CounterStrike - vad är det jag inte fattar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Det är precis på samma sätt jag upplever CS:GO när jag ser någon länka plays från proffs.
Det ser ut som om de är bland de sämsta spelarna, inte kan sikta för fem öre med crosshair långt ifrån målet, men ändå så dör fienderna framför dem gång på gång.

Det krävs säkerligen stora mängder skicklighet att spela som de gör och förutse den udda bullet spread spelet använder sig av, men för den oinvigde ser CS:GO-spelarna ut att sakna skills.

Ingen aning vad du pratar om. Kan du visa mig en stor CS:GO match med detta fenomen? Jag har sett hundratals cs-matcher genom mitt liv i olika versioner utav spelet, CS är väl just ett av spelen där man faktiskt siktar rakt på motståndaren utan att leda skotten. Att du kanske inte hinner med i svängarna är en annan sak.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ingen aning vad du pratar om. Kan du visa mig en stor CS:GO match med detta fenomen? Jag har sett hundratals cs-matcher genom mitt liv i olika versioner utav spelet, CS är väl just ett av spelen där man faktiskt siktar rakt på motståndaren utan att leda skotten. Att du kanske inte hinner med i svängarna är en annan sak.

Den sak jag kan tänka mig är väl flickshots med AWP. Det syns i princip aldrig på repriser/streams, utan där ser det ofta ut som att de missade. Ser mer eller mindre ut som att de skjöt på stället de var på innan de "flickade till". Annars håller jag väl med dig, proffsen använder sällan sprays (sist jag såg någon verkligen spraya sönder sina motståndare var väl på HeaTons tid), idag resettar man i princip alltid recoilen efter några skott.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Till att börja med " Eller är det så illa att även en lågt rankad nybörjare som bara spelar Casual ändå drabbas av fusk och liknande som verkar plåga CS GO? Har jag missat någon autoaim inställning eller nåt?", konstant när man lirar CSGO så är det någon som nämner fusk.

Börja med inställningen att fusk inte existerar, att hela tiden tro att motspelare fuskare pga en hax eller ett turskott kommer suga ur din glädje ur spelet.

Flera av oss har lirat Counter-Strike i 10-15 år, detta medför ett du kommer få det jobbigt som nybörjare. Många situationer som du anser vara suspekta är för det mesta helt normalt för en person som lirat sedan 1.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Om det är som du hävdar, att ni var på point blank range, måste du helt enkelt ha missat. Varför? För att Desert Eagle har följande stats:

Primary Attack
Unarmored Armored
Head 214 162
Chest & Arm 53 40
Stomach 66 50
Leg 40 40

Dvs 3 skott på det svagaste stället dödar.

Det var liksom det som var poängen, något var galet. Klart jag inte missar en kille som sitter still framför mig med 3 skott i rad, tvivlar på att nån med den motorikstörningen ens skulle lyckas starta spelet Om det sen var så att han enligt servern befann sig någon annanstans osv har jag av naturliga skäl lite svårt att svara på.

Skrivet av Mithras:

Sedan kan jag tilllägga att, som du redan nämnt, repriserna visar inte alltid allt korrekt. Detta kan ibland inkludera health stats. Den kan ibland visa 100HP 100armor, men om du kollar i konsolen så står det "59 damage given". Så en rekommendation är att inte förlita sig på repriserna överhuvudtaget, mer eller mindre

True. Måste rimligtvis vara fler noobs än jag som blivit lite förvånade kring det, om det väl finns en repris så vill man gärna tro att den är över vad som hände Något jag också TROR mig ha märkt är att jag hör betydligt fler skott i repriserna än vad jag hör live. T.ex. live förvånas jag över att jag dött av ett enda skott men på repriserna tycker jag mig ibland höra flera skott som jag inte hörde live. Nu är ju detta rätt stressade lägen så fokus ligger väl inte direkt på skotträkning men det är iaf känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Till att börja med " Eller är det så illa att även en lågt rankad nybörjare som bara spelar Casual ändå drabbas av fusk och liknande som verkar plåga CS GO? Har jag missat någon autoaim inställning eller nåt?", konstant när man lirar CSGO så är det någon som nämner fusk.

Börja med inställningen att fusk inte existerar, att hela tiden tro att motspelare fuskare pga en hax eller ett turskott kommer suga ur din glädje ur spelet.

Fast vi vet ju båda två att fusk faktiskt existerar så varför utgå ifrån något som uppenbarligen inte är sant? Sen i vilken omfattning och risken att själv drabbas är väl mer oklart. Men sett till att det verkar finnas incitament att fuska så ser jag inget konstigt i att det också görs om det är möjligt. Sen har jag aldrig påstått att jag skulle dö bara pga fusk, 99% av de gånger jag dör är det utan tvekan "good kills" av bättre spelare, i vissa fall mycket bättre sådana. Däremot har jag kanske överskattat realismen i vissa delar av spelet.

Hur funkar eg matchningen av spelare när man kör Casual? Hur stor är risken att man får dom som är klart mycket bättre än en själv i samma rundor? Kan det vara så att det tom är bättre att köra Competetive för att då få de som faktiskt är mer på samma nivå som en själv. Märkte när jag körde Wingman, som tydligen var competitive även fast jag inte först förstod det först, att jag upplevde det som klart lättare än alla mot alla i Casual. I Wingman vann jag 3 av 4 matcher om jag minns rätt och då inte bara för att medspelaren gjorde jobbet själv. Men det är så klart annat som skiljer dom spellägena åt också, färre motståndare att hålla reda på osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Ingen aning vad du pratar om. Kan du visa mig en stor CS:GO match med detta fenomen? Jag har sett hundratals cs-matcher genom mitt liv i olika versioner utav spelet, CS är väl just ett av spelen där man faktiskt siktar rakt på motståndaren utan att leda skotten. Att du kanske inte hinner med i svängarna är en annan sak.

Om du har sett hundratals matcher och ännu inte sett fenomenet så kanske du borde insett att du har svårt att hänga med?
Men för att även du ska förstå vad folk som hänger med ser så kommer ett snabbt exempel:

Detta tog mig några sekunder att hitta, varenda CS:GO klipp är fyllda av liknande sekvenser, ofta inte ens flick-shots. Jag förstår dock att detta beror på att CS:GO motorn är lite speciell. Min poäng var bara att det ser ut som de inte kan sikta för den som inte är invigd i CS:GO världen.

Här är istället ett exempel på ett FPS där bilden oftare stämmer överrens med vad som sker i spelet. Där är det lätt att se skills även för någon som inte spelar spelet. Får inte länka timestamps men 2:23 visar en kort sekvens ur en proffsmatch t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

True. Måste rimligtvis vara fler noobs än jag som blivit lite förvånade kring det, om det väl finns en repris så vill man gärna tro att den är över vad som hände Något jag också TROR mig ha märkt är att jag hör betydligt fler skott i repriserna än vad jag hör live. T.ex. live förvånas jag över att jag dött av ett enda skott men på repriserna tycker jag mig ibland höra flera skott som jag inte hörde live. Nu är ju detta rätt stressade lägen så fokus ligger väl inte direkt på skotträkning men det är iaf känslan.

Stämmer bra. Vad du upplever på klientsidan är inte samma som vad serversidan ser. Med en stor skillnad i latens så får man exakt dessa problem (vilket är varför man aldrig spelar med mer än 10-20 ms till servern höhö)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så spelar du fortfarande i Casual? Eller missade jag det någonstans?

Jag tror det är därför du får en sån taskig erfarenhet av CS. Det är som många andra har sagt en stor skillnad på erfarenhet och skill i Casual, dels för att du har nya spelare som du, dels för att det är folk som sitter och rankar upp "smurf"konton(dvs har mer erfarenhet av spelet) eller folk som rent av fuskar.

Däremot kommer det bli en mycket större skillnad i Match Making, där du faktiskt blir placerad i rätt skillgroup och spelar mot andra spelare som ska ha samma erfarenhet och skill som du. det lär säkert dyka upp en och en annan fuskare eller smurf. Men min högst personliga erfarenhet av det är att det är mer fuskare i de högre skillgrupperna.

Men för att få spela MM så måste du upp nå en viss rank(som Valve kallar det), kan inte komma ihåg exakt vilken det var, men det för att folk inte ska kunna köpa nya konton och fuska direkt utan de måste faktiskt grinda för att kunna spela MM.

Sedan spelar du placeringsmatcherna och därefter får du din Skillgroup. Då blir det 5vs5 istället och förhoppningsvis roligare och mindre fuskare!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Stämmer bra. Vad du upplever på klientsidan är inte samma som vad serversidan ser. Med en stor skillnad i latens så får man exakt dessa problem (vilket är varför man aldrig spelar med mer än 10-20 ms till servern höhö)

Är detta samma latens som beskrivs som PING i spelet och är default på 150 om jag minns rätt? Jag ställde ner det en hel del, främst då i förhoppning att det skulle minska antalet ryssar, men det verkar inte hjälpt har sett att det finns vissa verktyg som kan blocka servrar i olika världsdelar men osäker på om det är något som i sig kan riskera att flaggas som fusk? Vore ju onekligen en viss ironi i om jag blev avstängd för fusk

Med 500 Mit/s och ensiffrig ping så antog jag nog att det kanske 2018 inte var riktigt samma problem med onlinespel avseende ping och sånt som det var för några år sedan, men kanske har fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Som jag förstår det så spelar du fortfarande i Casual? Eller missade jag det någonstans?

Jag tror det är därför du får en sån taskig erfarenhet av CS. Det är som många andra har sagt en stor skillnad på erfarenhet och skill i Casual, dels för att du har nya spelare som du, dels för att det är folk som sitter och rankar upp "smurf"konton(dvs har mer erfarenhet av spelet) eller folk som rent av fuskar.

Däremot kommer det bli en mycket större skillnad i Match Making, där du faktiskt blir placerad i rätt skillgroup och spelar mot andra spelare som ska ha samma erfarenhet och skill som du. det lär säkert dyka upp en och en annan fuskare eller smurf. Men min högst personliga erfarenhet av det är att det är mer fuskare i de högre skillgrupperna.

Men för att få spela MM så måste du upp nå en viss rank(som Valve kallar det), kan inte komma ihåg exakt vilken det var, men det för att folk inte ska kunna köpa nya konton och fuska direkt utan de måste faktiskt grinda för att kunna spela MM.

Sedan spelar du placeringsmatcherna och därefter får du din Skillgroup. Då blir det 5vs5 istället och förhoppningsvis roligare och mindre fuskare!

Om "du" är jag så ja, spelar nästan bara Casual. Skälet till det är att jag tolkade namnet som "Noobs start here" men också för att jag såg en risk i att jag annars som ny spelare skulle riskera att paja ranking och annat för bra spelare som råkade hamna ihop med mig. Men nu när jag börjar bli lite mer bekant med spelet och inte längre undrar vad det är för jävla bomb alla tjatar om hela tiden osv kanske jag borde ge mig på Competetive även fast jag inte har några som helst ambitioner, och förmodligen inte heller förmågan, att "bli någon" inom CS GO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Om "du" är jag så ja, spelar nästan bara Casual. Skälet till det är att jag tolkade namnet som "Noobs start here" men också för att jag såg en risk i att jag annars som ny spelare skulle riskera att paja ranking och annat för bra spelare som råkade hamna ihop med mig. Men nu när jag börjar bli lite mer bekant med spelet och inte längre undrar vad det är för jävla bomb alla tjatar om hela tiden osv kanske jag borde ge mig på Competetive även fast jag inte har några som helst ambitioner, och förmodligen inte heller förmågan, att "bli någon" inom CS GO?

Det är det som är det "fina" med competitive, du hamnar i en grupp spelare som ligger på samma nivå som du, alltså pajar du inte för någon. CS justerar gruppen du är i utifrån hur bra eller dåligt det går för dig, så fu spelar mot rättvist motstånd. De flesta börjar i casual eller death match eftersom du måste spela upp ihop en viss poäng innan du får "spela" competitive.

Om man spelar för att ha kul eller spelar för att bli någon inom CS:GO är helt upp till dig själv. De som har högre ambitioner spelar oftast på andra platformer som erbjuder servrar, så som FaceIT, esportal, ESEA.

Så kör på! Jag har en som jag spelar med som är 60+ och är både morfar och farfar. Han har lagt rätt många timmar på CS:GO, men är rätt duktig trots hans gubb-moments emellanåt!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

@Carlj: Perfekt, då kan man alltså bli förudmjukad av så väl barn som gamlingar

Men det låter bra, då ska jag nog testa det. När ni om några år ser mig på TV som stjärnan i NiP så vet ni vart det började. Eller kanske snarare blir OGIS - Old Guys in Sweatpants

Permalänk
Medlem

Testade faktiskt Competivitive nu ikväll och det var faktiskt klart roligare att spela än Casual. Kändes både som om det var lite mer teamfokus och klart färre tveksamheter, även om jag noterade att mina medspelare klagade på Wallhack en hel del. Det var ändå ingenting mot de "konstigheter" som jag upplevde i Casual-spelandet trots att det var samma banor

Hamnade väl typ 3-4 i laget i båda matcherna så det får väl sägas vara rätt ok, så det kanske finns lite hopp för OGIS ändå. Och min mamma kom faktiskt inte på tal en enda gång

Permalänk
Medlem

Jag måste tillägga i denna långtgående diskussion några viktiga detaljer som glömts.

1. Ping
2. Maximala fps genom att ha processor med högsta möjliga ICP.
3. Input lag och Hz på skärm.

1. Det som redan nämnts och som är viktigaste faktorn är ping. Ju lägre ju bättre. Spelar man med fiber i Stockholm så kommer man ha störst fördel i detta avseende. Om nu servern är i Stockholm förstås.

2. Senaste generation Intel överklockad högsta möjliga. 8700k med 5.2GHz till exempel. Vi vill ha så mycket IPC som möjligt, instructions per clock. Varje ny generation ökar denna något och överklockning gör att den ökar ytterligare. Så jämför överklockade processorer och välj den med högsta score i cinebench single score. Sist jag kollade så är nog 8700k på top och överklocka brukar gå till 5.2GHz. Jag personligen märker att jsg presterar bättre i strider om fps ökar med 5%. Så 630 är bättre än 600. Fps max på 1000 för att låta varje ny händelse ske så snart som möjligt

3. Ja input lag. Jämför på tftcentral de listar alla skärmars input lag. Om du så bara lever en frame före med en skärm vs en annan skärm så lever du ju i framtiden och kommer ha fördel.
Och såklart 240hz är ett måste då du ser frames tidigare ämfört med 165hz ill exempel. Ju högre Hz desto bättre.

Dessa tre faktorer kommer ge dig fördel när det kommer till hur många frags du får.
Det finns andra faktorer som påverkar om man vinner, till exempel taktik, lagarbetre, momentum, ljud, mus, tålamod, om du vet vad fienden gör och 1000 andra saker.
Men om de tre faktorerna är på top så är det fördel och en som spelat 4000 timmar kanske vinner mot någon som spelat 8000 timmar och som sitter och spelar med Adsl 30 ping, 60Hz skärm och IPS på skärmen.

Permalänk
Medlem

mina 3 tips

1 träna på dm server
2 träna retake's
3 kör lite surf för movment

EDIT :
ha alltid siktet i huvudhöjd. sikta inte på backen..
som du ser här på videon.

här är en gammal goding

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

upp med lite vods annars så man får se då, känns som din generella inställning är att "nej så hände det inte" så fort någon säger vad som måste ha hänt i given situation.

tro mig när du beskriver vad som händer när du kryper bakom någon och "träffar" 3 skott med deagle på ett par meter utan att han dör, vi som har spelat CS mycket har sett detta scenario många många gånger, alltid samma historia när de inte dör, antingen får folk panik och rent av missar / rör sig, eller så skjuter de för snabbt så recoilen missar åt dem, kan också vara så att 3de skottet aldrig hann skjutas pga ping och fienden körde en snabb 180 -> HS baserat på ljud.

kör du med developer console kan du se hur mycket skada / hur många skott du träffa.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Edit: nvm, orkar inte diskutera det ens.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

upp med lite vods annars så man får se då, känns som din generella inställning är att "nej så hände det inte" så fort någon säger vad som måste ha hänt i given situation.

tro mig när du beskriver vad som händer när du kryper bakom någon och "träffar" 3 skott med deagle på ett par meter utan att han dör, vi som har spelat CS mycket har sett detta scenario många många gånger, alltid samma historia när de inte dör, antingen får folk panik och rent av missar / rör sig, eller så skjuter de för snabbt så recoilen missar åt dem, kan också vara så att 3de skottet aldrig hann skjutas pga ping och fienden körde en snabb 180 -> HS baserat på ljud.

kör du med developer console kan du se hur mycket skada / hur många skott du träffa.

Nej, mina frågor gäller VARFÖR det händer vilket till stor del har besvarats redan innan. Men har märkt att det verkar väldigt viktigt ibland att göra någon tolkning av det som att jag skulle skylla det faktum att jag inte är bäst på det. Trots att jag upprepade gånger sagt att så inte är fallet.

Ärligt talat förstår jag inte riktigt varför det är så viktigt, känns lätt fanatiskt, lite som att påtala nån brist hos någon Apple-produkt och sen vänta in stormen av moteld från troende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

mina 3 tips

1 träna på dm server
2 träna retake's
3 kör lite surf för movment

EDIT :
ha alltid siktet i huvudhöjd. sikta inte på backen..
som du ser här på videon.

här är en gammal goding
https://www.youtube.com/watch?v=_WpawbOSct8

Vid 7 sek i denna video syns det som jag talar om, trots att HUD:en är på fel sida om T och dessutom rör sig åt vänster (dvs skott som skjutits innan dess bör landa till höger om var HUD:en befinner sig) så registreras ändå en träff på motståndaren.

Vid 6 sekunder registreras dessutom ett perfekt headshot på tidigare T trots att pistolen vid det laget aldrig varit i närheten av att ha rätt riktning.

Här har skottet redan träffat T trots att HUD vid det laget aldrig varit ens nära.

Beror allt detta på "nätverksproblem"?

(Så klart med antagandet att det inte springer någon precis bakom CT med klart bättre sikte)

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, mina frågor gäller VARFÖR det händer vilket till stor del har besvarats redan innan. Men har märkt att det verkar väldigt viktigt ibland att göra någon tolkning av det som att jag skulle skylla det faktum att jag inte är bäst på det. Trots att jag upprepade gånger sagt att så inte är fallet.

Ärligt talat förstår jag inte riktigt varför det är så viktigt, känns lätt fanatiskt, lite som att påtala nån brist hos någon Apple-produkt och sen vänta in stormen av moteld från troende

Var väl lite trött i morse kanske, såg att det efterfrågays vods men hitta inga, alltid lättare att förklara konkreta exempel när man får se dem själv. Missade lite om det redan var frågat o besvarat, ber om ursäkt om jag lät sur, var icke meningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

Var väl lite trött i morse kanske, såg att det efterfrågays vods men hitta inga, alltid lättare att förklara konkreta exempel när man får se dem själv. Missade lite om det redan var frågat o besvarat, ber om ursäkt om jag lät sur, var icke meningen

Skickades från m.sweclockers.com

No worries

Permalänk
Medlem

Ingen av aim-specialisterna här som vill kommentera ang bildgåtan ovan?

Permalänk
Medlem

@improwise: Troligen för att det är inspelat från ett demo som har låg tick-rate. Om inte så ser spelaren i fråga ut att vara i rörelse när skottet sker vilket kan resultera att skottet träffar lite var som helst. Titta tex på detta exempel från förra veckan (proffsmatch):
YouTube

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem

Det ar sa spelet ar, man lar sig. Oftast skjuter pistoler snett upp till vanster, darav siktar man aldrig riktigt pa huvudet. Man vanjer sig. Och nej folk fuskar inte lika mkt som de brukade.. //Supreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ingen av aim-specialisterna här som vill kommentera ang bildgåtan ovan?

Gjorde det nyss, jag kommenterade innan jag sag bilden och det stammar ju precis som jag skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Det ar sa spelet ar, man lar sig. Oftast skjuter pistoler snett upp till vanster, darav siktar man aldrig riktigt pa huvudet. Man vanjer sig. Och nej folk fuskar inte lika mkt som de brukade.. //Supreme

Ok, så HUDen i sig är med nån slags indikation vart ungefär skotten ska hamna snarare än en garanti för träff om placerar det där man vill ha det? Isf är det inte så konstigt att jag missar även med HUD:en dead on. Jag brukar numera köra walk eller duck knappen så fort det är dags att skjuta, främst den senare, men trots HUD ganska väl placerad så verkade jag ändå missa mer än jag räknat med. Testade tom i ren desperation köra Bandicam för att spela on och såg vid något tillfälle att HUDen var precis på motståndarens näsa samtidigt som pistolen avfyrades och jag satt still på huk men inte hade jag nåt för det

Testade även att installera denna AIM map:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=560322...

Och där hade jag helt ok träffprocent med hard/extreme bots även på lite håll, även om det så klart är svårt att jämföra med en bra mänsklig spelare förmodar jag.

(Ovanstående ska så klart ställas i relation till typ 25 timmars speltid så inget behov av att kasta sig över tangentbordet för att påminna om att jag inte är en världsklass-spelare )

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ingen av aim-specialisterna här som vill kommentera ang bildgåtan ovan?

¨
det är ganska vanligt, vet ej varför.. i detta fall har det något att göra med att det är ett demo

men denna videon är inspelad live och den är typ också delayd
kass server kanske

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

In och kolla lite på Mayorn som håller på nu. 1 miljon dollar.
https://www.twitch.tv/faceittv
Börjar vid typ 11:00.
Har lärt mig väldigt mkt genom att kolla på proffsen. Vart man ska hålla på diverse maps, hur man peekar, hur man kan kasta smokes etc etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ingen av aim-specialisterna här som vill kommentera ang bildgåtan ovan?

vanligt problem med csgo's inspelningssystem, det är långt ifrån så precist som vad spelaren ser på sin skärm pga att den inte sparar vart man siktar varje frame utan endast 32 eller 64 gånger per sekund (gissningsvis, kommer ej ihåg den rätta siffran). Därför kan den missa vissa snabba rörelser och då ser det ut ungefär så.

Jag gissar att anledningen till varför du tycker csgo känns konstigt är för att skotten avfyras och träffar samma tick, medan dem i de flesta spel tar tid på sig att flyga till målet. Sedan är det väldigt väldigt viktigt att stå still och inte spamskjuta om du vill att ditt vapen ska vara träffsäkert.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

vanligt problem med csgo's inspelningssystem, det är långt ifrån så precist som vad spelaren ser på sin skärm pga att den inte sparar vart man siktar varje frame utan endast 32 eller 64 gånger per sekund (gissningsvis, kommer ej ihåg den rätta siffran). Därför kan den missa vissa snabba rörelser och då ser det ut ungefär så.

Jag gissar att anledningen till varför du tycker csgo känns konstigt är för att skotten avfyras och träffar samma tick, medan dem i de flesta spel tar tid på sig att flyga till målet. Sedan är det väldigt väldigt viktigt att stå still och inte spamskjuta om du vill att ditt vapen ska vara träffsäkert.

Ja, har lärt mig att CS GO inte gillar rörelse när jag skjuter, därför blir jag extra frustrerad när jag sitter ner, har cross hair precis där det borde vara och trycker men lik förbannat tycks missa Får lite känslan av att det kanske mer handlar om att "anpassa" sig till hur CS GO funkar än att tänka realistiskt?