Cyberpunk 2077 använder kraftigt förbättrad spelmotor jämfört med The Witcher 3

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 använder kraftigt förbättrad spelmotor jämfört med The Witcher 3

I intervjuer med spelmagasinet Edge talar utvecklaren CD Projekt Red om utvecklingen av Cyberpunk 2077, och berättar bland annat att de arbetat mycket med att förbättra spelmotorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara vänta drygt två år till då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Bara vänta drygt två år till då!

Drygt att vänta dryga två år till

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: ...lite drygt.

Permalänk
Medlem

Kan alltså vänta ett tag till med att uppgradera datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Drygt att vänta dryga två år till

Skrivet av Borderlander:

@Mocka: ...lite drygt.

Jaja, blev fel av mig

Permalänk
Medlem

Jag blev inte imponerad av grafiken på demot. Kanske blir bättre när spelet blir färdigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag blev inte imponerad av grafiken på demot. Kanske blir bättre när spelet blir färdigt.

Om TW3 är någon indikation så blir det raka motsatsen.

Permalänk
Medlem

Visst är najs grafik bra.. glöm dock inte att det inte är film utan ett spel.. så gameplay borde vara det främsta vi tänker på.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av The-Architect:

Om TW3 är någon indikation så blir det raka motsatsen.

Det låter inget vidare. Jag håller helt med om att demot inte var så inspirerande rent grafiskt. Visst var det bra rörelse och liv i scenerna men det var inte så värst vackert.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det men samtidigt väldigt skeptisk. Witcher 3 var otroligt bra men fungerar det när det blir första person och skjutvapen och framtid istället? Får hoppas det men rädd att de förlorar vad som var så bra med Witcher 3. Samtidigt kan det bli så bra. Hade varit mer säkert med Witcher 4 eller något. Men spännande med något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av dagas:

Ser fram emot det men samtidigt väldigt skeptisk. Witcher 3 var otroligt bra men fungerar det när det blir första person och skjutvapen och framtid istället? Får hoppas det men rädd att de förlorar vad som var så bra med Witcher 3. Samtidigt kan det bli så bra. Hade varit mer säkert med Witcher 4 eller något. Men spännande med något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer ihåg många som undrade samma sak när Fallout 3 skulle komma, baserat på av alla saker Elder Scrolls Oblivion.

Resultatet blev, vill jag minnas, Game of the Year och Best Scripted Game på GDCA 2009 (spel-oscars), samt en hel massa andra GOTY-titlar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ser fram emot det men samtidigt väldigt skeptisk. Witcher 3 var otroligt bra men fungerar det när det blir första person och skjutvapen och framtid istället? Får hoppas det men rädd att de förlorar vad som var så bra med Witcher 3. Samtidigt kan det bli så bra. Hade varit mer säkert med Witcher 4 eller något. Men spännande med något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zcenicx:

Jag kommer ihåg många som undrade samma sak när Fallout 3 skulle komma, baserat på av alla saker Elder Scrolls Oblivion.

Resultatet blev, vill jag minnas, Game of the Year och Best Scripted Game på GDCA 2009 (spel-oscars), samt en hel massa andra GOTY-titlar.

Vet inte om jag tycker fallout3 är det bästa exemplet här, då dess styrka knappast är FPS-delen (imo spelets svagaste del). Men samtidigt gäller det även Witcher-serien. Är det något som fått kritik så har det ju faktiskt varit tredjepersons-gameplay, speciellt i witcher 1 och 2 så har ju själva tredjepersons-combaten inte varit dess starkaste gren, vissa tycker ju till och med att den är så dålig att de inte ens orkar spela dom.

Men visst, det funkade i fallout, och det kommer säkert funka här också. Baserat på vad man såg på senaste gameplay-trailern så tycker jag FPS-delen ser väldigt lovande ut iaf. Samma gäller grafik, det kanske inte rent estetiskt är superimponerande, men tekniskt är det stort lyft, speciellt animationer och karaktärer.

Permalänk
Medlem

Får hoppas det verkligen betyder förbättrad då, och inte bara fullsmäckad med mer Gameworks-skit.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de inte blir för stressade bara för att det tog lång tid. Inget är sämre än ett rushat projekt. Jag vill också instämma med de som nämnt att gameplay borde vara i främsta fokus. Fin grafik kommer i andra hand. Så länge inte allt för många buggar dyker upp så borde det bli okej.

Permalänk
Medlem

@MrShizzle: Nej, nej. Jag spädde bara på med mer dryghet i den dryga väntan som är lite drygt aslång.

Permalänk
Medlem

Jaha. Vad hände med spelmotorn i Witcher 3 då CDP? Inte så att de skalade ner nåt eller så... Och så förnekade de det in i det sista. Mer PR snack.

Permalänk
Medlem

Grafiken som syntes i gameplay videon var ju helt OK. Men 2020 är den nog inte så HET längre.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Grafiken som syntes i gameplay videon var ju helt OK. Men 2020 är den nog inte så HET längre.

Den gameplay video vi fick se är preliminär då spelet 1) fortfarande utvecklas 2) de var tydliga med att påpeka detta genom hela gameplay'en. Det är svårt att veta vad för annat vi förhoppningsvis får se 2020 men tror grafiken vi fick se i 2077 fortfarande kommer att vara hållbar. Det är trots allt inte allt som är viktigt i ett spel.

T.ex. ett spel som Deus Ex: Human Revolution är enligt mig bättre gjort än många mer moderna spel och det ser fortfarande modernt ut grafikmässigt. I vilket fall tror jag att gameplay kommer ligga i fokus i Cyberpunk 2077 mer än grafiken. Det är ju inte främst grafiken man köper spelet för(åtminstone jag gör inte det), utan man går ju efter innehållet. Det finns mängder med spel som har äldre grafik och är fortfarande bra just p.g.a. gameplay.

Det blir säkert jättebra.

Permalänk
Medlem

Sweet! För mig gör det ingenting om spelet dröjer 2 år till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Drygt att vänta dryga två år till

hade det varit knappt drygt om det knappt tog två år?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Jaja, blev fel av mig

Absolut inte fel Försökte vara göteborgsk och skämta vidare med ordet "dryg"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tror spelets framgång hänger på kombinationen grafik, spelkänsla och story. Det känns ändå som just denna utvecklare har potential att lyckas med det.

Vi får se!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ser fram emot det men samtidigt väldigt skeptisk. Witcher 3 var otroligt bra men fungerar det när det blir första person och skjutvapen och framtid istället? Får hoppas det men rädd att de förlorar vad som var så bra med Witcher 3. Samtidigt kan det bli så bra. Hade varit mer säkert med Witcher 4 eller något. Men spännande med något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer antagligen inte falla exakt alla witcher 3 fans i smaken men det är inte heller ett witcher spel, det kan ju vara värt att komma ihåg vilket många verkar glömma.
Jag tror det kan bli ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Kan det bli ett nytt duke nukem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

50 minuter av nästan enbart scener, inte riktigt såld..

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Vadå Kraftigt förbättrad spelmotor?

Som om utvecklingen annars skulle stå helt stilla och CDPR skulle tjäna på att vänta flera år tills den grafiska/tekniska utvecklingen nått lite längre fram. Det här låter ju för sjutton lika löjligt som Bethesda håller på och snackar och så händer ingenting. För då finns det ju inget som hindrar något bolag ifrån att spika alla sina lanseringar på framtiden.

Om man som utvecklare inte klarar att fixa fram nya spel på 2-3 år så är det kanske bättre att göra om och göra rätt.
Det var ju inte precis igår som man började prata om att ett nytt spel var på ingång.

Och ifall CDPR skulle följt dem övrigas exempel från spelmässorna i år så borde ju Cyberpunk ha släppts senast nästa år.

Edit: Förtydligande