problem Nvidias experience

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

problem Nvidias experience

när jag ska försöka komma in på Nvidias experince för att uppgradera grafikkortet, så får jag upp meddelandet där det står

something went wrong. Try restarting GeForce Experince close

kan inte så mycke om datorer och dessa program

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

@Jorgen75:
Har fått varit proble med GeForce Experience lite titt som tätt, det går att ladda ner drivrutinen utan att använda GeForce Experience
t.ex. här

Men det du kan börja med, är att prova avinstallera och installera det igen, funkar inte det så kan det vara
bra att köra en ren installation av drivrutien, exempelvis via DDU ( display driver uninstaller ) som är ett riktigt bra program för att se till att det inte blir massa "skräpfiler" kvar, och sen installera drivrutinen efter det

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Har haft detta problem i typ 1,5 år nu. Har provat att installera om det flera gånger men orkar inte bry mig längre. Det går som sagt att ladda ner drivrutiner manuellt. Vill Nvidia att jag ska använda deras flashiga program får de se till att det fungerar.

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10