problem Nvidias experience

Permalänk
Avstängd

problem Nvidias experience

när jag ska försöka komma in på Nvidias experince för att uppgradera grafikkortet, så får jag upp meddelandet där det står

something went wrong. Try restarting GeForce Experince close

kan inte så mycke om datorer och dessa program

Permalänk
Medlem

@Jorgen75:
Har fått varit proble med GeForce Experience lite titt som tätt, det går att ladda ner drivrutinen utan att använda GeForce Experience
t.ex. här

Men det du kan börja med, är att prova avinstallera och installera det igen, funkar inte det så kan det vara
bra att köra en ren installation av drivrutien, exempelvis via DDU ( display driver uninstaller ) som är ett riktigt bra program för att se till att det inte blir massa "skräpfiler" kvar, och sen installera drivrutinen efter det

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Har haft detta problem i typ 1,5 år nu. Har provat att installera om det flera gånger men orkar inte bry mig längre. Det går som sagt att ladda ner drivrutiner manuellt. Vill Nvidia att jag ska använda deras flashiga program får de se till att det fungerar.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD