Permalänk
Medlem

Samsung TV UE55NU7105 + tangentbord

Har ett problem, när jag koppla in ett tangentbord och använder YouTube
väljer söka på YouTube så kommer ett tangentbord fram på skärmen och mitt fysiska
går inte att använda i detta läge, irriterande

I andra sökmenyer på tv så fungerar tangentbordet.
Finns något man kan göra.

En annan lite sak vid start av tv så kommer menyn med källa fram skulle vilja slippa denna.
Den försvinner efter några sekunder, men jag har alltid samma källa inkopplad så, onödigt.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Har ett problem, när jag koppla in ett tangentbord och använder YouTube
väljer söka på YouTube så kommer ett tangentbord fram på skärmen och mitt fysiska
går inte att använda i detta läge, irriterande

I andra sökmenyer på tv så fungerar tangentbordet.
Finns något man kan göra.

En annan lite sak vid start av tv så kommer menyn med källa fram skulle vilja slippa denna.
Den försvinner efter några sekunder, men jag har alltid samma källa inkopplad så, onödigt.

Svara mig själv efter prata med Samsungsupport.

När det gäller tangentbord och YouTube så hänvisar dom till Google support (tredjeparts app enligt Samsung)
Meny "källa" som vid start av tv, inte möjligt att ändra

Nu vet jag varför man inte skall ha en "smart" tv.

Får sikta på Nvidia shield.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Bildexpert 📺

@Zirgo: Lite så är det faktiskt. Med smart-systemet får man vad man får. Har man tur* matchar den ens krav väldigt precis och allt är frid och fröjd med en enda fjärrkontroll.

* eller tur och tur: snarare att ju mer specifika krav du ställer, desto större risk att Smart-funktion inte matchar de kraven. Söker man sig utanför det inbyggda smart-systemet och tittar på alla alternativ som finns har man en helt annan frihet att välja en lämpligare lösning.

Permalänk
Medlem

Angående YouTube är det troligen som de säger, att Google gör något fel i sin app. Att komma i kontakt med Google är ju en utmaning i sig. Det bästa du kan göra är nog att se om det finns någon snabbknapp för att ta ner skärmtangentbordet. Eller om du kan ställa in att alltid kör externt någonstans (fast det borde de ju ha vetat om kan man tycka).

En del tv-apparater har en service eller hotellmeny. Där kan man ibland ställa in, eller låsa, källan. Det skulle kunna lösa problemet, å andra sidan kan det bli jobbigt när du väl vill växla källa. Samt att det ibland går att låsa sig ute från tv:en (även om jag skulle tro att det i princip alltid går att återställa).