Take-Two: "Strömma spel utan fördröjning verklighet inom några år"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Bullcrap.

https://www.youtube.com/watch?v=v9ejCaZRtKU

Steamlink som jag också har hemma förövrigt har lägre inputlag än de flesta tv-apparater.

Jag pausade det där klippet en par gånger och såg ganska tydligt att den högra skärmen laggar efter den vänstra med en par frames. Det kan förvisso vara på grund av uppdateringsfrekvensen på skärmarna, det framgår tyvärr ej av klippet om båda skärmarna kör samma frekvens.

Nåväl, ta som exempel spelet Dark Souls, I det spelet så finns konceptet "i-frames" (invulnerability frames), som anger när man är odödlig och ej kan bli träffad av attacker när man rollar. Med mediumvikt på sin armor har man 11 i-frames per roll. Ska vi ta exemplet ovan och säga att det är 2 frames delay, så har du där en 18%-procentig minskning av reaktionstiden.

Huruvida det är "Bullcrap" eller inte låter jag vara osagt, men det är i alla fall en skillnad.

Permalänk
Sötast
Skrivet av The-Architect:

Jag pausade det där klippet en par gånger och såg ganska tydligt att den högra skärmen laggar efter den vänstra med en par frames. Det kan förvisso vara på grund av uppdateringsfrekvensen på skärmarna, det framgår tyvärr ej av klippet om båda skärmarna kör samma frekvens.

Nåväl, ta som exempel spelet Dark Souls, I det spelet så finns konceptet "i-frames" (invulnerability frames), som anger när man är odödlig och ej kan bli träffad av attacker när man rollar. Med mediumvikt på sin armor har man 11 i-frames per roll. Ska vi ta exemplet ovan och säga att det är 2 frames delay, så har du där en 18%-procentig minskning av reaktionstiden.

Huruvida det är "Bullcrap" eller inte låter jag vara osagt, men det är i alla fall en skillnad.

Jag gillade ditt inlägg :$

Du har såklart rätt, detta påverkas såklart av streaming.

Ber om ursäkt för min tidigare dryghet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta. Har inte vissa företag sagt detta i årtal nu? Alltså att man är runt hörnet till strömande av spel utan latenser? Än idag är man inte ens nära..

Skrivet av Jonny Myran:

För 5% av befolkningen som har tillräckligt bra internet och bor nära servrarna kanske.

Snarare bor i själva serverhallen med ryggen mot servern ifråga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

När de säger inget delay menar de såklart inte 1-5ms, snarare inom bandet av 15-30ms eller nått sånt, som average joe tycker räcker.

Visa signatur

.