Corsair smygvisar vattenkylningsdelar för egna byggen i ny satsning

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Corsair smygvisar vattenkylningsdelar för egna byggen i ny satsning

Inom kort väntas Corsair lansera sin satsning på lösa vattenkylningsdelar, och redan nu visar tillverkaren upp små glimtar av ett vattenblock för Geforce RTX 2000-serien på sociala medier.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2004

Trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

RGB! Ser lovande ut.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2006

Fler aktörer, kul! Hoppas på lite nytänkande design och finesser

VISION | TILT | CM6 | Iris | TORQUE | AVOID | Masterpulse | DAWN | ISO | FRAMED | IP66-M
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Vette fan om jag skulle vilja köpa av dem med tanke på prestandan på deras stängda system. Men visst om benchmark visar de är lika bra. Kör själv på en Watercool Heatkiller för CPU och en EK för GPU, riktigt fina block

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bäckefors
Registrerad
Mar 2012

Redan på Computex 2017 visade Corsair en del av sina planer för custom loop vätskekylning.
Inet har ett reportage med bild och film.

https://www.inet.se/nyheter/1118/computex-2017-corsair

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Vengeance RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Xtreme Gaming 8Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, Intel SSD 520 180Gb x 2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Void PRO Wireless SE | Corsair ST100 | Corsair K95 RGB Platinum | Corsair M65 PRO RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2007

Om jag minns rätt så såg eller läste jag någonstans i samband med någon Computex att det är i samarbete med EK? Någon som minns eller vet mer om detta?

Jonsbo UMX4 | Asus Z270G | Intel i7-7700k Delid @ 4.8| Nvidia 1080 TI | 16GB Corsair Dominator | Samsung 960 Evo 500GB | Corsair AX760 | Acer X34 | Custom EK vattenkylt | Gallerier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2013

En flödesvisare i blocket? Med tanke på hur ofta såna där brukar rackla så ställer jag mig extremt tveksam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Detta verkar bli trevligt, jag hejar på Corsair.
Speciellt om de tar fram en konfigurationssida likt den Komplett har för sina egenbyggda datorer.
Då kan de inkludera alla slangar kopplingar osv och sedan väljer man bara det man vill ha tillsammans med radiatorer och block och sedan är man hemma.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.