Börja lira med upplösning 1440x1080

Permalänk
Medlem

Börja lira med upplösning 1440x1080

Hej jag vill börja lira på en högre upplösning men får sådana drops. Är de något jag behöver uppgradera eller borde de räcka att klocka upp min processor?

cpu: intel i7 3770k. Kör orginalklock men har provat gamingprofilen som klockar upp den. Bör jag leta efter en guide istället?
moderkort: asus v gene
ram: 16gb på 1330mhz
gpu: 770gtx

windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Hej jag vill börja lira på en högre upplösning men får sådana drops. Är de något jag behöver uppgradera eller borde de räcka att klocka upp min processor?

cpu: intel i7 3770k. Kör orginalklock men har provat gamingprofilen som klockar upp den. Bör jag leta efter en guide istället?
moderkort: asus v gene
ram: 16gb på 1330mhz
gpu: 770gtx

windows 7

Hej.
Vi provade spela in för Youtube med 4k upplösning och märkte att vi behövde kvadrera prestandan från 1080p60. Sagt och gjort, vi saknade prestanda fortfarande.
Vi tillslut körde dubbla Vega kort och 64Gb minne samt ett lånat AMD Highend CPU för att lyckas.
Det kan bli lite tufft med ditt system, då du ökar alla pixlar...

H
Lennart Norrköping

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk

Vad menar du med "sådana drops" och vilket spel spelar du? Vad för resolution kör du annars? Det vanliga brukar ju vara 1080p

Permalänk
Medlem

CSGO, spelat med 1024 innan men börjar få huvudvärk av de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

CSGO, spelat med 1024 innan men börjar få huvudvärk av de.

Terminalglasögon kanske... Kolla med en optiker

Permalänk
Medlem

jag får drops ner till 150 från 300 på retakes brutalcs. Upplösning 1024 allt på lägsta. Är de verkligen rimligt?