Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

Fick hem ett MSI 2080 Ventus. Komplett hade erbjudande förra helgen så 7249 kr fattigare.
Kortet funkar bra. Verkar tyst o fint.

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag hem det igår från Cdon: MSI 2080 ti Trio X

Jag beställde det på singles day 11/11/2018 och fick beställa om det den 28/1 när dom fick in det igen eftersom cdon tog bort ordern för dom inte fått hem det på 2 månader..

Beställde från början i september av annan butik som sa sig ha kortet hemma men när cdon körde 11% rea i november så..

Permalänk
Medlem

Fick också hem ett MSI 2080 Ventus i veckan ifrån komplett till ett bra pris väldigt tyst o funkar bra i de spel jag provat , får prova att klocka lite när man får tid .

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk

Fick min från inet igår

Visa signatur

| Intel I9-9900K @ 3,6GHZ | ASUS ROG Maximus XI Formula | Corsair Vengeance RGB PRO Black DDR4-3200 QC 32GB | Samsung 970 EVO SSD M.2 2280 - 2TB | NVIDIA GEFORCE RTX 3090 FE | ASUS ROG RYUJIN 360 | SAMSUNG ODYSSEY G9 |

Permalänk
Medlem

Imon åker mitt Aorus 2080ti Extreme tillbaka till webhallen. Kortet har funkat felfritt, däremot har tempen varit väldigt hög, fläktarna väldigt högljudda. Jag har försökt leva med det men det är störande. Fick hem ett Asus Rog Strix 2080 ti OC idag och temskillnaden var 15 grader på max load!

69c för asus och 84 för Aorus. Även med fläktarna på max är Asuskortet betydligt tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

fan vad trist :(. Mitt rtx2080ti gav upp igår, artifakter ifrom av horizontella streck över hela skärmen.

Vad var ditt serienummer, inköpsdatum och vilken typ av minnen? Hoppas kort köpta i dec är safe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Vad var ditt serienummer, inköpsdatum och vilken typ av minnen? Hoppas kort köpta i dec är safe...

Serienummret har jag inte kvar, fick ganska omgående kortet och lådan utbytt mot pengarna tillbaka. Hämtade kortet 2018-09-19 08:46 på webbhallen i MOS. Kortet jag kör nu från EVGA har lirat utan problem änsålänge *peppar *peppar.

Inget hjälpsamt svar men tror det var de tidiga batcherna som hade problem relaterat till minnet.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Nån som upplever att det är mycket coil whine på 2080 ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferol:

Nån som upplever att det är mycket coil whine på 2080 ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft två 2080 ti men ingen av dom (asus & Aorus) har haft coil whine. Aorus fläktarna var dock brutalt högljudda, Asus fläktarna hör jag knappt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferol:

Nån som upplever att det är mycket coil whine på 2080 ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Upplever inget coil whine på mitt mitt 2080 Ti Palit Gampro OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferol:

Nån som upplever att det är mycket coil whine på 2080 ti?

Skickades från m.sweclockers.com

MSI här, japp det har lite coilwhine men typ alla kort jag haft sen 980 har haft det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Coilwhine beror inte bara på kortet utan även kombinationen av komponenter i datorn.
Ett grafikkort med coilwhine behöver nödvändigtvis inte ha coilwhine i en annan dator.

Jag har själv inte haft Coilwhine på ett enda kort (inklusive mitt nuvarande Palit GamingPro OC) sedan jag bytte till ett kvalitétsnätagg 2013.
Kan förvisso haft extrem tur, men med tanke på hur vanligt coilwhine verkar vara nu för tiden och med tanke på hur ofta jag byter grafikkort så kan inte tur vara den enda anledningen.

Eller...?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Då mitt ena GTX 980 TI bestämde sig för att ge upp så haltar nu min SLI-lösning.

Så slog till på ett RTX 2080 Ti Palit GamingPro OC tidigare idag, känner ändå att det ska bli skönt att slippa SLI då det blir sämre och sämre stöd för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Coilwhine beror inte bara på kortet utan även kombinationen av komponenter i datorn.
Ett grafikkort med coilwhine behöver nödvändigtvis inte ha coilwhine i en annan dator.

Jag har själv inte haft Coilwhine på ett enda kort (inklusive mitt nuvarande Palit GamingPro OC) sedan jag bytte till ett kvalitétsnätagg 2013.
Kan förvisso haft extrem tur, men med tanke på hur vanligt coilwhine verkar vara nu för tiden och med tanke på hur ofta jag byter grafikkort så kan inte tur vara den enda anledningen.

Eller...?

Reklamerade mitt första MSI Duke pga massivt coil whine, fick ett nytt där RGB-loggan inte fungerade så behöll mitt första. Det värsta coil whinet har dock gett med sig nu och är endast märkbart i typ menyer på spel. Beställde just ett beQuiet Straight Power 11 750w för att ersätta mitt EVGA GQ 650w så får se om det blir någon skillnad!

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av CarlOscar:

Så, impulsköpte ett asus 2080 ti strix OC hos webhallen...
Kortet funkar

Det gör det till en början - Jag är nu inne på min andra reklamation av ASUS RTX2080Ti ROG Strix OC. Dom funkade i en månad plus minus ett par dagar, uppvisar artifacts, bluescreen och frysningar.

Kortet är inne hos webhallen där dom initialt sa ”Vi fick inte samma problem som du, men jag medger att kortet beter sig märkligt. Jag kunde inte starta TimeSpy eller något.” Det är testat i tre olika system innan jag reklamerade alla fick artefakter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CombatJesus:

Det gör det till en början - Jag är nu inne på min andra reklamation av ASUS RTX2080Ti ROG Strix OC. Dom funkade i en månad plus minus ett par dagar, uppvisar artifacts, bluescreen och frysningar.

Kortet är inne hos webhallen där dom initialt sa ”Vi fick inte samma problem som du, men jag medger att kortet beter sig märkligt. Jag kunde inte starta TimeSpy eller något.” Det är testat i tre olika system innan jag reklamerade alla fick artefakter.

Skickades från m.sweclockers.com

Trist!

Än så länge så fungerar mitt.
För dessa pengar så ska det bara funka...

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Coilwhine beror inte bara på kortet utan även kombinationen av komponenter i datorn.
Ett grafikkort med coilwhine behöver nödvändigtvis inte ha coilwhine i en annan dator.

Jag har själv inte haft Coilwhine på ett enda kort (inklusive mitt nuvarande Palit GamingPro OC) sedan jag bytte till ett kvalitétsnätagg 2013.
Kan förvisso haft extrem tur, men med tanke på hur vanligt coilwhine verkar vara nu för tiden och med tanke på hur ofta jag byter grafikkort så kan inte tur vara den enda anledningen.

Eller...?

Århundrates jinx. Upptäckte precis att mitt RTX 2080 Ti har (lite) coilwhine. >_>
Det är knappt hörbart, och det drunknar i ljudet av fläktarna under belastning, men det är ändå störigt på ett kort i denna prisklassen.
Jaja, så länge det inte blir värre...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kan skriva lite om mina erfarenheter med coil whine på RTX kort, har haft ett Nvidia Founders Edition 2080 Ti, Palit 2080 Dual, Palit 2080 Ti Dual, Palit 2080 ti GamingPro OC, Gigabyte 2080 ti Gaming OC och har nu ett Evga påväg hem. Har bara blivit att jag bytt.
Founders var helt okej, inte jätte mycket coil whine inte så att jag tänkte på det men det fanns coil whine. Palit 2080 som jag hade var nog det tystaste, det var i princip ingen coil whine alls. 2080 Ti Dual hade väldigt lite coil whine, kanske fick fel bild av coil whine för när jag sen bytte till Gaming OC Gigabyte så hade den jätte mycket coil whine som jag störde mig på. Sen fick jag palit gamingpro oc och det kortet hade ganska lik coil whine som Gigabyte, dock var det mycket tyst i ett annat system

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av ferol:

Reklamerade mitt första MSI Duke pga massivt coil whine, fick ett nytt där RGB-loggan inte fungerade så behöll mitt första. Det värsta coil whinet har dock gett med sig nu och är endast märkbart i typ menyer på spel. Beställde just ett beQuiet Straight Power 11 750w för att ersätta mitt EVGA GQ 650w så får se om det blir någon skillnad!

En trasig RGB är ju en förbättring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

En trasig RGB är ju en förbättring?

Nja, inte när stock rainbow animationen är låst och inte går att ändra sen har faktiskt coil whinet gett med sig mer än vad jag trodde under de månaderna jag haft kortet.

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av ferol:

Nja, inte när stock rainbow animationen är låst och inte går att ändra sen har faktiskt coil whinet gett med sig mer än vad jag trodde under de månaderna jag haft kortet.

Då är det bara inte tillräckligt trasigt, bara att plocka fram hammaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Då är det bara inte tillräckligt trasigt, bara att plocka fram hammaren.

Hade kortet varit 1/3 så dyrt så kanske, känner mig inte särskilt manad att plocka isär ett 2080 ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C