Problem med att datorn skriver stora bokstäver där jag inte vill ha dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Problem med att datorn skriver stora bokstäver där jag inte vill ha dem.

Hej allesammans, jag har ett problem att datorn skriver stora bokstäver där jag inte vill ha dem.
Det gör att jag får gå tillbaka och sudda ut dem och ersätta dem med en liten bokstav vilket minst sagt är både störande och tidskrävande, speciellt när man chattar och vill skriva snabbt till personen man skriver med.

Ett snabbt exempel:
"Hello babe.

I just Wanna tell you How much i love you and That nothing can Kill my love For you."

Så blir det alltså för mig och jag vill få bort det, för om jag vill ha stor bokstav så vill jag ju få bestämma den saken själv, inte att datorn skall göra det åt mig och dessutom misslyckas totalt med det.

Är det någon som vet vad det beror på?

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010

Är det globalt eller bara i vissa program?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Kommer stora tecken medans du skriver ordet eller efter när ordet är färdigskriven, det kan vara någon språk eller nations-tillägg i din app som är aktivt och 'hjälper till'... (ja, sådant gör mig också vansinnigt då det ofta inte finns någon tydlig väg hur man stänger av sådant, och varför ha det igång alls defaultmässigt ??)

är det globalt och kommer tex. stora T när du trycker ned knappen innan det sett hela ordet oavsett vilken app/program så kanske du har fått någon skit in i datorn som jäklas med dig, sådant har hänt förr med olika fulhack redan på den tiden man körde med TTY-terminal - och då också en potentiell möjlighet med keylogger även om sådana med onda avsikter inte vill avslöja sig på det sättet - men finns synlig skit så finns det lätt mer osynlig skit.