Permalänk
Medlem

Skärm till playstation

Hej!
Jag är på jakt efter en ny skärm till mitt playstation 4 (inte PRO) och såg denna i fyndtråden.
Acer Predator XB271HA
27"
1080p TN-Panel
144hz
Gsynk

Jag kommer primärt att spela på den men även kolla lite bluray-filmer. Är denna "för bra" för mina behov?
Jag kommer använda skärmen själv så att betrakningsvinkeln blir snävare än med en IPS-skärm gör mig inget.
Är 144hz onödigt? Kan PS dra någon nytta av det, ens i filmkollande?
Playstation stödjer inte Gsynk så det är lite wasted men om övriga funktioner är användbara kan jag leva med det.

Finns det någon annan skärm i samma storlek som är bättre lämpad för PS4?

mvh
A

Permalänk
Medlem

@AhAs: Featuresen på den skärmen är väl att det är 144hz och gsync. Båda dessa är totalt bortkastade på en PS4 som inte kan använda något av dem. Det är ju ingen dålig skärm men du kan nog få samma upplevelse billigare om den bara ska köras PS4 på.

Permalänk
Medlem

gsync och 144hz är bortkastat om du bara ska använda den till ett ps4, kolla efter någonting billigare som en 60hz IPS skärm, och för 1080p hade jag rekommenderat 24" för 27" i 1080p ser inte bra ut.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Köp en liten TV?

TV-avgiften är endå påväg bort nu så finns lite argument imot. Spelar du FPS?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

@AhAs: Featuresen på den skärmen är väl att det är 144hz och gsync. Båda dessa är totalt bortkastade på en PS4 som inte kan använda något av dem. Det är ju ingen dålig skärm men du kan nog få samma upplevelse billigare om den bara ska köras PS4 på.

Misstänkte att den är overkill för det den kommer användas till...
Har du något förslag på en passande skärm?

Skrivet av Kethsi:

gsync och 144hz är bortkastat om du bara ska använda den till ett ps4, kolla efter någonting billigare som en 60hz IPS skärm, och för 1080p hade jag rekommenderat 24" för 27" i 1080p ser inte bra ut.

Varför köra på en IPS, den är väl dyrare? Ger den något mervärde än betraktningsvinkeln?
Har du något förslag på en passande skärm?

Skrivet av Implor:

Köp en liten TV?

TV-avgiften är endå påväg bort nu så finns lite argument imot. Spelar du FPS?

Jag har hört från flera olika håll att dedikerade skärmar är bättre än TV även till konsoller, men som du märker, jag är inte speciellt insatt...

TV har jag sedan tidigare och betalar redan avgift för så det är inget hinder oavsett.
Jag spelar inte FPS, mer åt assassins creed hållet och liknande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AhAs:

Misstänkte att den är overkill för det den kommer användas till...
Har du något förslag på en passande skärm?

Varför köra på en IPS, den är väl dyrare? Ger den något mervärde än betraktningsvinkeln?
Har du något förslag på en passande skärm?

Jag har hört från flera olika håll att dedikerade skärmar är bättre än TV även till konsoller, men som du märker, jag är inte speciellt insatt...

TV har jag sedan tidigare och betalar redan avgift för så det är inget hinder oavsett.
Jag spelar inte FPS, mer åt assassins creed hållet och liknande spel.

den här t.ex https://www.inet.se/kundvagn/visa/11801339/

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!
Jag tror att 23" kommer kännas för litet, men jag har fått lite fingervisning om vad jag ska kolla efter