Windows xp, kan ej reparera med cd-skiva

Permalänk
Medlem

Windows xp, kan ej reparera med cd-skiva

Hej!

Såhär ligger det till;

Jag har en gammal dator som jag ska försäka få liv i. Har haft massor med bilder på den som jag vill försöka rädda.

Problemet jag har är att en fil är skadad (windows system32 config system is missing or corrupt). Har sökt på detta och hittat lite tips och trix, som att försöka reparera med cd-skiva.

Men när jag kommer till skärmen då jag ska välja vilken hårddisk jag ska reparera så börjar det knäppa om datorn (försöket lyssna och det låter inte som att det är cd läsare ). Är det någon som har haft det här problemet förut? Är det kört?

Det är windows xp på datorn om det spelar någon roll.

Om det är så att jag har haft virus på datorn, vågar man sätta i hårddisken i en annan dator då eller finns risken att man tar med sig viruset då?

Tackar i förväg för tips!

Med vänliga hälsningar

Permalänk

Sätt i disken i en annan dator och använd valfritt verktyg i Windows. T.ex autopsy (kan va lite Overkill) finns nog special verktyg för bilder. Virus behöver du nog inte oroa dig för

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

som andra skriver, minimera riskerna. Anslut den gamla hårddisken till en modern dator. Det finns PATA-USB adapters att köpa (du har troligen inte paralell ATA interface i nya datorn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modan0:

Hej!

Såhär ligger det till;

Jag har en gammal dator som jag ska försäka få liv i. Har haft massor med bilder på den som jag vill försöka rädda.

Problemet jag har är att en fil är skadad (windows system32 config system is missing or corrupt). Har sökt på detta och hittat lite tips och trix, som att försöka reparera med cd-skiva.

Men när jag kommer till skärmen då jag ska välja vilken hårddisk jag ska reparera så börjar det knäppa om datorn (försöket lyssna och det låter inte som att det är cd läsare ). Är det någon som har haft det här problemet förut? Är det kört?

Det är windows xp på datorn om det spelar någon roll.

Om det är så att jag har haft virus på datorn, vågar man sätta i hårddisken i en annan dator då eller finns risken att man tar med sig viruset då?

Tackar i förväg för tips!

Med vänliga hälsningar

Alternativ till IDE-docka är en Linux live cd/dvd.
Men det klickande ljudet är oroväckande, sök på "click of death". Så föreslår att du i så fall bara kopplar in en hårddisk i taget.

Permalänk
Medlem

Super tack för svar! Kommer nog testa att koppla in hårddisken i nya datorn! Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com