Corsair smygvisar vattenkylningsdelar för egna byggen i ny satsning

Permalänk
Melding Plague

Corsair smygvisar vattenkylningsdelar för egna byggen i ny satsning

Inom kort väntas Corsair lansera sin satsning på lösa vattenkylningsdelar, och redan nu visar tillverkaren upp små glimtar av ett vattenblock för Geforce RTX 2000-serien på sociala medier.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

RGB! Ser lovande ut.

Permalänk
Proffsmoddare

Fler aktörer, kul! Hoppas på lite nytänkande design och finesser

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Avstängd

Vette fan om jag skulle vilja köpa av dem med tanke på prestandan på deras stängda system. Men visst om benchmark visar de är lika bra. Kör själv på en Watercool Heatkiller för CPU och en EK för GPU, riktigt fina block

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Redan på Computex 2017 visade Corsair en del av sina planer för custom loop vätskekylning.
Inet har ett reportage med bild och film.

https://www.inet.se/nyheter/1118/computex-2017-corsair

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så såg eller läste jag någonstans i samband med någon Computex att det är i samarbete med EK? Någon som minns eller vet mer om detta?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

En flödesvisare i blocket? Med tanke på hur ofta såna där brukar rackla så ställer jag mig extremt tveksam.

Permalänk
Medlem

Detta verkar bli trevligt, jag hejar på Corsair.
Speciellt om de tar fram en konfigurationssida likt den Komplett har för sina egenbyggda datorer.
Då kan de inkludera alla slangar kopplingar osv och sedan väljer man bara det man vill ha tillsammans med radiatorer och block och sedan är man hemma.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/