Asus lanserar Seasonic-baserade nätaggregat i ROG Thor-serien

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar Seasonic-baserade nätaggregat i ROG Thor-serien

Asus lanserar sina första nätaggregat, med två modeller i ROG Thor-serien. De kommer i effektklasserna 850 och 1 200 W och baseras på Seasonics Prime-plattform.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt. Priset var inte så farligt heller.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Så fult.. när ska detta upphöra?

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Moderator, Testpilot

GAMING!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Master of Overkill

På modellens ena sida finns även en OLED-panel som kan visa information såsom aktuell strömförbrukning. I övrigt handlar det om en helmodulär modell som även kommer med individuellt sleevade kablar direkt ur kartong.

Detta är riktigt nice.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av samiranta:

Så fult.. när ska detta upphöra?

Tyckte den var snygg, smaken är ju som tur är som baken. Finns ju andra nätagg för de som vill ha det mer stilrent.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av samiranta:

Så fult.. när ska detta upphöra?

Vad är det som är fult?

Permalänk
Medlem

Att kunna se strömförbrukning (och spänningsnivåer) vore faktiskt trevligt, särskilt om man kunde få det uppdelat separat för varje kabel. Men då måste man ha fönsterchassi förstås, och chassit placerat så man faktiskt kan se displayen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

vad finns det för mening med att köpa ett nätagg av Asus gjort av Seasonic jämfört med att köpa ett nätagg av seasonic?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ge den 10 års garanti så visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

vad finns det för mening med att köpa ett nätagg av Asus gjort av Seasonic jämfört med att köpa ett nätagg av seasonic?

Ptja, modifierade kylflänsar (men om de är bättre är förstås en öppen fråga), displayen (om man har någon nytta av den) och designen (om man gillar den).

Priset kan vara lägre också, t.ex. beroende på avtal med tillverkaren (säg att ASUS beställer flera tusen nätagg och får då ett lägre pris per enhet av Seasonic).

Det är väldigt vanligt att nätagg är OEM-tillverkade, så samma fråga kan ställas i många andra fall också. Som exempel tillverkar inte Corsair nätaggregat själva, det anlitar olika OEM-tillverkare (som Seasonic, åtminstone vissa modeller förr).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Allt "Gaming" brandat känns som leksaker.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Lego Master

...och detta är ett perfekt exempel på varför man vill ha en PSU shroud i chassit. I DON'T WAN'T TO SEE THAT SHIT!

Men varför finns de inte i mindre utföranden? Ett 550-650W hade passat mig bättre.

Och lite konstruktiv kritik;
Effektmätare är toppen. Tyvärr tittar jag inte in i sidan på chassit så ofta. Det vore bättre med en 5.25"-monterad display som jag kan ha i fronten på chassit istället, ansluten med nån USB-variant eller whatever. Det kommer ge mig information jag kan ta till mig oftare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Allt "Gaming" brandat känns som leksaker.

Det är ju leksaker.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tycker alltid det är snyggast att dölja nätaggregatet även fast man har ett fönster på sidan på datorn eftersom alla kablarsitter inkopplad där. Men ja en del entusiaster kanske vill visa även nätagget men känns lite överdrivet.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Ja fast nej...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Eller så köper man ett obrandat Seasonic, har själv ett Platinum som hållt i åratal, lite sugen på att uppgradera till Titan bara för att

Visa signatur
Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av tumvanten:

vad finns det för mening med att köpa ett nätagg av Asus gjort av Seasonic jämfört med att köpa ett nätagg av seasonic?

Skickades från m.sweclockers.com

Seasonic är en OEM. Det mesta ASUS sätter sitt klistermärke på har någon annan delvis tillverkat. Rätt vanligt inom elektronik för övrigt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Seasonic är en OEM. Det mesta ASUS sätter sitt klistermärke på har någon annan delvis tillverkat. Rätt vanligt inom elektronik för övrigt.

Vad menar du med det? Tror att @Dinoman menar att du kan ju köpa ett Seasonic Prime Titanium för mindre peng än detta med klistermärke och oled-skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hiskeligt fult, stilrena och diskreta nätagg tack.
Dock så verkar det vara imponerande specvice

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

Vad menar du med det? Tror att @tumvanten menar att du kan ju köpa ett Seasonic Prime Titanium för mindre peng än detta med klistermärke och oled-skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Det var detta jag menade men ingen förstod det tydligen.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av StuntmanMike:

Vad menar du med det? Tror att @Dinoman menar att du kan ju köpa ett Seasonic Prime Titanium för mindre peng än detta med klistermärke och oled-skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är inte vad jag menar.

Vad jag menar är att du kan inte nödvändigtvis jämföra ett ASUS-nätagg med ett från Seasonic egen produktlinje. Det kan vara exakt samma komponenter men det behöver inte vara det, dessutom verkar ju ASUS har slängt på lite "bells and whistles".

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad menar du med det? Tror att @Dinoman menar att du kan ju köpa ett Seasonic Prime Titanium för mindre peng än detta med klistermärke och oled-skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tumvanten:

Det var detta jag menade men ingen förstod det tydligen.

Fast det kan man ju inte. Tvärt om.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Ja jag citerade fel ser jag nu.. XD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Super nice agg.
Men mitt 4 år gamla Evga får rulla på.;)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samiranta:

Så fult.. när ska detta upphöra?

Skrivet av pv2b:

Vad är det som är fult?

Ni har två individuella åsikter bara.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av samiranta:

Så fult.. när ska detta upphöra?

När "folk" slutar köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vangen:

Ni har två individuella åsikter bara.

Inte nödvändigtvis.

Min fråga utgick från, är det fult rent estetiskt eller är det en ful taktik av Asus att rebadga grejer?

Utan att veta vad han menar kan man inte dra någon slutsats om vi tycker olika eller ej.