Oh well..

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kan man inte hoppa tillbaks i twitchstreams heller, under livesändningar... Har för mig jag har gjort det
men det kanske är olika hur streamern har inställt allt, vet inte exakt hur det funkar

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Haha, du hann citera mitt misstag innan jag ändrade. Oh well..

Ja men det var en sån underbar tankevurpa att jag var tvungen! Jag ber dock om ursäkt för sidospåret.

OT: Spännande hursomhelst! Först trodde jag att detta var inom steam-klienten, men ser nu att det är en websida precis som t.ex Twitch. Kommer absolut ta en titt och se hur de utformat sin tjänst!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Betyder detta att Dota 2 turneringen inte längre går att titta på Twitch?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Betyder detta att Dota 2 turneringen inte längre går att titta på Twitch?

Jag såg den där igår kväll, så det tror jag nog den fortsatt gör..? Men det är ju inte en långsökt tanke att den exklusivt sänds på deras tjänst framöver.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Bra med lite konkurrens på området. Det kanske kan sätta lite fart på Twitch. Personligen tycker jag deras spelare är underlägsen youtube gaming.

Permalänk

Alldeles för mycket konkurans redan. Onödigt projekt men skadar inget att försöka, kanske man blir överraskad på att det funkar bättre än dem andra alternativen.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Gabe är verkligen ambitiös! Räcker inte att man ligger på listan 100 rikaste i USA utan han vill nog högre upp där! Antar att detta kommer dra in en del pengar på ett eller annat sätt. Alltid trevligt med mer konkurrens iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Kan man inte hoppa tillbaks i twitchstreams heller, under livesändningar... Har för mig jag har gjort det
men det kanske är olika hur streamern har inställt allt, vet inte exakt hur det funkar

Du kan, men det är väldigt klumpigt. Man måste gå in under streamerns videos, öppna videon för den nuvarande streamen och sen spola fram till platsen man vill se. Youtube\Mixer behöver man ju bara spola tillbaka som det var en video, och klicka "live" om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag såg den där igår kväll, så det tror jag nog den fortsatt gör..? Men det är ju inte en långsökt tanke att den exklusivt sänds på deras tjänst framöver.

Snart kommer varje plattform ha sin egna streamingtjänst där det enbart innehåll ifrån deras titlar får visas. Skulle väl inte förvåna mig om det händer och så sitter Twitch där med alla spel ifrån mindre företag och indie utvecklare.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Bara bra imo, behövs många alternativ annars sker ju ingen utveckling. Ger också streamers möjligheten att själva välja vad som passar dem.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Bara bra imo, behövs många alternativ annars sker ju ingen utveckling. Ger också streamers möjligheten att själva välja vad som passar dem.

bra med utveckling, jo, men det tråkiga är ju att streamers som vill ha publik egentligen inte har något val. Och tja,, valves tjänst inte är så användarvänlig om du vill titta. har iofs inte kollat på senaste, men gick inte alls att hitta något specifikt sist jag kollade.
Egna tjänster i all ära, men jag hade hellre sett valve satsa på att integrera twitch/youtube. Något som inte sker nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lordsqueak:

bra med utveckling, jo, men det tråkiga är ju att streamers som vill ha publik egentligen inte har något val. Och tja,, valves tjänst inte är så användarvänlig om du vill titta. har iofs inte kollat på senaste, men gick inte alls att hitta något specifikt sist jag kollade.
Egna tjänster i all ära, men jag hade hellre sett valve satsa på att integrera twitch/youtube. Något som inte sker nu.

Det är faktiskt jävligt illa att det finns så få tjänster. Det ger dessa tjänster åt skogen för mycket makt. Se bara hur både youtube och twitch behandlar både sina kunder och de som skapar på deras plattformar. Flera tjänster betyder att de måste tävla om kunder och det är enbart positivt.

Permalänk
Medlem

Igår meddelade Twitch att även Prime medlemmar snart kommer att se reklam.
Om Valve snabbar sig på kan de nog sno åt sig ett antal användare extra medan folk fortfarande är upprörda.

Permalänk
Medlem

Lakad Matatag!