Apple lanserar Iphone XS Max, Iphone XS och Iphone XR

Permalänk
Medlem

Fina telefoner, sjuka priser. Nä, min 7plus får hänga med ett tag till. Lägger pengarna på ny dator istället

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur de kan komma med nya CPUer så ofta...det är lite imponerande ändå.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med en betydligt mindre skärm än 5,8".

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag fattar inte hur de kan komma med nya CPUer så ofta...det är lite imponerande ändå.

Antar är MYCKET MYCKET R&D ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Hade varit trevligt med en betydligt mindre skärm än 5,8".

undrar om det ändå inte kommer ut en SE2? Det var ju väldigt säkra ryten som florerade ett tag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

håller med om notchen, det gör mig galen, och att alla andra tillverkare hakar på den också. VARFÖR ? jag fattar inte.

Det är pga av apple antagligen. För iphone ses mer som en status grej och om man har nån annan mobil som liknar notch designen så hackar dom på såklart. Hade det inte varit för notchen kanske jag kunna tänka mig iphone Xr, Har läst på nätet och dom nya mobilerna kan sälja dåligt så som iphone X har gjort.

Permalänk
Medlem

Apple är döda i mina ögon. Med de där priserna har visat att de inte vill ha mig som konsument och jag har därför ingen anledning att bry mig om deras produkter. Tidigare har det alltid varit spännande när de släppt nya produkter, men nu är konkurrenterna ikapp och till priser som passar oss vanliga dödliga. Blir bojkott av Apple härdan efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

undrar om det ändå inte kommer ut en SE2? Det var ju väldigt säkra ryten som florerade ett tag.

Precis, Det var mycket ryckten om det. Hade varit nice. Jag gillar min iphone 5s för man kan cykla och sms enkelt. Nu vet jag att det finns iphone Se. men den kunna va pytte lite större och notchlös design med inbyggd fingeravläsare i skärmen hade vart nice.

Permalänk
Medlem

Så 9500:- är med andra ord billigt i Apples värld? Hade hoppats, men inte trott för en sekund dessvärre, att den billigaste skulle lägga sig kanske runt 6-7000:-
Då hade jag faktiskt kunna tänka mig ett emigrera för första gången från Androids ekosystem. Men nehe, verkligen inte.
@käftsmälltillbakatillverkligheten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Apple är döda i mina ögon. Med de där priserna har visar att de inte vill ha mig som konsument och jag har därför inget intresse av att lägge intresse på deras produkter. Har alltid varit spännande när de släppt nya produkter men nu ör konkurrenterna ikapp och till priser som passar oss vanliga dödliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med dig, Hade dom kommit ut med en se 2 notchlös och bezelless ja det kanske hade varit en vinnare. Men dom är så envisa att följa sin plan. Dom skulle lärt sig av Iphone X misstaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jisses, jag tyckte jag tog i när jag tänkte mig något liknande:

Iphone XS = 999$ = 11499kr
Iphone XS Max = 1099$ = 12499kr
Iphone XR = 749$ = 8495kr

Men det blev alltså:
XS= från 12795kr - till 17195kr
XS Max = från 13995kr - till 18395kr
XR = från 9495kr - till 11395kr

Vem ska man skylla på denna gången... sossarna?

Moms finns ju i nästan alla länder. Knappast något unik för Sverige.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Så 9500:- är med andra ord billigt i Apples värld? Hade hoppats, men inte trott för en sekund dessvärre, att den billigaste skulle lägga sig kanske runt 6-7000:-
Då hade jag faktiskt kunna tänka mig ett emigrera för första gången från Androids ekosystem. Men nehe, verkligen inte.
@käftsmälltillbakatillverkligheten

Skickades från m.sweclockers.com

Vad finns det för konkurrens till X och Xs i 10tkr+ segmentet då? Typ bara S9 och Note.
Finns inget chip som ligger i närheten av A11 och A12 nu från Samsung eller Qualcomm. Snapdragon 845 är ju snarare i nivå med A10 Fusion som sitter i iPhone 7 som kom ut 2016.

Det är marknaden som styr som alltid...

Enda luren som ligger riktigt bra till prismässigt nu är OnePlus 6

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jisses, jag tyckte jag tog i när jag tänkte mig något liknande:

Iphone XS = 999$ = 11499kr
Iphone XS Max = 1099$ = 12499kr
Iphone XR = 749$ = 8495kr

Men det blev alltså:
XS= från 12795kr - till 17195kr
XS Max = från 13995kr - till 18395kr
XR = från 9495kr - till 11395kr

Vem ska man skylla på denna gången... sossarna?

Hur kommer det sig att det läggs på såna summor?

Tull/ skatt? Rena vinstpengar?

Permalänk
Avstängd

Knappt någon uppgradering som vanligt.
Köper man telefon eller dator idag så kan man ha dem i 10 år framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad finns det för konkurrens till X och Xs i 10tkr+ segmentet då? Typ bara S9 och Note.
Finns inget chip som ligger i närheten av A11 och A12 nu från Samsung eller Qualcomm.

Det är marknaden som styr som alltid...

Det är sant, men behövs det verkligen all den kraften för mormal användaren som inte vill lägga ut dessa summor. Det är bara prestandar siffror. Det är som tesla mod s hur ofta använder man 768hk i normal trafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Hur kommer det sig att det läggs på såna summor?

Tull/ skatt? Rena vinstpengar?

Mervärdesskatt (moms). Priserna redovisas utan skatt även för privatpersonsköp i USA då det inte finns en gemensam nivå i alla stater.

Permalänk
Medlem

@RaZman: eller en nvidia rtx 2080ti + en samsung s9

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Moms finns ju i nästan alla länder. Knappast något unik för Sverige.

Javisst men är ju inte rimligt ändå...
Men fine vi provar.

749$ = 6724kr
+ moms (25%) = 8405kr
+ copyswede (4,38kr/gb) = 280 + 8405 = 8685
+ kemikalieskatt (vikten i kg *120) = 0,177kg * 120 = 21kr + 8685 = 8706kr

Något mer?
Ändå runt 800kr fel...jag har ju ändå försökt liksom

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad finns det för konkurrens till X och Xs i 10tkr+ segmentet då? Typ bara S9 och Note.
Finns inget chip som ligger i närheten av A11 och A12 nu från Samsung eller Qualcomm. Snapdragon 845 är ju snarare i nivå med A10 Fusion som sitter i iPhone 7 som kom ut 2016.

Det är marknaden som styr som alltid...

Enda luren som ligger riktigt bra till prismässigt nu är OnePlus 6

Ifrågasätter inte deras prestanda, enbart priset.
Närmare 18k för en telefon är ju hiskeligt, hur man än ser på det.
Jag hade hoppats på nåt annat, men är precis som du säger marknaden som styr, och dom kommer sälja oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupert84:

Det är sant, men behövs det verkligen all den kraften för mormal användaren som inte vill lägga ut dessa summor. Det är bara prestandar siffror. Det är som tesla mod s hur ofta använder man 768hk i normal trafiken.

Därför jag rekomenderar alla att gå på föregående modell om man ska köpa apple. kolla hur mkt x faller i pris nu t.ex. T.om. 7an är ett bra köp idag, kostar lika mkt som en Samsung S8 och presterar lika bra. Sen är det personliga preferenser som får avgöra, vilken skärm man gillar mest ios vs android osv, jag tenderar att fokusera på användarvänlighet och hårdvara.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Därför jag rekomenderar alla att gå på föregående modell om man ska köpa apple. kolla hur mkt x faller i pris nu t.ex. T.om. 7an är ett bra köp idag, kostar lika mkt som en Samsung S8 och presterar lika bra. Sen är det personliga preferenser som får avgöra, vilken skärm man gillar mest ios vs android osv, jag tenderar att fokusera på användarvänlighet och hårdvara.

Helt rätt, X sjunker verkligen i pris nu. Och skulle den gå under 9000:- är den helt klar värd att överväga för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad finns det för konkurrens till X och Xs i 10tkr+ segmentet då? Typ bara S9 och Note.
Finns inget chip som ligger i närheten av A11 och A12 nu från Samsung eller Qualcomm. Snapdragon 845 är ju snarare i nivå med A10 Fusion som sitter i iPhone 7 som kom ut 2016.

Det är marknaden som styr som alltid...

Enda luren som ligger riktigt bra till prismässigt nu är OnePlus 6

Fast nu handlar ju inte allt om snabbast CPU eller gpu totalt sett till kostnaden.
Skärmar, Kamera etc.

Apple är dyra för dom vet dom kan vara dyra, dom säljer ändå vilket pris dom än sätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Helt rätt, X sjunker verkligen i pris nu. Och skulle den gå under 9000:- är den helt klar värd att överväga för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Ligger nog under 9k om en månad eller två. hamnar på runt 9500kr via amazon uk nu.
https://www.amazon.co.uk/dp/B075LXNK24/ref=asc_df_B075LXNK245...

black friday i november

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupert84:

Det är pga av apple antagligen. För iphone ses mer som en status grej och om man har nån annan mobil som liknar notch designen så hackar dom på såklart. Hade det inte varit för notchen kanske jag kunna tänka mig iphone Xr, Har läst på nätet och dom nya mobilerna kan sälja dåligt så som iphone X har gjort.

Skrivet av Rupert84:

Jag håller med dig, Hade dom kommit ut med en se 2 notchlös och bezelless ja det kanske hade varit en vinnare. Men dom är så envisa att följa sin plan. Dom skulle lärt sig av Iphone X misstaget..

iPhone X har inte sålt dåligt, det är bara vad vissa analytiker trodde innan Q3-rapporten släpptes. Se https://www.cnet.com/news/apple-second-quarter-iphone-x-sales...,

Citat:

iPhone unit sales, while not soaring, held their own. They rose 2.9 percent year over year to 52.2 million phones. That led Apple to project revenue for its fiscal third quarter, which ends in June, that's largely in line with Wall Street's expectations.

And that iPhone X -- which starts at $999, or $300 more than the iPhone 8 and $200 more than the iPhone 8 Plus -- was the top-selling Apple device every week of the quarter, according to CEO Tim Cook.

Ingenting tyder på att Apple kommer ha några problem att sälja iPhone XS, XS Max eller XR-enheter. Priset (och notchen) till trots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ligger nog under 9k om en månad eller två. hamnar på runt 9500kr via amazon uk nu.
https://www.amazon.co.uk/dp/B075LXNK24/ref=asc_df_B075LXNK245...

black friday i november

Blir en tålmodig höst med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast nu handlar ju inte allt om snabbast CPU eller gpu totalt sett till kostnaden.
Skärmar, Kamera etc.

Apple är dyra för dom vet dom kan vara dyra, dom säljer ändå vilket pris dom än sätter.

Det är ju inte sant
Det du säger går emot hur marknaden beter sig, håller med om att folk är korkade i stor utsträckning och bränner pengar på saker dom inte behöver p.g.a prestige. Men marknaden styr ändå, de skulle inte kunna sätta vilket pris de ville. De ligger i överpris på modeller som saknar konkurrens från andra leverantörer= de kan göra som de vill då efterfrågan finns.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ryktena om lägre priser inte stämde. Prislappen är lite väl saftig kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Märks att svenska kronan har blivit svag. Svenska priserna är betydligt högre i år sett till samma dollarpris.

*11,5 är det som gäller numera med dagens dollarkurs och moms.
Hmm, men det borde ju bli 12650, inte 14000. Apple brukar väl inte lägga på extra för svenska markanden?
Fast whatever, kan man lägga 12000 så varför inte 14000
Sa till mig själv att jag aldrig nånsin kommer köpa en telefon över 5000:- och så köpte jag ändå en Galaxy S9 för 8000:- så vem vet

Edit: Glömde CopySwede

Permalänk
Medlem

Vilken sinnessjuk uppgradering det kommer att bli för mig. Från en SE till XR. Det jag är mest intresserad av, är kameran och givetvis batteritiden.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Det är ju inte sant
Det du säger går emot hur marknaden beter sig, håller med om att folk är korkade i stor utsträckning och bränner pengar på saker dom inte behöver p.g.a prestige. Men marknaden styr ändå, de skulle inte kunna sätta vilket pris de ville. De ligger i överpris på modeller som saknar konkurrens från andra leverantörer= de kan göra som de vill då efterfrågan finns.

Det du sa stämmer ju inte, det handlar inte bara om cpu. Tvärtom, dom flesta som köper Apple har inte den blekaste aning om cpu eller gpu "kraft".
Det samma gäller andra saker iofs.

Men skärm, kamera osv är dom ju knappast överlägsna på.

Efterfrågan kommer ALLTID finnas, kvittar om dom ligger i överkant eller underkant.
Det är Apple, enda som behövs.