Vidareutveckling av befintligt system

Permalänk
Medlem

Vidareutveckling av befintligt system

Hej,

I dags läget så ser min dator ut som det står i texten under inlägget och rullar lite enkelt som htpc.

Funderar på om man istället skulle ta och göra om den till ett mindre system som är mer spelinriktat, chassiet ska bytas ut och funderar på ett M1 ncase men har inte tänkt klart där då M1 väl kräver byte av moderkort. Men ni som kan det här med specifikationer och sånt, vad skulle ni ha använt för grafikkort för att matcha systemet i övrigt på ett bra sätt?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

980, 980ti, 1070. Nånstans där tror jag du maxar ut din cpu utan att bli alltför bottleneckad. Beroende på vilken upplösning du spelar i så klart. Är det 4k så go all in 2080ti

Permalänk
Medlem

Då kanske jag inte hade så del i huvudet ändå då, kändes som att det var kort som borde funka 🙂

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med kylningen från ett vanligt gpu i ett sånt här chassi? I mitt huvud så kommer den studsa in i nedre plåten men vart tar den vägen se

Corsair chassi

Funderade först på ett Corsair crystal 280x men vill ha en rejäl pjäs till cpu kylare och den får inte plats i det chassit

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB