Ps4 pro upplevs laggigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2013

Ps4 pro upplevs laggigt

Hej,
har införskaffat mig ett PS4 pro och jag upplever att det känns laggigt. Det märks i de spel man spelar i tredjeperson, där jag testat God of War samt Ratchet & clank. Det känns t.ex. hackigt att snurra runt gubben (dvs rotera kameravyn).

Det laggar inte alls i någon meny eller liknande och i FIFA märker jag heller inget. Jag kör på PS4 Pro med en Samsung 65MU8005 där jag testat både med och utan HDR. Jag har även testat koppla in i min ASUS Vg248qe och märker ingen skillnad (förutom att det är en 1080p display).

CPU: i5 4670k @4.5Ghz GPU: 1080 TI ROG Strix RAM: 4x4GB 1666Mhz MoBo: MSI Z87-g45 GAMING PSU: Corsair CX 750M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Det är inte bara så enkelt att du är ovan med 30fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Det tar ett litet tag att vänja sig av från datorspelandets prestanda, men sen när man har vant sig vid konsollens prestanda så går det bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Squallie:

Det är inte bara så enkelt att du är ovan med 30fps?

Det kan mycket väl vara så men en kompis som spelar PS4 bra mycket mer än jag upplevde det också som laggigt. Brukar ju själv mest lira PC med 144HZ så det är rätt stor skillnad.

CPU: i5 4670k @4.5Ghz GPU: 1080 TI ROG Strix RAM: 4x4GB 1666Mhz MoBo: MSI Z87-g45 GAMING PSU: Corsair CX 750M