SweClockers Meet & Geek i Linköping 2018

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Linköping den 28 september!

Innan semestern tog jag tag i någonting jag pratat mycket om i över två år – pubträff i Gävle (Galleri)! Uppslutningen med 30 deltagare slog mina förväntningar och snack om vårt gemensamma nördintresse höll i sig långt in på småtimmarna. Nu är det dags igen och som utlovat i min och @emilakered hemstad Linköping! Det blev precis som vi hoppats på en bokning på De Klomp "Klompen" och vi fick hela restaurangdelen – med andra ord plats för 44 personer! Det blir en utmaning att servera så pass många, varför alla måste förbeställa mat.

Från kontoret är det än så länge jag själv, @emilakered och @JonasT som är på plats! Vi får även sällskap av frilansaren Mathias @Sisyfos Blomberg. Förutom skönt häng med andra tekniknördar blir det nån form av quiz / frågesport med heta priser!

  • Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap!

  • Var? Linköping, De Klomp.
    Meny: Se nedan!

  • När? Klockan 18:00–01:00, fredag 28 september.

  • Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Låter det intressant? Skriv i tråden och bekräfta din närvaro, så skriver jag upp dig på listan nedan! Om du vill ha mat är det ett krav att du skriver vad i tråden. Inte hungrig? Säg då det så slipper jag tjata och jaga dig. SweClockers står för barbrickor som delas av sällskapet.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 44 personer):

  1. @Jacob – Dragen Svampburgare

  2. @emilakered – Hamburgare

  3. @JonasT – Hamburgare

  4. @MrShizzle – Hamburgare / Crème Brûlée

  5. @Louwsy Shroom – Hamburgare / Crème Brûlée

  6. @zeroGamer – Hjortlägg

  7. @Danahl – Hamburgare / Crème Brûlée

  8. @tobberman – Hamburgare / Crème Brûlée

  9. @riiga – Hamburgare

  10. @Nautilus011 – Hamburgare / Crème Brûlée

  11. @Axelmarc – Hamburgare / Crème Brûlée

  12. @Calathea – Dragen Svampburgare / Crème Brûlée

  13. @MrMasj – Hamburgare / Crème Brûlée

  14. @Wifi – Hamburgare / Crème Brûlée

  15. @fincken – Hamburgare

  16. @Yaana – Hamburgare / Crème Brûlée

  17. @Teknekt – Hamburgare

  18. @Tobi the Dobi – Hjortlägg / Crème Brûlée

  19. @nisse007 – Hamburgare / Crème Brûlée

  20. @Sebban84 – Hamburgare / Crème Brûlée

  21. @hunden – Hamburgare

  22. @Freezer64Pro – Hamburgare / Crème Brûlée

  23. @xR34ct – Hamburgare / Crème Brûlée

  24. @whaleoak – Hamburgare / Crème Brûlée

  25. @harrak – Dragen Svampburgare / Crème Brûlée

  26. @Cheers – Hamburgare

  27. @Zegrod – Hamburgare

  28. @Penguin – Dragen Svampburgare

  29. @Sisyfos – Hamburgare

  30. @mommen – Hjortlägg / Crème Brûlée

  31. @Hatesunday – Hamburgare

  32. @Shinzou – Hjortlägg / Crème Brûlée (glutenfritt)

  33. @Krune – Hamburgare

  34. @Silverhome – Hamburgare

  35. @bmr – Hamburgare (minus bacon)

  36. @engywook – Hamburgare

  37. @Loxus – Hamburgare

  38. @SmilEy – Dragen Svampburgare

  39. @Faffa – Hamburgare

  40. @moreempty – Hamburgare

  41. @astrolite – Hamburgare

  42. @WaspCustoms – Hamburgare

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Är @riiga @Nautilus011 @Alotiat @Prokie fortfarande intresserade?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag är på!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Medlem

När ni nu tar er tid att komma ner till Linköping får man väl dyka upp

Förutom Klompen finns ju t ex Horse & Hound eller Mörners.
Lite längre till stationen än Klompen, men är ju inte långt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av zeroGamer:

Jag är på!

Skickades från m.sweclockers.com

Välkommen!

Skrivet av Danahl:

När ni nu tar er tid att komma ner till Linköping får man väl dyka upp

Förutom Klompen finns ju t ex Horse & Hound eller Mörners.
Lite längre till stationen än Klompen, men är ju inte långt

Klart du ska! Tack för förslagen, tänkte faktiskt slå en pling till Häst & Hund om det inte går på De Klomp. Både det och Mörners ligger ju också inom gångavstånd från centralstationen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Är jätte intresserad men kan just inte den helgen Syrran fyller 18 år så skall åka ner till Gotland då!

Permalänk
Medlem

@Jacob: Vad kul att höra att det blir av! Japp jag är väldigt intresserad. Låt mig bara kolla upp så att jag inte bokat in mig på något annat den dagen. Om inte så kan ni räkna med mig

Edit: Hör av mig så fort som möjligt när jag har stämt av.

Permalänk
Medlem

Jag hänger gärna på 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste kolla om jag kan. Återkommer.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Prokie:

Är jätte intresserad men kan just inte den helgen Syrran fyller 18 år så skall åka ner till Gotland då!

Tråkigt! Kan du inte flytta syrrans födelsedag till en annan helg?

Skrivet av Alotiat:

@Jacob: Vad kul att höra att det blir av! Japp jag är väldigt intresserad. Låt mig bara kolla upp så att jag inte bokat in mig på något annat den dagen. Om inte så kan ni räkna med mig

Edit: Hör av mig så fort som möjligt när jag har stämt av.

Skrivet av riiga:

Måste kolla om jag kan. Återkommer.

Grymt!

Skrivet av tobberman:

Jag hänger gärna på 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

4 dagar efter jag flyttar. Osis, hör av er när det blir i Örebro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul initiativ, jag hänger gärna på!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av fiskebulle:

4 dagar efter jag flyttar. Osis, hör av er när det blir i Örebro

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt! Det ligger nog en bit bort innan vi är i närheten av Örebro nästa gång, har andra breddgrader att avverka i Sverige.

Skrivet av Ascor:

Kul initiativ, jag hänger gärna på!

Varmt välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Kusten är klar så jag är på

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Alotiat Grymt, då var du tillagd!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jag kan och kommer.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Jag hade kanske kommit om jag inte fått besök just den fredagen.. blev rejält sugen på öl och burgare nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag hade kanske kommit om jag inte fått besök just den fredagen.. blev rejält sugen på öl och burgare nu

Besök kan alltid planeras om, svårare är med det med SweC. Meet & Geek

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Besök kan alltid planeras om, svårare är med det med SweC. Meet & Geek

Teoretiskt sett ja.. nu rör det sig dock om dambesök som flyger hit från tyskland :]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av riiga:

@Jacob: Jag kan och kommer.

Kul!

Liten uppdatering kring plats, (väldigt) preliminärt har jag ett ställe på kroken. När det väl är spikat ser jag till att fylla alla stolar, hur många det nu blir. Hoppas på fler än 30.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Jodå

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@riiga @Nautilus011 Härligt!

Så snart jag har en plats slänger vi ut detta på framsidan och ser till att fylla alla stolar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@MrShizzle @Louwsy Shroom @zeroGamer @Danahl @tobberman @Ascor @Alotiat @riiga @Nautilus011 Vi har en bokning på De Klomp för 44 personer! Det finns dock en smärre "detalj" som måste finnas på plats innan och det är att alla som vill ha mat behöver förbeställa. Skriva här i tråden vad ni vill ha, så lägger jag till det på listan.

Är det nån som har allergier etc. och inte vill ta upp det här i tråden, skicka ett PM till mig så skriver jag till det på en icke-offentlig lista.

För andra som ser tråden – ni måste välja mat för att bli uppskrivna. Om ni inte aktivt avböjer käka, säg då det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Zixxel @BurningMan @zeroGamer @Danahl @tobberman @Ascor @Alotiat @riiga @Nautilus011 Vi har en bokning på De Klomp för 44 personer! Det finns dock en smärre "detalj" som måste finnas på plats innan och det är att alla som vill ha mat behöver förbeställa. Skriva här i tråden vad ni vill ha, så lägger jag till det på listan.

Är det nån som har allergier etc. och inte vill ta upp det här i tråden, skicka ett PM till mig så skriver jag till det på en icke-offentlig lista.

För andra som ser tråden – ni måste välja mat för att bli uppskrivna. Om ni inte aktivt avböjer käka, säg då det.

whoop whoop! Kul att det rör sig frammåt, det här blir nog en av höstens höjdpunkter

Jag tar en Dragen Svampburgare & Creme Brulee

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Louwsy Shroom Härligt, och bra smaklökar har du också!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna när det vankas finbesök i Linkan!
Tar hamburgaren och creme bruleen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@BurningMan Härligt, och bra smaklökar har du också!

Maten på Klompen är fin, och har faktiskt aldrig prövat dragen svampburgare, så vaffö inte?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Entusiast

Jag gör som Burningman, svampburgare och kräm brulle! Roger that @Jacob?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Axelmarc Välkommen!

@Calathea Roger! Ska bli kul att ses igen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Attans, det här var ju högintressant men det är klart att det krockar just den helgen! Nåja, ni får ha det så skoj