Konstigt brus i högtalare (Optisk inkoppling)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ok, det kan ju vara nått internt i högtalarna så att det läcker igenom skräp från nätdelen.

Fick åkt in med dom igen, Lennart tror att det kan vara blåtandsmottagaren som spökar, den ligger ganska nära förstärkaren, detta är kanske vad som händer när man köper brittisk elektronik?

Hur som helst så frågade jag om det inte fanns några nya modeller inne, som lämpar sig vid datoranvändande och japp! Ett tyskt märke, Heco Ascada 2.0 fick jag provlyssnat på och, jämfört med Roths så hade dom ett betydligt finare djup och mäktighet i ljudet som jag fastnade för totalt.

3500 får jag betala (6 tusen normalt), känns som en bra deal!
https://www.hifi-punkten.se/produkter/visa/ljud/hoegtalare-2/...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chromatic:

Fick åkt in med dom igen, Lennart tror att det kan vara blåtandsmottagaren som spökar, den ligger ganska nära förstärkaren, detta är kanske vad som händer när man köper brittisk elektronik?

Hur som helst så frågade jag om det inte fanns några nya modeller inne, som lämpar sig vid datoranvändande och japp! Ett tyskt märke, Heco Ascada 2.0 fick jag provlyssnat på och, jämfört med Roths så hade dom ett betydligt finare djup och mäktighet i ljudet som jag fastnade för totalt.

3500 får jag betala (6 tusen normalt), känns som en bra deal!
https://www.hifi-punkten.se/produkter/visa/ljud/hoegtalare-2/...

Så då byter du högtalare i stället då ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så då byter du högtalare i stället då ?

Ja, det känns vettigt, och det är ett bra pris och en uppgradering, helt annan prisklass på dom nya!

Separat sub har jag ju också redan så det borde blir riktigt fint nu.

Vill verkligen säga att dom har bra service där borta, alltid väldigt snälla hela bunten