datorn visar inte hårddisken i windows

Permalänk

datorn visar inte hårddisken i windows

Hej,

Jag har en delldator som jag ärvt av jobbet. Det du ger för mig just nu men den har en sjukt seg disk(tror jag). Lösningen(tänkte jag) skulle vara att flytta över allt inkl windows10 till en ny snabbare disk. Dock så har jag problemet med att den nya disken inte kommer upp i windows. Den kommer upp i bios men inte i windows.

Jag har sökt efter en lösning och har testat några olika. Bla att gå in under "manage" och sen "disk manage". Där skall disken ligga som "unolicated" men det gör den inte. bara originaldisken kommer up.

Är dethär ett problem som ni känner igen? Finns det någon lösning på det isf?

Tack på förhand

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Rekordmedlem

Vad jar du gjort ? har du kopierat rakt av eller har du installerat om eller klonat disken elelr nått annt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.