Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Community Games började idag, finns garanterat Underground-only servrar bland dom.

Men det går väl inte att ranka upp just nu om man spelar Community Games?
Isåfall är Community Games helt onödigt för min del. Jag är en sån som gillar att ha mål och ta steg hela tiden, inte enbart men oftast. Och kan ,man inte ranka upp känns det meningslöst, speciellt om man mest spelar ensam som jag gör. Om man skulle spela med polare osv kan det kanske vara lite roligare.

Edit: Såg nu att det går att ranka upp sin vanliga rank level, men chapter XP eller tides of war challenges går inte. Då kan det nog va kul att grinda lite på Underground eller så trots allt. Men Community games verkar ju vara sjukt basic överlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Men det går väl inte att ranka upp just nu om man spelar Community Games?
Isåfall är Community Games helt onödigt för min del. Jag är en sån som gillar att ha mål och ta steg hela tiden, inte enbart men oftast. Och kan ,man inte ranka upp känns det meningslöst, speciellt om man mest spelar ensam som jag gör. Om man skulle spela med polare osv kan det kanske vara lite roligare.

Edit: Såg nu att det går att ranka upp sin vanliga rank level, men chapter XP eller tides of war challenges går inte. Då kan det nog va kul att grinda lite på Underground eller så trots allt. Men Community games verkar ju vara sjukt basic överlag.

Ja, det är väldigt basic just nu men det kommer ju expandera med fler grejer som nog gör det mer attraktivt

Det finns i alla fall för de som vill grinda den sämsta banan i spelet (enligt mig), Underground, 24/7 om de vill tex. Eller om man är ute efter ett visst spelläge som kanske inte finns just nu kan man ju spela det som jag uppfattar det?

Aja, blir nog bra i slutändan. Jag ser fram emot när man kan börja mixtra med lite allt möjligt. Tex slå av minimap som jag vill minnas ska vara en sak som är tänkt att komma. Hitmarkers vore fint också man kan slå av samt magazine pool och inte bullet pool (Dvs ladda om med 25 skott i magasinet är det hej svejs med dem).

Lite sånt. Gör inte spelet radikalt annorlunda men en del hjälpmedel slås av helt enkelt. 3D spotting finns ju typ inte redan då det är ju Nice. Minus skiten de lade till med 5.2 men det hoppas jag de backar på iaf....eller om inte annat kan ta väck med denna funktion på sikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PartWelsh/status/1204449898252374022

"A new @Battlefield Community Survey is live and waiting for your feedback. Share your feelings on the game, and talk to us about how you're finding the experience following the release of Update 5.2

Click on the link below 👇👀"

https://www.surveymonkey.com/r/BFVDEC

Passa på att låta DICE veta vad ni tycker om 5.2, och skräd inte i orden.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

https://twitter.com/PartWelsh/status/1204449898252374022

"A new @Battlefield Community Survey is live and waiting for your feedback. Share your feelings on the game, and talk to us about how you're finding the experience following the release of Update 5.2

Click on the link below 👇👀"

https://www.surveymonkey.com/r/BFVDEC

Passa på att låta DICE veta vad ni tycker om 5.2, och skräd inte i orden.

Skrev följande.

I´ve been playing all the Battlefield games since the beginning. 1942, Vietnam, BF2, BC1, BC2, BF3, , Hardline, BF4 and so on.
It´s kinda weird to say out loud but some of the best memories I have is in Battlefield with all my friends.
And I think a lot of the players in our community can relate with that.
Cause no matter what you play nothing is as fun as Battlefield.

And I think that’s why people(including me) get so mad with these new updates with passive spotting, ttk and all that.
None of the core players wants that. Sure, it might bring over some new players but all and all you are loosing your core players along the way.
The people that have bought all the games you’ve ever made. Hell, even pre-ordered all the games.
I´m not going to say that I´ll never play battlefield again cause that is a lie. But I´m really disappointed with the direction you are going.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Tycker den senaste patchen är det bästa som har hänt BF5. Man har tid nu att reagera på inkommande skott och TTK känns närmare BF3 och BF4. Båda spelen som jag gillade starkt.

Det enda de kan ta bort är auto- spotting och införa samma som finns i BF1 då är det 100 % great. Vill poängtera bara att jag inte var jättemissnöjd innan den här patchen, men nu efter att jag har kört många banor ser jag att det är stor skillnad till det bättre, min åsikt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Just nu startar inte rundorna, alla får sitta idle. Nice.
EA kämpar verkligen för att få så få spelare som möjligt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Nyligen kommit tillbaka till bf5 efter en tids frånvaro och är inte direkt förtjust i nya ttk ändringen

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Vet inte vad alla pratar om, dör fortfarande snabbare än i alla andra Battlefield spel.
Tycker campingfield 5 premierar att campa skiten ur spelet, har slutat helt att ta flaggor då sannolikheten är mindre än noll att capa en flagga utan halva laget.
I alla andra Battlefield spel gjorde jag inget annat än capa flaggor, i BF5 är det fullständigt bortkastat att ens försöka. Samma sak med tanks som "metan" är att campa en viss vinkel 99.999999% av tiden.
Har ca 4000h I BF och jag har aldrig haft det tråkigare I ett battlefield spel.
Plus att det spelet Kraschar konstant?

Förstår inte alls hypen runt "the pacific" Iwo Jima är okej, men pacific storm är urusel?

Permalänk
Medlem

Jag är så fruktansvärt opepp att testa spelet efter den senaste TTK-förändringen. Jag vet hur less jag var förra året... är det ens värt besväret?

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas att nästa blir Battlefield : Medieval War
Stora slagfält med tempelriddare och pilbågsskyttar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Kan ju hoppas att nästa blir Battlefield : Medieval War
Stora slagfält med tempelriddare och pilbågsskyttar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Du glömde drakarna, battlefield är ett "combined arms" spel, måste ha något som flyger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Du glömde drakarna, battlefield är ett "combined arms" spel, måste ha något som flyger.

Man flyger när man slungas iväg av en katapult 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Du glömde drakarna, battlefield är ett "combined arms" spel, måste ha något som flyger.

Sant, man måste ha ngt op as fuck som flyger runt och farmar, som bara kan tas ned av en annan drake för allt som kan skada från marken är OP....

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Vet inte vad alla pratar om, dör fortfarande snabbare än i alla andra Battlefield spel.
Tycker campingfield 5 premierar att campa skiten ur spelet, har slutat helt att ta flaggor då sannolikheten är mindre än noll att capa en flagga utan halva laget.
I alla andra Battlefield spel gjorde jag inget annat än capa flaggor, i BF5 är det fullständigt bortkastat att ens försöka. Samma sak med tanks som "metan" är att campa en viss vinkel 99.999999% av tiden.
Har ca 4000h I BF och jag har aldrig haft det tråkigare I ett battlefield spel.
Plus att det spelet Kraschar konstant?

Förstår inte alls hypen runt "the pacific" Iwo Jima är okej, men pacific storm är urusel?

Visst är det tråkigt med alla campare. De är alltid typ 100 m från objectiv så man kan inte döda de pga av att det är för lång avstånd. Det var det som var bra med BF3. Man kunde alltid plocka de som medic och M16 Nu är man körd i BF5. Det är no point att ens försöka med smg.

Jag väntar på Wake Island, hoppas den blir bra. Kan hålla med dig om att Pacific kan vara hemsk ibland om man har skitlag. Hade en sådan runda igår. Tanks var så lång borta och tryckte aldrig på. Försökte själv ta en flagga, men det går så klart inte. Man dör och ser att det inte finns ens ett spelare i närheten. Frustrerande som fan, men vill du ha någon som revivar dig kan du adda mig så spelar vi tillsammans. Blir lite enklare då

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

https://twitter.com/PartWelsh/status/1204449898252374022

"A new @Battlefield Community Survey is live and waiting for your feedback. Share your feelings on the game, and talk to us about how you're finding the experience following the release of Update 5.2

Click on the link below 👇👀"

https://www.surveymonkey.com/r/BFVDEC

Passa på att låta DICE veta vad ni tycker om 5.2, och skräd inte i orden.

Tackar för länken!

Försökte ge så konstruktiv och seriös kritik jag kunde nu när det är något de mest sannolikt kommer läsa, inget svärande och gråtande och sånt trams som jag gissar att tyvärr många kommer köra med...Det leder ingen vart.

Sansad kritik och varför jag tycker som jag tycker blir det från mig. Älskar BF5 (bästa sedan BF2 tycker jag) och BF-serien i allmänhet och vill spelets bästa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/e9oxzo/communi...

Halvmesyrer. Dice lyssnar med ena örat; någorlunda bättre än 5.2 åtminstone, men fortfarande inte en total återkallning av föregående patch, så personligen blir det nog inte till att återinstallera spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Ja det kan åtminstone inte bli sämre! Tyckte det var helt okej i helgen när jag spelade, men nu i veckan har jag mest blivit irriterad och gjort rage quit nästan varje gång...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Ja det kan åtminstone inte bli sämre! Tyckte det var helt okej i helgen när jag spelade, men nu i veckan har jag mest blivit irriterad och gjort rage quit nästan varje gång...

Skickades från m.sweclockers.com

Åker ut till skrivbordet konstant! Är inte ens lönt att starta det , ibland går det 2min ibland lite längre!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Att ändra hela TTK och Spottingsystemet i 5.2 patchen när ingen ens ville det innan, och sen inte ens kan stå bakom sitt egna beslut när man nu backar lite på det trots allt i en kommande hotfix. Jag menar vad fan tänkte dom ens. Nä det blev inte som vi tänkte, förlåt oss. Fan spelet har varit ut i över 1 år nu, inte läge att testa nya saker som om det vore en beta-version.

Tror den h'r hotfixen kommer göra många vapen spelbara igen vilket såklart är bra. Och spottingen blir också bättre.

Tycker förövrigt Wake Island är en riktigt fin karta visuellt, men inte mkt till favorit i övrigt. Breaktrough är kul till och från, conquest är inte kul alls typ.

Permalänk
Medlem

D!CE: Vi ska ändra lite saker, bl.a. TTK:n.
Spelare: Nej snälla gör inte det, vi gillar TKK:n som den är.
D!CE: *Ändrar TTK:n iallafall*
Spelare: *Arg backlash från spelarbasen*
D!CE: Det blev inte som vi tänkt oss, vi tar bort några av ändringarna.
Spelare: Hmpf, okej då. Tack...?

*Ett antal månader senare*

D!CE: Vi ska ändra lite saker, bl.a. TTK:n.
Spelare: Nej snälla gör inte det, vi gillar TKK:n som den är.
D!CE: *Ändrar TTK:n iallafall*
Spelare: *Arg backlash från spelarbasen*
D!CE:

För er som inte vet det så är detta andra gången i år som D!CE ändrar på TTK:n trots många och högljudda protester från spelarbasen, och andra gången i år som dom (delvis) backar i sitt beslut.

D!CE, jag vet att ni har representanter här på Sweclockers som läser forumet, och å er BF:V-communitys vägnar måste jag fråga: Vad tusan sysslar ni med? När ska ni inse att om något inte är trasigt så behöver det inte lagas? Lyssna på er spelarbas, och om den verkar nöjd, ändra inget. Att fortfarande ändra trots protester och sen backa i beslutet (igen) tappar ni enbart spelare och goodwill på, och får er att framstå som oseriösa och arroganta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

D!CE: Vi ska ändra lite saker, bl.a. TTK:n.
Spelare: Nej snälla gör inte det, vi gillar TKK:n som den är.
D!CE: *Ändrar TTK:n iallafall*
Spelare: *Arg backlash från spelarbasen*
D!CE: Det blev inte som vi tänkt oss, vi tar bort några av ändringarna.
Spelare: Hmpf, okej då. Tack...?

*Ett antal månader senare*

D!CE: Vi ska ändra lite saker, bl.a. TTK:n.
Spelare: Nej snälla gör inte det, vi gillar TKK:n som den är.
D!CE: *Ändrar TTK:n iallafall*
Spelare: *Arg backlash från spelarbasen*
D!CE: https://i.redd.it/bccv2hl8m1h21.jpg

För er som inte vet det så är detta andra gången i år som D!CE ändrar på TTK:n trots många och högljudda protester från spelarbasen, och andra gången i år som dom (delvis) backar i sitt beslut.

D!CE, jag vet att ni har representanter här på Sweclockers som läser forumet, och å er BF:V-communitys vägnar måste jag fråga: Vad tusan sysslar ni med? När ska ni inse att om något inte är trasigt så behöver det inte lagas? Lyssna på er spelarbas, och om den verkar nöjd, ändra inget. Att fortfarande ändra trots protester och sen backa i beslutet (igen) tappar ni enbart spelare och goodwill på, och får er att framstå som oseriösa och arroganta.

Jao, kan inte annat än hålla med. Väl skrivet.

Ändringarna som kommer i en hotfix som det länkade till en bit upp är bra ändringar och det är bra att de lyssnar så sett. Men de hade inte behövts alls om de bara fokuserat på normal balans av spelet istället!

Jag har nämnt det flera gånger här och jag nämnde det i mitt svar på undersökningen någon länkade till en bit upp...jag tänker nämna det igen...experimentera med att ta bort 3X sikten! Varför envist göra så här stora svepande ändringar?

Jag har inte supermycket tid i BF5. Men 350 timmar ca trots allt vill jag minnas. Sedan dag ett när jag köpte det runt släppet har jag känt att 3X siktena stjälper mer än de hjälper spelupplevelsen. Många vapen är helt enkelt för effektiva på håll. OBS! inte pga skadan per kula!

KE7...M1A1...Turner och nu Garand som många använder tex. Vad är det som gör att de kan förstöra fiender så enkelt bortom sin tänkta räckvidd? Att man kan se fienden lätt och dessutom se vart de egna skotten tar vägen för att enkelt kompensera för det förstås....Vet inte hur många gånger jag smekt prickskyttar med tex G43 och AG m/42 tvärs över banan på...Aerodrome kan vi ta som exempel. Vad möjliggör detta tro? Återigen...3X siktet förstås! Lögn i helvete att träffa något som ligger i bergen bortom B-flaggan från F-flaggan utan det. Men med det...lär man sig vapnet är det inte ens svårt efter ett tag. Visst, fienden måste ju stå stilla men iaf.

Samma manöver med en MMG där man är låst till järnsiktet? Hah, funderar inte ens på det. Ser glimret av deras sikte och skjuter man nog mycket får man kanske in en träff till slut. Men det är man själv som dör pga på det avståndet tar det 1 sekund att blåsa huvudet av någon som står stilla vid F-flaggan från B med en Kar98.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Geeks Gaming

För er som missat så kommer dom inte dra tillbaka sin uppdatering.
Men! Dom kommer ändra lite saker.
1. Autospotting inom 5 meter försvinner helt! (Detta va nog de som förstörde för mig mest)
2. Autospottingen när man tittar på en fiende blir nerfad. Ner från 25 meter till 20meter och man måste vara mycket närmre med siktet.(Önska även att detta försvann)
3. Många vapen kommer att balanseras om tex Fg42 som va värdelös innan med in 5-13 skott för att döda ner till 4-10.

Önska bara dom tog bort 5.2 helt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Håller med om att de borde bara ta bort 5.2. Förstår inte hur DICE resonerar... Man kände verkligen att bf5 var på ett uppsving efter pacific, och så kommer denna totalt värdelösa uppdatering. Hur tänker man när man anser det "roligt" att behöva skjuta 13 skott för att döda någon? Att t.ex. skjuta med FG-42 på 100 meter mot en sniper för att sätta 12 skott, varpå snipern vänder sig om och skjuter 1 skott i huvudet så man dör, det är frustration om något. Visst, de ändrar ner det till 9 skott nu, men det är fortfarande alldeles för mycket BTK.

Håller helt med som Zemlan sa tidigare att man borde istället ta bort 3x-sikten. Och håll samtidigt en snabb ttk. Det skulle leda till att det blir mycket svårare att bekämpa någon på avstånd. Jag kör 3x hela tiden då jag inte finner det som nån mening att inte använda dem. Kör man bara med ironsights så kommer även alla vapen kännas mer unika.

Jag lirade mycket BAR i bf1 och FG42 i bf5 för att de vapnen inte var bäst på olika avstånd utan för att de var kapabla i princip på alla avstånd. Nu har många vapen blivit en omöjlighet att använda på olika avstånd vilket bara gör spelet tråkigt.

Jag tror att DICE tyvärr har lagt sina prioriteringar helt fel under hela bf5. T.ex. firestorm, ändra ttk, originalmapsen var generellt ganska kassa, kasst co-op läge, automatisk spotting mm. Det har säkerligen gått åt en hel del resurser på fel grejer.

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ni kan ju pröva att spela Firestorm med nya TTK, haha det är parodi kan jag berätta, det tog ju redan lite längre tid att döda någon som t ex hade level 3 väst, men nu oj oj oj....

Och jag som verkligen gillade Firestorm, trist att DICE inte lagt någon som helst kärlek på det. Bästa visuella Battle Royale som finns där ute är ju unikt i sig. Gör just Firestorm free to play och fixa lootingsystemet så är det en riktigt bra grej på sidan om multiplayern i mitt tycke. Och ny karta också kanske, lite mer WWII-känsla på kartan hade varit sjukt unikt.

Permalänk
Medlem

Så JÄVLA trött man blir! Fixa spelet nu , så att man kan spela när man väl har tid.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Så JÄVLA trött man blir! Fixa spelet nu , så att man kan spela när man väl har tid.

För mig flyter det på bra utan krasher, det var enbart precis i början av 5.2 som jag hade 1 eller 2 krasher.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

För mig flyter det på bra utan krasher, det var enbart precis i början av 5.2 som jag hade 1 eller 2 krasher.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej , inte för mig
Men det kommer väl en hotfix snart , är ju många om man läser deras forum som är trött på krascherna.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aknur:

Håller med om att de borde bara ta bort 5.2. Förstår inte hur DICE resonerar... Man kände verkligen att bf5 var på ett uppsving efter pacific, och så kommer denna totalt värdelösa uppdatering. Hur tänker man när man anser det "roligt" att behöva skjuta 13 skott för att döda någon? Att t.ex. skjuta med FG-42 på 100 meter mot en sniper för att sätta 12 skott, varpå snipern vänder sig om och skjuter 1 skott i huvudet så man dör, det är frustration om något. Visst, de ändrar ner det till 9 skott nu, men det är fortfarande alldeles för mycket BTK.

Håller helt med som Zemlan sa tidigare att man borde istället ta bort 3x-sikten. Och håll samtidigt en snabb ttk. Det skulle leda till att det blir mycket svårare att bekämpa någon på avstånd. Jag kör 3x hela tiden då jag inte finner det som nån mening att inte använda dem. Kör man bara med ironsights så kommer även alla vapen kännas mer unika.

Jag lirade mycket BAR i bf1 och FG42 i bf5 för att de vapnen inte var bäst på olika avstånd utan för att de var kapabla i princip på alla avstånd. Nu har många vapen blivit en omöjlighet att använda på olika avstånd vilket bara gör spelet tråkigt.

Jag tror att DICE tyvärr har lagt sina prioriteringar helt fel under hela bf5. T.ex. firestorm, ändra ttk, originalmapsen var generellt ganska kassa, kasst co-op läge, automatisk spotting mm. Det har säkerligen gått åt en hel del resurser på fel grejer.

Nu har jag inte spelat på ett tag bortsett från senaste dagarna men uppdateringen känns helt klart åt fel håll. Det är rätt uppenbart att man precis som förra året försöker att dumma ner spelet inför julen. Förra året argumenterade DICE att nya spelare tyckte dom dog för kvickt och därför stängde av. Det var då vi fortfarande hade buggar i spelet som gjorde att vi var tvungna att lämna servern eller spelet titt som tätt.

Battlefield V har redan långsam "bullet travel" (allt känns eftersläpande, likt BF1) och det gör sig ännu sämre med högre TTK. Så känslan att skjuta på avstånd just nu är ännu mindre upphetsande. Sedan har man inte rört vapen som exempelvis ZH-29 som redan innan uppdateringen var löjligt stark. Eller medic som av någon märklig anledning fått snipervapen (varför?!) och som är bättre än alla assaults semi-auto vapen. Men vi får inte glömma att det var långt ifrån perfekt innan uppdateringen vilket många som klagar får att det att låta som. Precis som du skrev så har semi-auto alltid varit för starka i jämförelse med andra vapen och jag har inget emot att dessa tonas ner. Sikten och kartdesign är två andra variablar som spelar in. Jag vet att MMG:s inte är något vidare efter patchen men detta är nästan det bästa med uppdateringen. Kanske folk slutar ligga på andra sidan kartan utan att göra någonting och faktiskt spelar något som kan röra sig istället. Tanks är också så förbannat tråkigt och det syns tydligt på Wake. Ett lag ska inte ha 4 eller 5 tanks, det är helt trasigt. Dra ner numret till 1 eller 2 och gör dessa starkare istället.

Jag ser hellre att man behåller den gamla TTK:n och försöker göra åt något åt den kategori vapen eller specifika vapen som är för starka istället. Och överlag göra vapen svårare att skjuta med, exempelvis högre rekyl. Men det gynnar ju bara bättre FPS-spelare så det är en väg man inte kommer att gå. Battlefield V har många bekymmer som gör att spelet inte är särskilt kul att spela men TTK:n var inte ett av dettta. Man fokuserar på helt fel saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För er som missat så kommer dom inte dra tillbaka sin uppdatering.
Men! Dom kommer ändra lite saker.
1. Autospotting inom 5 meter försvinner helt! (Detta va nog de som förstörde för mig mest)
2. Autospottingen när man tittar på en fiende blir nerfad. Ner från 25 meter till 20meter och man måste vara mycket närmre med siktet.(Önska även att detta försvann)
3. Många vapen kommer att balanseras om tex Fg42 som va värdelös innan med in 5-13 skott för att döda ner till 4-10.

https://youtu.be/E5IzarWHGoI?t=241

Önska bara dom tog bort 5.2 helt.

Haha, 4/10 för att döda. är det något skämt eller? Jag har inte ens startat spelet sen nyaste patchen när jag läste om massiva ttk ökningar, kul att inte ens kunna försvara sig mot någon som sitter och snajpar 100 meter bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Haha, 4/10 för att döda. är det något skämt eller? Jag har inte ens startat spelet sen nyaste patchen när jag läste om massiva ttk ökningar, kul att inte ens kunna försvara sig mot någon som sitter och snajpar 100 meter bort.

Alltså jag gillar helt klart idén att dom tänkt att man knappt ska kunna försvara sig mot en sniper med t ex en SMG, det är inte realistiskt. Att sen vissa AR, MMG och LMG inte heller går att försvara sig mot en sniper är en annan sak.

Sen har ju medic-klassen vissa hjälpmedel för att ta sig närmre en sniper om man får syn på en, genom att sjuta rökbomber eller kasta rökbomber. Det blir liksom mer taktiskt i det hela. Fast Dice har ju som sagt fuckat upp hela balansen på i princip alla vapen. Hade man bara gjort om SMGs så dom blir lite sämre på långt håll och lite bättre på kort håll, samt gjort AR och LMG bättre på normalt håll osv osv så hade det blivit klart bättre. Dom hade inte behövt gjort i princip alla vapen sämre på typ allt och gjort om vissa LMG till SMG eftersom dom inte ens är SMG.