Call of Duty: Black Ops 4 / Blackout

Permalänk
Medlem

Pfffhahahaha !!
600 spänn för detta skräpet ??

Börjar man spela detta istället för pubg, så går man ju från dåligt till sämre om det nu är Desyncen man vill komma ifrån.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Pfffhahahaha !!
600 spänn för detta skräpet ??

Börjar man spela detta istället för pubg, så går man ju från dåligt till sämre om det nu är Desyncen man vill komma ifrån.

/Homer_S

Smak sak angående pubg men sedan har ju BO4 flera game modes inte bara det.
Håller med om att 600 är lite saftigt men tycker inte spelet är skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Är ni taggade på releasen den 12:e oktober?!

Jag är jäkligt taggad faktiskt, kommer sitta klistrad vid skärmen på release och har tagit ut en semesterdag.

Missade betan har inte lirat CoD sedan MW2. Men. Ska sägas att jag läst allt som går att läsa. Kollat på de flesta videos som går att se på. Jag är peppad. PC. Kul!! Söker några som vill lira. Heter fue#9086 på Discord. Skriv gärna till mig ifall ni är intresserade av blackout lir

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Förbeställt från webhallen... vet inte om jag ska avboka eller inte... får man nån kod på mailen då nån dag innan släpp, eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Bara jag som hade problem att spelet inte ens gick att starta i betan. Försökte fixa till det men icke!
Har b.net någon refund ifall det inte fungerar? Verkar vara en del med samma problem

https://community.activision.com/t5/Call-of-Duty-Black-Ops-4-...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Pre-load:at och klart! Och ledig helg. Tjoho!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Förbeställt från webhallen... vet inte om jag ska avboka eller inte... får man nån kod på mailen då nån dag innan släpp, eller hur funkar det?

Har du köpt fysisk kopia? Eller digitalt?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Har du köpt fysisk kopia? Eller digitalt?

https://www.webhallen.com/se/product/284011-Call-of-Duty-COD-...
Den finns på webhallen , annars är det deras collectors version.
Förbokade standard... Tog emot då jag inte "förbokat" köpt ett nytt Call of Duty sen Modern Warfare 2 då jag inte gillade hur spelen varit då jag är typen som gillar Cod/uo/2-Cod4/WaW men tänkte ge CodBO4 en chans.
Edit: Mitt black ops 4 har skickats för en liten stund sen.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Då får du den imorgon alt fredag, Serverarna låses upp kl 06.00 Svensk tid på fredagmorgon.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

@ExcZist: Då får du den imorgon alt fredag, Serverarna låses upp kl 06.00 Svensk tid på fredagmorgon.

Det märker vi, den skickades ju idag så. Hoppas mest att det var ett vettigt köp och att jag inte blir missnöjd med hur spelet spelas

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Har inte lirat ett COD spel sedan MW2, varit pro-BF, men BF sedan BF4 har känts mäh, tyckte inte om BF1. Och BF5 känns så där? Jag är inte ett BR fan, men jag har kört pubg en del, och det är ett roligt spel, men kunde varit bättre om det inte kändes som att man satt med 25 fps fast än det visar 120+.

Var inte tillgänglig att testa BO4 betan, men utav alla gameplays jag sett och hört det om. Så verkar detta flyta på riktigt riktigt bra. Märks att de satsa på PC.

Ser fram emot detta. Riktigt mycket, om du vill ha någon att lira med så kan du lägga till mig skriv ett PM till mig isåfall För jag har inte så många kompisar än som kmr att köpa det. Men jag tror att Blackout kmr att slå stort, tror tom att många från pubg kan komma att gå över.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

@ExcZist: Har inte lirat ett COD spel sedan MW2, varit pro-BF, men BF sedan BF4 har känts mäh, tyckte inte om BF1. Och BF5 känns så där? Jag är inte ett BR fan, men jag har kört pubg en del, och det är ett roligt spel, men kunde varit bättre om det inte kändes som att man satt med 25 fps fast än det visar 120+.

Var inte tillgänglig att testa BO4 betan, men utav alla gameplays jag sett och hört det om. Så verkar detta flyta på riktigt riktigt bra. Märks att de satsa på PC.

Ser fram emot detta. Riktigt mycket, om du vill ha någon att lira med så kan du lägga till mig skriv ett PM till mig isåfall För jag har inte så många kompisar än som kmr att köpa det. Men jag tror att Blackout kmr att slå stort, tror tom att många från pubg kan komma att gå över.

Har aldrig varit BF Pro men har spelat alla från 1942 till bf1 " bf5 beta" och tröttnar på BF3-BF1 Mycket fortare än man gjorde förr även om man spelar. Kommer dock köpa BF5 om det överlever vilket det ser ut som det gör eftersom folk börjar hypa det igen
Jo jag testade betan både BattleRoyal och den vanliga och det flöt på bra men kan inte säga att jag gillar BR så mycket som de gamla vanliga S&D/TDM med mera, spelade nämligen PUBG 10 timmar sen la jag ner haha
Ska testa och se vad jag tycker om spelet när det släppts så får jag se om jag gillar det,innan jag säger något
Spelar fortfarande Cod4 och hittar runt 3500 servrar vilket är rätt coolt att folk spelar det än idag

Edit: Spelar du BF1? såg en spelare igår som hette fue, tänkte om det var du som spelade haha XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Har aldrig varit BF Pro men har spelat alla från 1942 till bf1 " bf5 beta" och tröttnar på BF3-BF1 Mycket fortare än man gjorde förr även om man spelar. Kommer dock köpa BF5 om det överlever vilket det ser ut som det gör eftersom folk börjar hypa det igen
Jo jag testade betan både BattleRoyal och den vanliga och det flöt på bra men kan inte säga att jag gillar BR så mycket som de gamla vanliga S&D/TDM med mera, spelade nämligen PUBG 10 timmar sen la jag ner haha
Ska testa och se vad jag tycker om spelet när det släppts så får jag se om jag gillar det,innan jag säger något
Spelar fortfarande Cod4 och hittar runt 3500 servrar vilket är rätt coolt att folk spelar det än idag

Edit: Spelar du BF1? såg en spelare igår som hette fue, tänkte om det var du som spelade haha XD

Jag var inne igår en sväng och testade det igen, kan mkt möjligt varit jag haha!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Då kör vi så det ryker klockan 06:00 imorgon

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk

Vågar man köpa här? Lät så himla billigt för 472kr.

https://www.kinguin.net/category/50081/call-of-duty-black-ops...

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ChrisMANEY:

Vågar man köpa här? Lät så himla billigt för 472kr.

https://www.kinguin.net/category/50081/call-of-duty-black-ops...

Man ska alltid akta sig för gråmarknadsnycklar. Man vet aldrig om dom blir invalid längre fram. Och på de priset vill dom ha 56.67 för om ev det är en dålig nyckel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisMANEY:

Vågar man köpa här? Lät så himla billigt för 472kr.

https://www.kinguin.net/category/50081/call-of-duty-black-ops...

495:- fodral med nyckel på Inet.

-cb99

Edit in,
Blaskat in det nu (65Gb), men en släckt "play knapp" så det är väl 06.00 imorgon bitti som gäller.
Mitt första Battle.net spel faktiskt, trodde det skulle gå sega järnet att ta hem det men fick ned det med full rulle under i stort hela nedladdningen, imponerande.

Mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Flera streams uppe nu när konsol och australienarna kan spela.

Gamereactor kör ju live stream från Stockholm med flera "kända" streamers. Laggar som fan dock.

LÄNK

Permalänk
Medlem

Fett taggad släpps snart.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Felixen: "Snart" är klart relativt. 8h+ kvar

Permalänk
Medlem

Klockan är 05:45, om 15 min ska jag spela

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Avstängd

Någon som hunnit spela något? kan någon ge en kort review? helst någon som jag, som inte har spelat CoD på 10 år typ, är väll mest intresserad av de rena multiplayer lägena, inte Zombies läget. BR läget är väll rent spontant det som lockar mest även fast jag inte är någon inbiten Pubg eller Fortnite spelare.

Är det värt pengarna eller kommer det ligga i spelarkivet och skräpa om 2-3 veckor?

Är seriöst "on the fence" när det gäller köp eller inte, det kliar i fingrarna men hjärnan säger ändå liiite "Nej, köp inte".

Permalänk
Medlem

@Dredd: Har inte spelat sen MW på ps2,3? Köpte detta för jag gillar PUBG men söker något snabbare. Har 600h i det och var top 900 som bäst. Har bara spelat 90min imorse men jag är jävligt taggad. Det har ett helt annat flyt än PUBG, ser lite roligare ut. Mer equipment, längre strider och framförallt så går det undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Pfffhahahaha !!
600 spänn för detta skräpet ??

Börjar man spela detta istället för pubg, så går man ju från dåligt till sämre om det nu är Desyncen man vill komma ifrån.

/Homer_S

Har inte lirat CoD på många år.
Men detta verkar ju vara första spelet som inte bara är "reskinnat" utan faktiskt kommer med massor av nytt material.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Testat en runda Blackout, dödade 3 st... men vill ha så man klickar för att aim down sight... inte hålla inne musknappen, hittar inte vart man ändrar det..?
Är som jag skrivit tidigare, ett PUBG på speed med lite mer futurism...(kan man ens säg så? )
Omgångarna går snabbt, annat än ökenbanan i PUBG, hehe

Permalänk
Medlem

Om man köper en fysisk kopia, kommer man ändå bli tvungen att ladda ner de där 65 GBn?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Om man köper en fysisk kopia, kommer man ändå bli tvungen att ladda ner de där 65 GBn?

Om det medföljer skivor kan man installera med det men blir en del skivor.
Kanske går snabbare att installera det med skivor om internetet inte är så snabbt
Jag köper alltid Fysiska utgåvor för vissa specifika spel som t.e.x Collectors versioner med mera.
Får nog min idag och blir väl att gå och hämta. Dock kommer jag bara lägga in nyckeln och tanka hem det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Någon som hunnit spela något? kan någon ge en kort review? helst någon som jag, som inte har spelat CoD på 10 år typ, är väll mest intresserad av de rena multiplayer lägena, inte Zombies läget. BR läget är väll rent spontant det som lockar mest även fast jag inte är någon inbiten Pubg eller Fortnite spelare.

Är det värt pengarna eller kommer det ligga i spelarkivet och skräpa om 2-3 veckor?

Är seriöst "on the fence" när det gäller köp eller inte, det kliar i fingrarna men hjärnan säger ändå liiite "Nej, köp inte".

Skulle själv vilja veta om vad folket tycker. Köpte spelet för de gamla vanliga " S&D/TDM " med mera. Kommer aldrig röra BattleRoyal då jag spelat 10timmar pubg och gillade det inte. Slutade med cod under World at War/MW2.
Gillade inte vägen CoD då jag är ett stort fan av Cod4 som jag spelar än då och då.
Jag hoppas själv på att spelet ska överleva och inte dö ut så fort som de senaste gjort.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett "modern warfare" br som flyter på bra med allt.
PUBG är fortfarande sämsta skräpet som finns sett till interactions, fysik etc.
Fortnite är bob the builder.
Resten av BR klonerna är ifrån mindre utvecklare som enkelt dör bort.

COD har dock en hel del fans, och är bakom större utvecklare, samt dom lyssnade på player feedback i betan och fixade saker extremt snabbt efter det.

Mycket imponerad av starten, och väldigt kul so far Får se om de håller i sig (hade dock kul under betan också).
PS, jag är ingen cod spelare, aldrig direkt spelat cod multiplayer, även om jag alltid gillat hur flytande det oftast känts när jag provat.

I dyraste laget om man enbart bryr sig om BR som jag dock, men får det väl vara värt om man har kul

Permalänk
Medlem

Jag vill ha detta spelet, men vill inte köpa då Activision Blizzard fortsätter förstöra communityt med DLC-banor bakom betalvägg. Dödar spelet snabbare. Har inte köpt något cod sen Black Ops 2, som dog snabbt på PC efter 1a banpaketet släpptes..

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987