Intel nuc visar ingen bild oavsett vad jag gör!

Permalänk
Medlem

Intel nuc visar ingen bild oavsett vad jag gör!

Hej
Jag har en intel nuc och jag har ofta problem med den över tid att få en skärm att visa nåt. Ibland funkar det bara vilket ju är skönt men när jag har en ny setup ibland så slutar det hela funka.
Så just nu så har jag en converter thunderbolt eller vad den heter till hdmi till min projektor. Själva kopplingen funkar fint då jag använder den just nu ikopplad i min surface. Så det är inga problem just där. Så vad som händer när jag kör min nuc nu är att den verkar få nån signal eftersom den byter till HDMI. Däremot efter en stund så står det "no signal". Nucen bör ha windows 7 redan nu men man får inte fram nåt. Jag läste att jag kan ju testa att ta bort hårddisken och gå in direkt i bios men när jag testar det kommer jag ej in i bios. Jag ser ju inget men jag testar ändå olika hotkeys flera ggr, del, f2, f5 osv osv men det är alltid en "no signal" framme.
Jag testade att göra en bootbar usb och sätta in, samma sak där. Inget kommer upp. Jag har alltså aldrig sett någonting på skärmen. Jag kan väl dock tillägga att tidigare så har det oftast varit så att jag inte hinner se nåt under boot utan skärmen kommer först upp väl när man loggas in i windows, alltså 10-15 sekunder efter start.
Någon som har några tips?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen! Jag kan väl bidra med vad som har hänt sen dess. Jag lånade en persons skärm och den verkar vara mer responsiv. Jag startar den och den säger oftast "there is a problem with this bootable device, click to continue (typ)". Jag har testat med m2-satan i och då tar det oftast obegränsat lång tid och den har typ aldrig laddat ELLER fram med min bootbar usb medans om man tar ut m2-satan så går den in i windows install väldigt snabbt. En gång lyckades jag starta windows install, sen kände den igen min m2-sata och dess storlek men när jag sen skulle formatera eller skapa en ny formation så försvann den som alternativ. Just nu när jag skriver det här så har windows setup-starten laddat i kanske 8 minuter, alltså otroligt segt. Jag kan väl också lägga till att denna hårddisk är relativt oanvänd och ny. Märkligt om den vore felaktig men samtidigt är den ju också oprövad.

Visa signatur