Hur mycket bedömmer ni att man bör kunna från denna kurs - Spring Framework

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jun 2008

Hur mycket bedömmer ni att man bör kunna från denna kurs - Spring Framework

Jag har köpt denna kurs för ett tag sedan och jag måste säga att man får mer än vad man betalar för. Inget fel med det.
https://www.udemy.com/java-spring-framework-masterclass/

Problemet är att kursen ÄR ENORMT STOR och det tar dagar och nätter att tugga sig igenom hela kursen. Jag är en person som måste jobba med verktyget för att kunna det. Att gå kurs efter kurs ger mig inget, endast att läraren har jobb.

Så jag tänkte fråga er erfarna hur mycket jag behöver kunna för att:

* Skapa hemsida med knappar, textfält, bilder osv
* Databas för att logga

Notera att kursen innehåller Spring Boot 2 och Thymeleaf 3, vilket är till för att skapa "off-line-hemsidor". Detta har jag inget stort intresse för då jag använder JavaFX när det kommer till riktiga program som körs på hårddisken. Jag är endast ute efter att skapa hemsidor som har grafik och databas.

Om ni skrollar ned lite så kan ni se att kursen har rätt många sektioner. Just nu är jag på "Introducing Spring MVC" och jag håller redan på att somna. Jag tycker kursen är bra, men den är så jävla tung att för varje film så är det ett nytt projekt som ska startas upp och instruktören pratar mer än vad han skriver. Instruktören är enormt erfaren och kan exakt allt och lär ut mycket bra saker som man sällan kommer få lära sig, men man har nytta utav det.

Men jag har inte tid att plöjja igenom hela denna kurs då jag vet att jag kommer inte använda 100% utav kursen. Mitt mål är att läsa på om grunden, och där efter bygga projekt och läsa på teori när jag känner att jag behöver t.ex. Log4J.

Så vart slutar grunden i denna kurs? Är det vid "Working with JDBC" eller "Spring MVC in depth - Part 3 (Forms and Validation)"?

Efter sektionen "Spring MVC in depth - Part 3 (Forms and Validation)" så byter kursen IDE-vektyg till Intellij IDEA för dem som har en licens för Intellij IDEA. Vilket jag inte har. Jag kör Eclipse för det är vad kursen använder ifrån början.

Annars...mycket bra kurs, men dryg. Så snälla. Vart ska jag dra min gräns i denna kurs?
Jag har inte tid att kunna allt.

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Alltså Spring är ett enormt ramverk, varför ens använda det om du vill göra lite hemsidor? Vad menar du med att du att spring boot är gjort för att skapa offline hemsidor? Vad menar du med att du använder JavaFX när det kommer till "riktiga" program? JavaFX är väl ändå bara ett GUI ramverk till Java? Om du vill skapa hemsidor och använda Spring så är ju både Boot och Thymeleaf utmärkta delar. Jag misstänker dock att du hade klarat dig bra med något mycket enklare ramverk.