Permalänk
Medlem

Scum

Sökte men hittade ingen tråd angående detta spel.

Jag köpte det igår och spelat lite men tycker det verkar intressant.

Självklart lite early access vibbar och lite memory leaks än så länge men dom verkar arbeta febrilt med att fixa allting.

Släpptes 29 Augusti har jag för mig.

Vad tycker ni andra som spelat det?

https://scumgame.com/en

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Sökte men hittade ingen tråd angående detta spel.

Jag köpte det igår och spelat lite men tycker det verkar intressant.

Självklart lite early access vibbar och lite memory leaks än så länge men dom verkar arbeta febrilt med att fixa allting.

Släpptes 29 Augusti har jag för mig.

Vad tycker ni andra som spelat det?

https://scumgame.com/en

vad jag läst är det PUBG variant, är allt PvP eller finns det tillräckligt för PvE spelare..
lite tråkigt att SJW & politisk korrekt har fått sånt fäste att dom är tvingade ta bort tatueringar som kan vara "stötande"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vad jag läst är det PUBG variant, är allt PvP eller finns det tillräckligt för PvE spelare..
lite tråkigt att SJW & politisk korrekt har fått sånt fäste att dom är tvingade ta bort tatueringar som kan vara "stötande"

Jag har lirat det konstant sen det kom ut, skulle mer säga att det är en sorts blandning på H1Z1, DayZ och Armas Exile. Det jag finner väldigt kul med just det här spelet är är att det är ganska hardcore, dom satsar mycket på realism vilket gör det alltid lite läskigare.

Testa o köp, det är ju inte så värst dyrt, utvecklarna är helt underbara och svarar communityn hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vad jag läst är det PUBG variant, är allt PvP eller finns det tillräckligt för PvE spelare..
lite tråkigt att SJW & politisk korrekt har fått sånt fäste att dom är tvingade ta bort tatueringar som kan vara "stötande"

Ja tänk vad hemskt att nazistiska tatueringar tagits bort. Verkligen ett hot mot yttrandefriheten...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Ja tänk vad hemskt att nazistiska tatueringar tagits bort. Verkligen ett hot mot yttrandefriheten...

fast det handlar väl om att du ska vara ett avskum, du ska vara den värsta av dom värsta. hatar allt och alla. eller har jag fel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

fast det handlar väl om att du ska vara ett avskum, du ska vara den värsta av dom värsta. hatar allt och alla. eller har jag fel ?

Absolut, du har helt rätt. De borde även inkludera bilder på mördade barn, använda ljudklipp från gruppvåldtäkter och låta en låsa upp videoklipp av tortyr så att man verkligen kan leva sig in i spelet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

fast det handlar väl om att du ska vara ett avskum, du ska vara den värsta av dom värsta. hatar allt och alla. eller har jag fel ?

Kan man verkligen tolka handlingen så? Visst, spelet beskrivs som något prison riot survival stuk, men jag har inte sett någonstans att det går ut på att vara "värst".

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

@hamre: stör mig på teamkills mm och att man får springa hur långt som helst och knappt hittar några vapen mm. annars bra i singelplayer.

Permalänk

Är det någon som spelar detta här? är frälst men har svårt att hitta någon svensk att spela med :/ är det någon som är sugen att göra en svensk squad skicka ett dm till iNzANe#0085 på discord

kan hoppa in på vilken server somhelst, är bara less på att spela solo som det är nu

Permalänk
Medlem

Jag har spelat men inventeringen är lite för rörig, annat än den coola premissen.

Permalänk

Kör ganska mycket SCUM igen efter en tids uppehåll. Mycket bättre nu med Fordon. Vi är 3 svenskar och en britt som kör mycket på kvällarna.

Skicka ett PM om ni söker ett gäng att köra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vad jag läst är det PUBG variant, är allt PvP eller finns det tillräckligt för PvE spelare..
lite tråkigt att SJW & politisk korrekt har fått sånt fäste att dom är tvingade ta bort tatueringar som kan vara "stötande"

Finns flera servrar som erbjuder zoner med PVP eller PVE. Eller bara det ena eller det andra. Tycker att PVP servrar med områden för PVE är roligast då man kan skapa karaktärer som är bra för varje ändamål i sin grupp. Allt handlar ju om hur du ställer in din karaktär i början. Är du en PVP eller PVE spelare. Det är ju en bra fördel för du kan ju inte vara bra på allt i detta spel.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar ni på?

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNzANe1000:

Är det någon som spelar detta här? är frälst men har svårt att hitta någon svensk att spela med :/ är det någon som är sugen att göra en svensk squad skicka ett dm till iNzANe#0085 på discord

kan hoppa in på vilken server somhelst, är bara less på att spela solo som det är nu

Skrivet av CaVeMaN83:

Kör ganska mycket SCUM igen efter en tids uppehåll. Mycket bättre nu med Fordon. Vi är 3 svenskar och en britt som kör mycket på kvällarna.

Skicka ett PM om ni söker ett gäng att köra med.

Köpte spelet för en tid sedan men fastnade inte direkt för det, kunde inte förstå spelets mekanik och det verkade allmänt jobbigt att komma igång.

Nu har jag och en till spelat konstant i 2 veckors tid, så mycket roligare med fler spelare MEN vi behöver bli fler.

Spelar på en EU server/officiel, inte så många aktiva spelare inne (tror det varit Max 15 av 64) men de som är inne har byggt sig bra baser och är 50/50 i bad/goodguys.

Vi behöver bli fler som sagt, skicka ett om om det låter intressant 👍🏻

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.