Minsta möjliga microATX-chassit

Permalänk
Medlem

Minsta möjliga microATX-chassit

Jag är på jakt efter det minsta möjliga microATX-chassit som ändå ser bra ut. Jag gillar Lian Li-chassin (PC-V354, PC-M25, etc), LOUQE-chassin, etc. Så något minimalistiskt.

Mina krav är att ett grafikkort på 270mm ska få plats, samt 3+ 3.5"-diskar.

Finns det något sådant?

Permalänk
Medlem

Cerberus kanske?

Det är ett crowdsourcat chassi inspirerat av Ncase M1, som skapats av Kimera Industries och tillverkas av Sliger.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag har några Lian Li A01. Problemet är att de är för tunna så strömmen till gpuer inte får plats.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Sen finns ju kommande Chimera MachOne också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Känns som att såfort du ska ha plats för 3,5"diskar så slutar det att va minimalistiskt.
Jag använder Define C Mini, inte så litet men har bara plats för 2x3,5" + 3x2,5"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Santrium:

Mina krav är att ett grafikkort på 270mm ska få plats, samt 3+ 3.5"-diskar.

Skrivet av StuntmanMike:

Känns som att såfort du ska ha plats för 3,5"diskar så slutar det att va minimalistiskt.

Jag tycker också kravspecifikationen är märklig i kombination med trådtiteln.

Om du, @Santrium, berättar mer om vad du ska ha datorn till, kanske vi kan ge bättre förslag. Varför vill du ha mATX, till exempel? Hade ITX kunnat funka? Och varför så många interna 3,5-tumsdiskar?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Kanske bäst att köpa en NAS om du ska ha många 3.5"?
Mitt miniITX-kort klarar två M2 vilket räcker långt med en NAS som har alla filmer

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Bitfenix Phenom valde jag när jag ville ha nåt ganska smått för en server.

Visa signatur

En server här, några servrar där.