Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Tycker spelet fungerar alldeles utmärkt. hahaha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

En sak som är jäkligt märkligt är att många har problem med att spelet kraschar efter senaste patchen , medans många spelar på som vanligt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

En sak som är jäkligt märkligt är att många har problem med att spelet kraschar efter senaste patchen , medans många spelar på som vanligt.

Kan det ha att göra med om det är konsol eller PC?
Jag spelar på PS4 och har inte haft problem med kraschar, mest couldn't fetch report som ju brukar ända ibland, men mer oftare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

En sak som är jäkligt märkligt är att många har problem med att spelet kraschar efter senaste patchen , medans många spelar på som vanligt.

Testat både DX11 och DX12? Spontan tanke bara. Kan ju ofta skilja mellan dem i spel tänker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

En sak som är jäkligt märkligt är att många har problem med att spelet kraschar efter senaste patchen , medans många spelar på som vanligt.

Kommer ihåg att det var samma sak i Battlefield 4. Det var ett gäng banor som alltid kraschade spelet för några stycken medan andra aldrig fick krascher. Det tog 1-2 månader innan det fixades. Minns inte vilka banor exakt men Dawnbreaker var en utav dom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Testat både DX11 och DX12? Spontan tanke bara. Kan ju ofta skilja mellan dem i spel tänker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har testat allt som jag har hittat , inkl det du skrev.
Men det är väl bara att vänta på en hotfix från Dice.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag har testat allt som jag har hittat , inkl det du skrev.
Men det är väl bara att vänta på en hotfix från Dice.

Ok, surt när man vill lira och allt.

Hoppas DICE får det fixat innan de går på julledigt så vi har ett fungerande BF5 över julen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag har testat allt som jag har hittat , inkl det du skrev.
Men det är väl bara att vänta på en hotfix från Dice.

Hotfix kommer idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Gött , nu såg jag inte till slutet på videon " är på jobb "
Men jag hoppas att dom även fixat så att man slipper krascherna.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tankar ner hotfix nu... äntligen!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om hotfixen? Har fortfarande en del krascher , har inte haft några problem med spelet innan 5.2!
Läste på deras forum att dom som inte hade problem med krascher innan har fått det nu med hotfixen. Varför ska dom in och strula när spelet va bra som det va?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vad tycker ni om hotfixen? Har fortfarande en del krascher , har inte haft några problem med spelet innan 5.2!
Läste på deras forum att dom som inte hade problem med krascher innan har fått det nu med hotfixen. Varför ska dom in och strula när spelet va bra som det va?

Spelade 5 matcher förut utan krash och nu fungerade även statistiken efter varje avslutad runda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vad tycker ni om hotfixen? Har fortfarande en del krascher , har inte haft några problem med spelet innan 5.2!
Läste på deras forum att dom som inte hade problem med krascher innan har fått det nu med hotfixen. Varför ska dom in och strula när spelet va bra som det va?

Ja, jag förstår inte, och jag hyser noll tilltro till Dice vid det här laget. Jag är less och tålamodet slut. De var verkligen på rätt köl och bana i och med Pacific-tillägget, det var kalasbra och det kändes som att spelet skulle få en andra vind! Men sen?

Nu har jag testat personligen. Såväl 5.2 som ”hotfix”.. Nä, maken till energi att lägga på att göra spelet sämre med hela den här följetången av senaste patchar. Ja hotfix (5.2.2) är bättre, men inte bra. De valde exempelvis att bibehålla icke-existerande rekyl som kom med 5.2. Jag vidhåller att 5.0 var mycket bättre. Som vanligt tycks det ha introducerat nya buggar också. Anmärkningsvärda beslut hos de med mandat @ Dice.

De hade kunnat tweaka enstaka vapen, dvs vapen för vapen, för att finlira med balans men istället? Ja då kör de släggan på i princip alla vapen andra året in i spelets livscykel och kastar ut allt vad balans heter. De släpper sedan en hotfix för att till stor del tona ner dessa fullt medvetna ändringar? Vi snackar alltså inte hotfix av kritiska buggar. Hahaha, ja, det är sjukt besynnerligt och nästintill pinsamt. Det är nästan så att man kan tro att de misstog produktionsmiljön för en testmiljö. Glöm inte att det här inte är den första gången det sker. Vidare, om jag får spekulera fritt, tror jag att det är flera utvecklare som slår sig för ansiktet. Utvecklare som tyckte att det här var en dålig idé från första början.

End of rant.. ber om ursäkt om jag själv tog till släggan men jag behövde ventilera den frustration som ändå fanns där. Spelet hamnar hur som helst återigen på hyllan och jag vet inte ens om jag skulle bli glad om det reverserades till 5.0 vid det här laget. Jag känner mig matt över det här spelet. Tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Under EN runda Wake:

Tyska som talat språk.
90% av panzerfaust försvinner mid-flight.
Drar av ett helt magasin från en Breda mot en medic som revivar, avstånd 1m, inga träffar, ingen skada. Revivar klart och plockar mig med 2 skott från pistol.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag märker stor skillnad efter hotfixen, TTK är fortfarande kass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

TTK är fortfarande rätt dålig, bara det att den inte är lika dålig som innan hotfixen. Men jag kommer fortsätta spela, dock inte lika flitigt som innan vilket nog många känner som spelat och spelar Battlefield nonstop trots allt buggar och problem sen launch.

Jag personligen är ju inte alls någon CoD spelare, iaf inte multiplayer, dock så gillar jag att spela alla CoDs kampanjer men thats it.

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Under EN runda Wake:

Tyska som talat språk.
90% av panzerfaust försvinner mid-flight.
Drar av ett helt magasin från en Breda mot en medic som revivar, avstånd 1m, inga träffar, ingen skada. Revivar klart och plockar mig med 2 skott från pistol.

Nedan är också ganska vanligt nu ehehe DICE plz . Jag rev en polare så blev det så här ahaha

https://www.youtube.com/watch?v=ces2stck28Y

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Hemsidan Glassdoor.com låter användare anonymt recensera företag de arbetar för, och det finns en del intressanta inlägg om DICE som skulle kunna förklara nuvarande debakel.

Citat:

"End of an era"

Current Employee - Game Designer Doesn't Recommend Negative Outlook I have been working at DICE (Sweden) full-time Pros Parties, After Work with free drinks and free breakfasts. Most, if not all, coworkers are friendly and nice to be around. Salary and compensation are good for a European studio, but still underwhelming compared to American ones. Crunch is very low for most employees. Cons Creative leadership appears totally clueless. More often than not, their vision raises eyebrows, questions, and concerns. They push their ideas through anyways. Be prepared to work on systems you do not believe in, but leadership is convinced will be a smash hit. Studio leadership appears equally clueless or simply incapable of reining in creative leadership. The result is creative leadership is free to run amok with no oversight. Talking to studio leadership about issues will have them agree with you, only for nothing to happen. EA leadership either signs off everything without much scrutiny or are being kept in the dark on the problems the studio is facing right now. Leadership can make huge blunders but are forgiven and even promoted for the next project. Lower ranking employees can be stuck for years asking for a new role. Leadership conveniently holds meetings for themselves during playtests. Not surprisingly, they appear to be very disconnected with the state of the game. Developers also participate less and less because they know their concerns will not be addressed anymore. Bonuses and annual reviews can appear to be based on throwing darts. The quality or quantity of your work is not obviously reflected in your bonus which can range anywhere from 50 to 150%. Politics seems to play a bigger role than competence. For years, some designers accidentally had salaries significantly lower than other designers with comparable backgrounds, experience and titles. The editor for Frostbite is difficult to work with and feels like it is 15 years old. Basic file operations can take minutes, simple actions like copy and paste do not work reliably. Many people have left over the past couple months. It will be difficult to find potential replacements and get them up to speed. Talent loss may never recover. The studio has become much less open recently. You used to be able to submit anonymous questions for studio meetings. This is no longer possible. Contractors stay contractors forever.

Advice to Management DICE: Play your games extensively before launch. Then play them even more after launch. EA: Scrutinize new games and ask employees directly what went wrong with old games. Don't rely on studio leadership's perspective alone.

https://www.glassdoor.com/Reviews/DICE-Sweden-Reviews-E598397...

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Bara idag har jag stött på tre olika fuskare på tre olika servrar, och dessa var sådana uppenbara fuskare med Lewis/MG34. 😐

Håller på att ladda ner CoD nu...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Bara idag har jag stött på tre olika fuskare på tre olika servrar, och dessa var sådana uppenbara fuskare med Lewis/MG34. 😐

Håller på att ladda ner CoD nu...

Har inte sett så många fuskare sen spelet släpptes , men efter hotfixen har jag haft minst en som fuskat i varje runda!
Börjar bli rätt trött på detta spel nu

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

Bara idag har jag stött på tre olika fuskare på tre olika servrar, och dessa var sådana uppenbara fuskare med Lewis/MG34. 😐
Håller på att ladda ner CoD nu...

Skrivet av Mangee75:

Har inte sett så många fuskare sen spelet släpptes , men efter hotfixen har jag haft minst en som fuskat i varje runda!
Börjar bli rätt trött på detta spel nu

Jag har stött på 5 idag. Var av en har varit online i snart 4-5 veckors tid... Han gick ut med ca 342-1 i score...

Alltså ärligt talat. Varför använder de inte bara Admins istället för "FairFight" systemet som tar 1 månad på sig att reagera...

Gick över till BF1 idag, och där är det inte så mycket bättre.

Slutade med att jag gick in på Steam och köpte Age of Empires för 50 kr idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har inte sett så många fuskare sen spelet släpptes , men efter hotfixen har jag haft minst en som fuskat i varje runda!
Börjar bli rätt trött på detta spel nu

Skrivet av anon186265:

Jag har stött på 5 idag. Var av en har varit online i snart 4-5 veckors tid... Han gick ut med ca 342-1 i score...

Alltså ärligt talat. Varför använder de inte bara Admins istället för "FairFight" systemet som tar 1 månad på sig att reagera...

Gick över till BF1 idag, och där är det inte så mycket bättre.

Slutade med att jag gick in på Steam och köpte Age of Empires för 50 kr idag

Man blir bara frustrerad! Finner ingen glädje att spela BF5 längre tyvärr. Över 600 timmar har det blivit dock..

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Enda fördelen med att installera CoD var att jag kunde uppskatta BF5 mer trots hur trasigt det är i dagsläget 😛

Dra mig baklänges vilket hjärndött spel CoD är!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar på PS4 med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Bara idag har jag stött på tre olika fuskare på tre olika servrar, och dessa var sådana uppenbara fuskare med Lewis/MG34. 😐

Håller på att ladda ner CoD nu...

Själv avinstallerade jag bf5 och cod för 3 dagar sen😂
Lessnade direkt när man blev dödad av fuskare som springer under kartan och tar flaggan. 😡
Medans BF5 tycker jag mest är dålig gameplay men visst de nya kartorna bättre.
Installerade Battlefront 2 och BF Vietnam och black and white så får jag se va länge intresset håller😅

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Själv avinstallerade jag bf5 och cod för 3 dagar sen😂
Lessnade direkt när man blev dödad av fuskare som springer under kartan och tar flaggan. 😡
Medans BF5 tycker jag mest är dålig gameplay men visst de nya kartorna bättre.
Installerade Battlefront 2 och BF Vietnam och black and white så får jag se va länge intresset håller😅

Det är fullt med fuskare på BF5, de pratar tom öppet om det på servern. Var på en bana igår där en fuskare har varit aktiv sedan BF1 och han pratade öppet om det hur mycket lättare det är i BF5 och hur länge han har hållit på. Han sa helt enkelt att DICE skiter i det så vi kan klaga hur mycket vi vill, men inget kommer förändras

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är fullt med fuskare på BF5, de pratar tom öppet om det på servern. Var på en bana igår där en fuskare har varit aktiv sedan BF1 och han pratade öppet om det hur mycket lättare det är i BF5 och hur länge han har hållit på. Han sa helt enkelt att DICE skiter i det så vi kan klaga hur mycket vi vill, men inget kommer förändras

Visst finns det fuskare i Battlefield men jag har ju aldrig fått turen att läsa när som erkänner det i spelet
Allt jag får höra är nötter som gapar och skriker med caps lock.. xD
Fast om Dice skiter i fuskarna så gör nog Activision och valve det med med sina spel ... fast sen finns det fuskare överallt.
Men jag brukar inte säga att någon fuskar för ens jag ser att dem gör det med t.e.x Aimbot, spinbot, springa under kartorna med mera.
Sen brukar jag ju inte klaga över att någon fuskar för att det kommer inte hjälpa något men att avinstallera spelen gör massor för man kan spela annat , klagade mycket förr när man var yngre men idag skiter jag i vilket. Spelar ju nu Battlefront 2 och igår var det Battlefield Vietnam samt blir lite Black and white eller Homeworld ikväll

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Visst finns det fuskare i Battlefield men jag har ju aldrig fått turen att läsa när som erkänner det i spelet
Allt jag får höra är nötter som gapar och skriker med caps lock.. xD
Fast om Dice skiter i fuskarna så gör nog Activision och valve det med med sina spel ... fast sen finns det fuskare överallt.
Men jag brukar inte säga att någon fuskar för ens jag ser att dem gör det med t.e.x Aimbot, spinbot, springa under kartorna med mera.
Sen brukar jag ju inte klaga över att någon fuskar för att det kommer inte hjälpa något men att avinstallera spelen gör massor för man kan spela annat , klagade mycket förr när man var yngre men idag skiter jag i vilket. Spelar ju nu Battlefront 2 och igår var det Battlefield Vietnam samt blir lite Black and white eller Homeworld ikväll

Jag hoppas bara nästa Bf blir bättre. Man kan spela BF5, men det är verkligen inte lika bra som tidigare spel.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Att lira som Recon är fortfarande ganska kul och många gånger enklare än vad det var innan 5.2. Nu behöver man inte oroa sig för spelare med semi-auto på längre avstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Enda fördelen med att installera CoD var att jag kunde uppskatta BF5 mer trots hur trasigt det är i dagsläget 😛

Dra mig baklänges vilket hjärndött spel CoD är!!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag som skaffat COD och tänkte testa lite MP efter storyn är klar. Dock enbart ground war, tror min långsammare mer taktiska spelstil kan fungera okej där. Får se, men tar inte i deathmatch och sånt ens med tång.

Självklart blir det nog lite BF5 under julen också tror jag nog. Är mycket jag vill spela men finns bara 24h på ett dygn, haha

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |