Inverterade färger när man kopplar datorn till TVn via HDMI. Kan en DisplayPort adapter fixa detta?

Permalänk

Inverterade färger när man kopplar datorn till TVn via HDMI. Kan en DisplayPort adapter fixa detta?

Hej!

När jag kopplar min dator till TVn så får jag inverterade färger/negativa färger. Kör via HDMI från datorn när detta sker. Provade koppla in laptopen och det funkar felfritt.
Tror ni att det skulle lösa sig om jag köper en DisplayPort-adapter och kör via denna istället?

Tack!
/Krig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Hej!

När jag kopplar min dator till TVn så får jag inverterade färger/negativa färger. Kör via HDMI från datorn när detta sker. Provade koppla in laptopen och det funkar felfritt.
Tror ni att det skulle lösa sig om jag köper en DisplayPort-adapter och kör via denna istället?

Tack!
/Krig

Testa att reverse-invertera färginställningarna i grafikkortets drivrutinskontrollpanel alternativt att revertera färgerna ytterligare en gång?
(-)-(-)=+ 🧐

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Testa att reverse-invertera färginställningarna i grafikkortets drivrutinskontrollpanel alternativt att revertera färgerna ytterligare en gång? (-)-(-)=+ 🧐

Huh? Förklara gärna lite mer djupgående

Permalänk

Köpte en DisplayPort-adpater och det verkade fungera... Men nu har jag input lag när jag rör musen eller skriver något...