Omöjligt att bli bra på PUBG på PC???

Permalänk

Omöjligt att bli bra på PUBG på PC???

Hej jag började spela PUBG på XBox One och tyckte det var svårt i början men med tiden blev jag bättre och lyckades få kills. Bestämde mig sen för att skaffa PUBG till PC för att fler spelar på PC men här upplever jag det omöjligt att få någon som helst kill. Har försökt flera gånger men de omöjligt och trots att jag siktar på fiender så lyckas jag inte få in någon träff på dom medans alla andra lyckas alltid döda mig. Är det för att dom som kör på PC är helt allmänt bättre eller vad beror detta på? Finns det någon som kan ge några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Hej jag började spela PUBG på XBox One och tyckte det var svårt i början men med tiden blev jag bättre och lyckades få kills. Bestämde mig sen för att skaffa PUBG till PC för att fler spelar på PC men här upplever jag det omöjligt att få någon som helst kill. Har försökt flera gånger men de omöjligt och trots att jag siktar på fiender så lyckas jag inte få in någon träff på dom medans alla andra lyckas alltid döda mig. Är det för att dom som kör på PC är helt allmänt bättre eller vad beror detta på? Finns det någon som kan ge några tips?

Vill inte vara den men om du nu kör FPS på konsol så säger det inte allt då?

Självklart komma pc vara mer skicklighet än konsol och är du inte duktig så känner du av det mycket mer på pc än på konsol.

(menar inte att du ska ta illa upp eller något men är ändå ganska självklart enligt mig)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Är det för att dom som kör på PC är helt allmänt bättre eller vad beror detta på? Finns det någon som kan ge några tips?

Inte allmänt bättre spelare på PC. Men att gå från handkontroll till mus är det svåra för muskelminnet.
Kör på och hitta en bra sens på musen, sen bara nöta ett par veckor. Och du kommer bli bättre!

Permalänk
Medlem

@SvenskGaming: Generellt så är PC svårare då folk är bättre (om man nu kan skriva så) Tar tid att vänja sig och få snabb reaktions tid samt träffsäkerhet. tror också att vapnen har annan recoil på PC som gör att man måste kontrollera mer än på xbox.

Permalänk
Medlem

Säkert auto aim och annat jux på konsol.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Hej jag började spela PUBG på XBox One och tyckte det var svårt i början men med tiden blev jag bättre och lyckades få kills. Bestämde mig sen för att skaffa PUBG till PC för att fler spelar på PC men här upplever jag det omöjligt att få någon som helst kill. Har försökt flera gånger men de omöjligt och trots att jag siktar på fiender så lyckas jag inte få in någon träff på dom medans alla andra lyckas alltid döda mig. Är det för att dom som kör på PC är helt allmänt bättre eller vad beror detta på? Finns det någon som kan ge några tips?

Vidare lite specifika tips för PUBG, att bara stanna och skjuta innebär ofta en alldeles stor spridning på skotten då en då "skjuter från höften". Håll in höger musknapp för att få fram siktet och därmed också "snabbsikta", bra för spray på nära håll. Och högerklick för att sikta med järnsiktet eller ett ev. scope som du plockat upp.

PS. Och ja på konsoll så är det rimligtvis en del autoaim med i ekvationen.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Skrivet av frong:

Säkert auto aim och annat jux på konsol.

Exakt vad jag tänkte skriva.

Har alltid sätt FPS på konsoll som att cykla med stödhjul och det kanske behövs lite autoaim om man ska kunna lira ett sånt spel med kontroller för det finns inte en chans i världen att din tumme på en fjuttig sadstick kan tävla med en mus där du har hela din hand + arm att sikta med och göra MYCKET större rörelser, ändra DPI etc.

Men ingen nödvändighet att hänga läpp, jag har spelat PC sedan 1995 och FPS var min forte tills jag tog ett långt break 2002 till 2018.
(Lite spel här och där men ingen ihållande och det var inte mycket FPS)

Hoppade i med båda fötterna i online FPS världen förra veckan, hoppade direkt in i det absolut svåraste spelet med längst lärnings kurva nämligen Escape From Tarkov... was that a misstake on my part. haha!
Har inte fått EN ända kill på snart 2 veckor. Förutom AI. Det gäller verkligen att ha zen i kroppen för annars ryker ditt Tbord och sen är det inte långt tills skärmen får en näve genom sig också..

Practice, practice, practice!

PS. Låter som jag försöker skita på konsoller/kontrollers men det gäller bara FPS spel, jag älskar att spela tex Nioh, Dark souls, Assassins Creed Origins och liknande spel på PCn med xbox/ps4 kontroller! DS

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem

Det är mycket mer casuals som spelar online på konsol, sådana som du och jag, som inte kan lägga hur mycket tid som helst på det. När du byter till PC börjar du tävla mot arbetslösa, sjukpensionärer, högskolestudenter, skolungdomar, och andra som inte har ett heltidsjobb att sköta, och därmed har eller kan ta sig hur mycket tid som helst att öva och bli galet bra.

Det kan väl tyckas märkligt att det finns en sådan uppdelning, men antar det har att göra med att casuals generellt inte känner sig lika handikappade av att spela FPS med handkontroll eller något, då de inte kommit upp i nivåer där handkontrollshandikappet börjat hindra dem markant.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt träna, allt handlar om träning. Är man inte van vid FPS på PC så har man en högre inlärningskurva.

Själv tycker jag aimet i PUBG är typ som i CS (man lär sig spray pattern för close range osv) så det är bara att panga på.

Permalänk
Medlem

Absolut, håller med flera i tråden här. mycket handlar om vad du är van vid och din inlärningskurva, men också hur du hanterar situationer. iom att det finns de som fuskar, det finns ungdomar och vuxna som spelar hela tiden för att de har inget annat att göra och liknande påverkar mycket. Testa dig fram till din favorit kombo utav vapen, analysera ditt spelsätt och försök tänka positivt, vad gjorde du för rätt, vad hade du kunnat förbättra, kan jag spraypatterns med dessa vapen. Självanalys är alltid bra.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Avstängd

Det går ju att koppla en Xbox joystick till en PC också om man tycker att det är enklare, kolla efter USB anslutna don, tex. och se om du hittar någon du trivs med.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Hoppade i med båda fötterna i online FPS världen förra veckan, hoppade direkt in i det absolut svåraste spelet med längst lärnings kurva nämligen Escape From Tarkov... was that a misstake on my part. haha!
Har inte fått EN ända kill på snart 2 veckor. Förutom AI. Det gäller verkligen att ha zen i kroppen för annars ryker ditt Tbord och sen är det inte långt tills skärmen får en näve genom sig också..

Practice, practice, practice!

PS. Låter som jag försöker skita på konsoller/kontrollers men det gäller bara FPS spel, jag älskar att spela tex Nioh, Dark souls, Assassins Creed Origins och liknande spel på PCn med xbox/ps4 kontroller! DS

Jag kollade lite videor på det när det kom ut, såg långsamt och buggigt ut. Är det OK?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Kan uppdatera tråden med att jag efter 10 timmars speltid på PC blivit bättre och numera får kills. På Xbox One har jag blvit ännu bättre. Det är inget autoaim på Xbox One i Pubg utan att jag tidigare tyckt att det är lättare är nog mer för att spelarna är sämre där än på PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Säkert auto aim och annat jux på konsol.

och enormt segare upplevelse..allt på konsol, speciellt FPS-spel går långsamt i själva spelandet.

När man Googlar Autoaim console pudg så får man upp aim-assist.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Hej jag började spela PUBG på XBox One och tyckte det var svårt i början men med tiden blev jag bättre och lyckades få kills. Bestämde mig sen för att skaffa PUBG till PC för att fler spelar på PC men här upplever jag det omöjligt att få någon som helst kill. Har försökt flera gånger men de omöjligt och trots att jag siktar på fiender så lyckas jag inte få in någon träff på dom medans alla andra lyckas alltid döda mig. Är det för att dom som kör på PC är helt allmänt bättre eller vad beror detta på? Finns det någon som kan ge några tips?

Gör som alla andra PC spelare.
Skyll på "lag" och låg FPS
Sedan börjar du handla prylar för att göra dig bättre !
/s

Men ärligt talat, träning, träning och mer träning gäller i alla FPS'er.
Sen lär man sig alla fultrix för att få lätta kills.

Och tänk på att det var rubberdomes och kulmus som gällde när LakermaN vann över Kane i TGI 1999 !
https://www.youtube.com/watch?v=WPdycSBlm9o

Permalänk
Medlem

Gick från konsol - PC vintern 2017 och vet precis vad du menar. Några tips:

Börja med att stänga av musens accelerering (viktigt för muskelminnet, precis som med kontrollen!), följ 1 i länken:

https://www.thewindowsclub.com/playerunknowns-battlegrounds-m...

Sedan införskaffar du en gaming mus som sitter bra i handen och där du kan justera DPI.

Tex två med bra sensorer

Trådlös: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4805874
Trådad: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095119

Testa dig fram, men börja med DPI på 800, sänk till 400 eller höj till 1000. Här är det högst subjektivt, själv ställer jag in den på 800 i just PUBG.

Gå in på Training mode och börja öva. I närstrid måste du bemästra full auto, eller vara riktigt snabb med musklick med M16. Full auto kan du testa enklast med valfritt vapen (som skjuter i auto), ställ dig mot en vägg, håll ner musknappen och låt vapnet drifta iväg. När du ser skotthålens mönster, börjar om och denna gången drar du musen i motsatt riktning för att hålla ner vapnet där du siktar.

Stäng av VSYNC om det råkar vara på. Sätt även upplösningen i fullscreen och inte windowed fullscreen. Allt detta skapar viss latens (fördröjning) som duktiga spelare har koll på och ska till varje pris elimineras.

Slutligen, ställ in allt på very low, förutom textures och anti aliasing - välj High eller efter behag. View distance påverkar bara omgivningen och inte gubbarnas rendering (lättare att se motståndarna på distans).
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/76d1hd/why_...

Lycka till!

Permalänk

Hot droppa(landa där alla andra landar) en massa rundor och bara gå loss så kommer du lära dig ganska fort,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

och enormt segare upplevelse..allt på konsol, speciellt FPS-spel går långsamt i själva spelandet.

När man Googlar Autoaim console pudg så får man upp aim-assist.

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/9ea7k6/xbox...
Det är ingen aim assist på PUBG på Xbox One

Permalänk
Medlem

Training mode är bra. Då ser du hur kulan dalar på håll mm. Det är frustrerande att öva live i spelet, man dör rätt fort i början

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som kan skjuta en motspelare i ansiktet med en hagelbrakare 3 ggr bara för att bli ihjälslagen med en stekpanna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Bara jag som kan skjuta en motspelare i ansiktet med en hagelbrakare 3 ggr bara för att bli ihjälslagen med en stekpanna?

Jag trodde jag var ensam men vi delar detta problem... Det kan spruta blod från motspelaren men ändå lyckas den jäkeln få in en träff

Permalänk
Medlem

Jag gick själv från Xbox till PC för ungefär ett år sedan och upplevde precis som du att det var enormt svårt I början. Som referens kan jag säga att jag ett tag rankades som topp 10% i världen i Halo 3 när jag hade för mycket fritid under en period...
För mig handlade det helt klart om att först hitta en vettig mus som jag gillade och sedan träna om muskelminnet. Det finns gratis program som man kan använda för att skynda på detta till viss del, jag har nött en del i aimtastic på steam (några minuter år gången varje gång jag ska börja spela) men inget slår att spela i det spelet du gillar att köra. Jag skulle också säga att det är väldigt viktigt att ha samma känslighet på musen i alla spel du kör för att inte "förvirra" muskelminnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag spelar på pubg på xbox upplever jag det som att man kan spela på ett helt annat sätt. Ex gå långsamt över stor ytor eftersom ingen kan träffa, man behöver knappt bry sig ens när man blir beskjuten. Man kan ta det ganska lugnt även i närstrider. Mycket beror på handkontrollen men även den usla prestandan spelar på One S Inte provat One X versionen.
På pc är det svårare eftersom folk kan träffa större delen av skotten de avfyrar pga fler kör med mus.
Men tänker man om taktiskt och ser till att öva lite så ska du nog kunna lyckas få lite vinster.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det är mycket mer casuals som spelar online på konsol, sådana som du och jag, som inte kan lägga hur mycket tid som helst på det. När du byter till PC börjar du tävla mot arbetslösa, sjukpensionärer, högskolestudenter, skolungdomar, och andra som inte har ett heltidsjobb att sköta, och därmed har eller kan ta sig hur mycket tid som helst att öva och bli galet bra.

Det kan väl tyckas märkligt att det finns en sådan uppdelning, men antar det har att göra med att casuals generellt inte känner sig lika handikappade av att spela FPS med handkontroll eller något, då de inte kommit upp i nivåer där handkontrollshandikappet börjat hindra dem markant.

Kan vara bland det mest dummaste inlägget från förra året.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Kan vara bland det mest dummaste inlägget från förra året.

Och citerat är en tidig men ändå stark utmanare för 2019. Sämre och substansfattigare får man leta efter; illa formulerat, och tillför verkligen inte diskussionen någonting alls.

Till på köpet nästan ett halvår sent in i matchen...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Och citerat är en tidig men ändå stark utmanare för 2019. Sämre och substansfattigare får man leta efter; illa formulerat, och tillför verkligen inte diskussionen någonting alls.

Till på köpet nästan ett halvår sent in i matchen...

Den enda anledningen till att jag citerade dig var att jag såg tråden på första sidan. Sen att ditt inlägg, återigen, är det bland det dummaste jag har läst står jag fast vid.
När du påstår, rakt upp och ner, att man aldrig kan bli riktigt bra i spel om man inte är arbetslös/ungdom/div andra etiketter, får detta dig att framstå som en riktigt dålig förlorare alternativ talanglös spelare.

Apropå illa formulerat...läs ditt inlägg en gång till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Den enda anledningen till att jag citerade dig var att jag såg tråden på första sidan. Sen att ditt inlägg, återigen, är det bland det dummaste jag har läst står jag fast vid.
När du påstår, rakt upp och ner, att man aldrig kan bli riktigt bra i spel om man inte är arbetslös/ungdom/div andra etiketter, får detta dig att framstå som en riktigt dålig förlorare alternativ talanglös spelare.

Apropå illa formulerat...läs ditt inlägg en gång till.

Du väljer att tolka inlägget så, jag ser det som att han gav exempel på olika sorters individer som har en massa fritid och därför kan lägga mer tid på spelet, inget konstigt med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Du väljer att tolka inlägget så, jag ser det som att han gav exempel på olika sorters individer som har en massa fritid och därför kan lägga mer tid på spelet, inget konstigt med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt märkvärdig tolkning men det får stå för dig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

När du påstår, rakt upp och ner, att man aldrig kan bli riktigt bra i spel om man inte är arbetslös/ungdom/div andra etiketter, får detta dig att framstå som en riktigt dålig förlorare alternativ talanglös spelare.

Detta påstås inte i inlägget du citerar, utan är något du på eget bevåg tolkar in. Det som påstås är att de som har gott om speltid till sitt förfogande blir bättre än de som inte kan spela särskilt mycket, vilket känns som en tämligen rimlig generalisering. Att man generaliserar innebär inte att undantag inte existerar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Detta påstås inte i inlägget du citerar, utan är något du på eget bevåg tolkar in. Det som påstås är att de som har gott om speltid till sitt förfogande blir bättre än de som inte kan spela särskilt mycket, vilket känns som en tämligen rimlig generalisering. Att man generaliserar innebär inte att undantag inte existerar.

Man kan ha gott om tid fastän man jobbar heltid. Allt handlar om hur man prioriterar. Vissa är på gymmet, andra gillar att spela och vissa gör båda och är fortfarande jävligt duktiga på att panga online. Andra (eller faktiskt väldigt många) har tom (hör och häpna) heltidsjobb, familj mm och FORTFARANDE är jäkligt duktiga. Hans första inlägg stank helt enkelt dålig förlorare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q