Kan inte skanna dokument i skrivaren då det är fel patroner i! HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Kan inte skanna dokument i skrivaren då det är fel patroner i! HJÄLP!

Hejsan, jag har en Canon MG6350 skrivare/scanner, och den vägrar att fungera i och med att det tydligen är fel patroner i, men man borde ändå kunna skanna dokument till datorn tycker jag, men det tycker inte den, har någon nått tips på vad man kan göra förutom att köpa nya patroner? Behöver nämligen skanna lite dokument nu, så hinner inte köpa nya patroner. Tack på förhand.

Mvh Alex!

Permalänk
Rekordmedlem

Har du piratpatroner och har kastat originalen ?
Vet inte vad Canon har hittat på men för min del så blir det aldrig mer Canon eftersom de inte gr
jort en drivrutin till min scanner som funkade i win 10 eller linux alternativt släppt specarna fria till inuxvärden.
Men nej, Canon tycker bara att man ska köpa nya prylar....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är patroner till en liknande skrivare, original patroner. Men det var tydligen känsligt till just specifika modeller. Ja jag var dum nog att slänga dem, har dock en original patron till min modell , men det hjälper inte, då jag plockade bort dem andra patronerna så blir den tjurig att den saknar patroner. Det verkar att vara moment 22.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mucken1:

Det är patroner till en liknande skrivare, original patroner. Men det var tydligen känsligt till just specifika modeller. Ja jag var dum nog att slänga dem, har dock en original patron till min modell , men det hjälper inte, då jag plockade bort dem andra patronerna så blir den tjurig att den saknar patroner. Det verkar att vara moment 22.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske finns en metod för din skrivare:
https://www.google.se/search?ei=USOlW43QEuiErwT-gZWgCA&q=bypa...

Värt att söka runt lite

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har sökt på det där, det verkar finnas olika modeller utav Canon MG-6350, då den inte har några "fysiska knappar" utan det är touch, och även när jag startar om skrivaren för att kunna ha möjligheten att trycka på "touchen" så slocknar den precis när den har tänts, och jag får supportcode "1660"