Minecraft på Windows 10

Permalänk
Medlem

Minecraft på Windows 10

Hej,

Jag skulle behöva svar på en fråga om Minecraft och Windows 10.

I all hast köpte jag och installerade Minecraft Windows 10 versionen nu i sommar.
Efteråt blev jag varse om att versionen inte stödjer Moddar samt Forge-verktyget.

Det jag undrar är Om det är möjligt att intallera och köra Java-versionen av Minecraft på mitt Windows 10 operativ?
Och även om det då också går att köra Forge?

Vänligen,
Daniel

Permalänk
Medlem

@grodord: Hittade detta:
"Windows 10 Edition" is a form of the Pocket Edition of Minecraft (see http://minecraft.gamepedia.com/Windows_10_Edition for details), and thus does not support Minecraft Forge or mods written for the Computer Edition of Minecraft. However, if you're using Windows 10 on PC rather than on a tablet/smartphone, you can install the Computer Edition of Minecraft (you might need to purchase it separately, though).
Så ser ut som att du måste köpa riktiga (Java-) versionen av Minecraft för Forge att funka.

Permalänk
Medlem

jo om du går in på mojang och reggar dig sen köper java versionen så kan duanvända moddar. mod mappen hittar du sen på %appdata% så vare förrut iaf men den kan ha flyttats då jag har för mig allt sköts igenom twitch appen som man ladda ner i windows 10 store.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Jag köpte Java versionen för ett par månader sen och då fick man även Windows 10 applikationen gratis.
Man kan ju tycka att det omvända borde gälla. Kankse värt kolla upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Jag köpte Java versionen för ett par månader sen och då fick man även Windows 10 applikationen gratis.
Man kan ju tycka att det omvända borde gälla.

Det omvända gäller inte.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720