HP 14-cm0812no med Ryzen 5 2500U

Permalänk
Medlem

Ang. att fläkten går i tid och otid så kan det vara lönt att testa att ställa ner Maximum processor state till 99% (under Power Options -> Edit Plan Settings -> Change advanced plan settings). Har avhjälpt konstant fläktljud på min tre senaste HP laptops på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Kan ju ge dig lite mer input nu efter att jag använt datorn ett längre tag.
Jag upplever inte att jag stöter till touchpaden men jag har nästan uteslutande det problemet på mac datorer där den är större.
Tangenterna känns helt ok, visst saknar jag mitt mekaniska tangentbord men det känns som vilket rubber dome som helst varken bättre eller sämre.

Mitt batteri håller ändå helt ok anser jag, mina jobbatorer håller betydligt sämre även om dom är nyare (Lenovo T470 och Levono P51)
Men 4-5 timmar uppskattar jag att jag får ut med normalt användande med full ljusstyrka och då ingår ofta lite cad jobb lite slösurf och lite filmtittande.

Jag är fortfarande mycket nöjd med mitt köp med tanke på priset även om datorn upplevs något plastig men alu skal hade säkert gjort 1500 mer på priset.

Har precis fått hem datorn och startat upp den. Tycker inte alls att datorn känns så billig som jag hade förväntat mig. Känns som en standard dator av de jag har testat senaste åren (kanske har låga förväntningar dock). Tangentbordet tycker jag är bra, men musplattan har jag inte vant mig vid än. Fast jag stöter iaf inte till den när jag skriver.

En annan grej som jag märkte är att datorn blev väldigt varm till att börja med när jag startade upp Windows. Men sen blev den lite svalare och typ ljummen (antar att det var någon process som körde vid uppstart).
Har också märkt att i edge så hinner den inte riktigt med att rendera en hel hemsida om jag scrollar fort upp och ner.
Men jag vet inte hur mycket dessa problem har att göra med datorn och hur mycket som har att göra med Windows då jag knappt har använt Windows de senaste åren, så jag har inte så mycket att jämföra med.

Känns som ett stabilt köp än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Har precis fått hem datorn och startat upp den. Tycker inte alls att datorn känns så billig som jag hade förväntat mig. Känns som en standard dator av de jag har testat senaste åren (kanske har låga förväntningar dock). Tangentbordet tycker jag är bra, men musplattan har jag inte vant mig vid än. Fast jag stöter iaf inte till den när jag skriver.

En annan grej som jag märkte är att datorn blev väldigt varm till att börja med när jag startade upp Windows. Men sen blev den lite svalare och typ ljummen (antar att det var någon process som körde vid uppstart).
Har också märkt att i edge så hinner den inte riktigt med att rendera en hel hemsida om jag scrollar fort upp och ner.
Men jag vet inte hur mycket dessa problem har att göra med datorn och hur mycket som har att göra med Windows då jag knappt har använt Windows de senaste åren, så jag har inte så mycket att jämföra med.

Känns som ett stabilt köp än så länge!

Jag vet inte om du kör med kabel eller inte men jag kan få en windows bugg ibland när jag startar datorn på batteri att windows inte tillåter datorn att gå snabbare än 400mhz och med max 5% last.
Ändrar man i energischemat så löser det sig men jag tarförvana att alltid starta min dator med kabel i.
Det kan vara något liknande du råkat ut för, datorn är riktigt vass för det priset.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag vet inte om du kör med kabel eller inte men jag kan få en windows bugg ibland när jag startar datorn på batteri att windows inte tillåter datorn att gå snabbare än 400mhz och med max 5% last.
Ändrar man i energischemat så löser det sig men jag tarförvana att alltid starta min dator med kabel i.
Det kan vara något liknande du råkat ut för, datorn är riktigt vass för det priset.

Jag körde med kabel. Men ska tänka på det i framtiden. Kommer nog dock mestadels köra Linux så det blir förhoppningsvis inget problem.