Tävla med Elgiganten och få chansen att kamma hem ett Geforce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Det ända som käns surt just nu tycker jag är att jag själv inte han göra klart min helt. hade behövt ett par kvällar till på mig säkert.
Men det är ju bara att gratulera de två bästa bidragen, som man förstod skulle stå mellan, som lagt sig på en rimlig nivå i sina byggen och lyckats slutföra det och leverera bra grejer. Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla förslag ska ingå i tävlingen så att vi alla kan rösta på det bästa fotot.
Hur har Sweclockers valt just dom 12 bilder, vad är orsaken till det?
Det finns bra förslag, men ingen av de 12 bilderna är bäst tyvärr.
Så alla förslag ska vara med i tävlingen!

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av optix23:

Jag tycker att alla förslag ska ingå i tävlingen så att vi alla kan rösta på det bästa fotot.
Hur har Sweclockers valt just dom 12 bilder, vad är orsaken till det?
Det finns bra förslag, men ingen av de 12 bilderna är bäst tyvärr.
Så alla förslag ska vara med i tävlingen!

Det hade varit kul att få med alla bidrag, men vi fick in många bidrag och SweClockers jury valde ut de bidragen som passade bäst in med tävlingsinstruktionerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av optix23:

Det finns bra förslag, men ingen av de 12 bilderna är bäst tyvärr.

Vilken cliffhanger ;), har du sagt A får du ju säga B. Vilket är bäst tycker du?

Permalänk
Medlem

@Trunk: ...så...har jag förstått det hela rätt: Bara för att jag vara bland dom FÖRSTA som anmälde MITT förslag så räknas jag inte in?
Lite som tävlingarna på Facebook med andra ord; Dom sista 10 som tryck på "gilla" eller dom sista 10 som kommenterat är dom som är med i tävlingen av ALLA som velat vara med....

Bra tänkt...med andra ord...om jag går med IDAG i postkods-lotteriet och det är dragning imorgon så ska jag vara en av vinnarna...inte nån av dom som köpte lotter för 6-7 månader sedan......?? Mjä...förstår inte...av alla som var med och gav ett bidrag till tävlingen och lagt verkligen tid och engagemang till att vilja ställa upp (mer än en tråkig selfie med en lapp med sitt namn.....) borde fått vara med..och skulle det ENDAST vara en jury så kunde jag förstå...men nu liknar det mer "Baren"...."BigBrother"...."Idol"...juryn är inte helt säker på sin post/arbetsuppgift i tävlingen som ELGIGANTEN lagt ut....därför tar dom den enkla vägen och tar på måfå några som ska på cosplay utklädd till ett grafikkort....sen får folket bestämma...jaja...skit samma...har ställt upp i drygt 10 tävlingar på denna sida och känner efter att ha sett vinnarna att det är dom som lägger mest pengar i slutändan (obs...såg ett inlägg om mamman som var kreativ...ett av få fall i denna tävling...) som vinner.
Jag har inte dator-produkter elektronik liggandes som jag kan göra dräkt av...har heller inte pappkartonger från större produkter så som ny tv eller en bokhylla eller dyl. som jag kunde klippa till...tog drygt 250 foton på mig som håller i min snart 8 år gamla dator-skärm där jag ställt min mobil-telefon på tid i datorstolen för att ta en "selfie" där jag först hade tagit ett foto på mig själv och tagit och klippt in i en skärmdump av självaste tävlingen...ångrar nu detta tilltag då det var bortkastat (dock tackar jag samtliga som gillade mitt bidrag. Javisst att jag inte kunde gå till en dyr cosplay med detta men detta bara för att jag inte har RÅD att gå på cosplay (detta är SVINDYRT att ens besöka!!)...däremot GILLAR jag detta med att klä ut sig.
Men som sagt var...synd att jag inte ens fick vara MED och tävla....TROTS att jag gjorde MITT bästa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tugge76:

@Tdoll: ...så...har jag förstått det hela rätt: Bara för att jag vara bland dom FÖRSTA som anmälde MITT förslag så räknas jag inte in?
Lite som tävlingarna på Facebook med andra ord; Dom sista 10 som tryck på "gilla" eller dom sista 10 som kommenterat är dom som är med i tävlingen av ALLA som velat vara med....

Det var inte det jag sa.
Det jag menar är att om du hade skickat in ditt bidrag vid ett senare tillfälle så hade du inte fått i närheten av lika många "likes". Jag och många andra tycker att ditt bidrag är roligt och bra men är det i samma klass som övriga? Nej, ledsen att säga det men jag tycker verkligen inte det.

Jämför t.ex. med det allra första bidraget. Han fick ännu fler röster än dig och även om det var lite småroligt så var det knappast bättre än ditt eller finalisternas. Nu har jag inte kollat på hur många likes exakt alla bidrag men jag skulle tro att han fick flest likes av alla. Så enligt dina tankegångar borde han närmast vara garanterad en vinst?

Skrivet av Tugge76:

Jag har inte dator-produkter elektronik liggandes som jag kan göra dräkt av...har heller inte pappkartonger från större produkter så som ny tv eller en bokhylla eller dyl. som jag kunde klippa till

Endast fantasin sätter gränserna. Du hade kunnat använda andra material. Om du nu prompt ville använda kartonger så brukar det finnas drivor av dom i t.ex. soprummet. Vill du inte rota i soprummet kan du garanterat få mer än vad du behöver bara genom att fråga närmsta Ica eller dyl.

Skrivet av Tugge76:

Men som sagt var...synd att jag inte ens fick vara MED och tävla....TROTS att jag gjorde MITT bästa...

Du var med och tävlade men nu ska jag lära dig något som kommer vara till stor nytta. Även om man gör sitt bästa är det inte alltid tillräckligt. Ibland för att man helt enkelt inte är bra nog och ibland för att världen är orättvis. Att dömma av bilden borde du vara gammal nog att förstå det men det verkar tydligen inte som det. Det är dock aldrig för sent att lära sig. Bättre lycka nästa gång.

Och återigen, jag gillade ditt bidrag och tycker det var väl utfört. Men var det tillräckligt för att nå en finalplats i den här tävlingen? Nej, det tycker jag inte.

Permalänk
Medlem

Att få tag på kartong är inte ens i närheten av att vara svårt. Jag gick inom en möbelbutik och frågade om de hade nåt jag kunde få och den glada expediten lassade genast tre gigantiska kartonger på mig som mätte ca 1,3x1,3x1,3m.

När jag väl kom hem visade det sig att min kära fru köpt en sänggavel vars kartong var klockren för att göra ett grafikkort av så i slutändan behövde jag inte använda min möbelkartonger. Jag spanderade kanske 100kr på mina TVÅ byggen och fick förmånen att vara med bland de utvalda och killen bak Surfdatorn verkar ju inte pröjsat mer. Så kan vi kanske lägga ner diskussionen om att man måste ha tillgång på stålars för att vara med och spela om priset?

*edit* Och ska vi prata likes så sitter mitt bidrag på 110+ just nu vilket är överlägset flest. Däremot har jag inte ens 10% av rösterna vilket ger väldigt mkt stöd åt teorin att likesen mest troligt kommer sig av att jag var tidigt ute med mitt bidrag. Vilket är helt ok med mig. Jag la ner väldigt mkt tid på mina två bidrag (varav jag fick välja ett att delta med) och jag ångrar inte en sekund. Jag har fått väldigt mkt hjälp av folk på det här forumet och om mitt bidrag fick nån av dem att dra på smilbanden så är det ett litet pris att betala för vad sweC gett mig

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tugge76:

...det som är synd i dessa tävlingar är att dom som vinner är oftast dom som har råd att själva KÖPA produkterna...och detta kan man oftast se genom vad det läggs på tävlings-bidragen...alla har inte råd att köpa dator-produkter för att göra "kläder" av dessa...vilket gör att den "fattige" har inte en chans att ens vara nära att vinna tävlingar som dessa.
Min dator har jag fått bygga med verkligen blod svett och tårar samt tagit matpengar (har sjukbidrag från försäkrings-kassan) så en dröm att vinna är en i alla fall dröm för mig.
Sen för att inte slå hårt mot bidragen och jag menade absolut INGET illa menat. Men era bidrag är WAY bättre än mitt...tyvärr för min del.

Du säger ju själv här att de andra bidragen är WAY bättre än ditt, så varför gnäller du?
Blev också nyfiken på hur du lagt matpengar på ditt bidrag?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tugge76:

@Tdoll: ...så...har jag förstått det hela rätt: Bara för att jag vara bland dom FÖRSTA som anmälde MITT förslag så räknas jag inte in?

känner efter att ha sett vinnarna att det är dom som lägger mest pengar i slutändan (obs...såg ett inlägg om mamman som var kreativ...ett av få fall i denna tävling...) som vinner.

Jag har inte dator-produkter elektronik liggandes som jag kan göra dräkt av...har heller inte pappkartonger från större produkter så som ny tv eller en bokhylla eller dyl. som jag kunde klippa till...tog drygt 250 foton på mig som håller i min snart 8 år gamla dator-skärm där jag ställt min mobil-telefon på tid i datorstolen för att ta en "selfie"

Jag tror ditt bidrag inte räknades med pga att du inte har byggt något. Alla bidrag som gick vidare har någon använt något material för att efterlikna en dator eller komponent, vilket tävlingen gick ut på.

Att man behöver lägga pengar är ett skämt, det enda jag betalat för är sprayfärg, en barn cape och ett par gröna glajor. Totalt kanske 250:- vissa saker hade man hemma sen tidigare, tex en rgbstrip. Det gäller att få det se dyrare än vad det är.

Att man inte har saker hemma är en väldig dålig ursäkt till att inte göra något, kartong kan man få tag på lite överallt. Jag fick mina på Elgiganten av alla ställen.

Skickades från m.sweclockers.com