Spelstudion Telltale Games lägger ned

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Gillade deras spel

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Riktigt tråkiga nyheter. Hoppas dom avslutar walling dead åtminstone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

trist att dom fick lägga ner men egoisten i mig hoppas att resultatet blir stor rea på deras spel på steam

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Obekräftat från studion själv men det sägs att Episode 2 kommer att bli den sista episoden för TWD, vilket innebär att de enbart levererar hälften av det innehåll som utlovats på butikssidan. Hur fungerar det då med återbetalningar i Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Det är därför folk behöver organisera sig fackligt. De har jobbat ihop vinsterna aktieägarna plockat ut, men drar nitlotten nu när det är dags att casha ut en sista gång.

Riktigt så enkelt är det inte. Vill de stå risklösa får de starta eget / skaffa eget kapital att satsa med. Ägarna gav dem en möjlighet, de leverande inte tillräckligt.
Men visst borde de haft ett fack. Samtidigt är det upp till var och en att acceptera / elller inte på de vilkor arbetsgivaren ger, framförallt om det inte finns ekonomiskt rum för "bra förmåner" tex avgångvederlag men bättre med ett jobb utan avgångsvederlag än inget jobb alls säger jag.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av makarickiri:

@TappadBakom Nä det är inte Telltale som gör Legospelen.
Är Traveller's Tales som gör det mesta(allt?) med Lego.
Deras förkortning är TT Games istället för fulla namnet
Du var nära

Skickades från m.sweclockers.com

Dumstruten på har alltid trott att TT i loggan för Lego spelen stod för telltales.

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt .. gillade deras fokus på story - och inte "open world, sandbox" och allt vad det heter idag.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Instämmer i att detta är trist värre. Har köpt nästan alla spelen, några av dem till flera plattformar. Älskar grafiska stilen i de flesta av dem och storyn är oftast väldigt bra och känslosam, så man blir lite sorgsen när man tvingas göra vissa tuffa val som påverkar karaktärer man fattat tycke för. Inte många spel genom åren som lyckats med det för min del. Att de sedan lämpade sig väldigt bra att spela på surfplatta gjorde inte saken sämre. Tycker spel som lämpar sig för mobila plattformar är mest repetitivt massproducerat "skräp" annars.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk

Va f-n. Sjukt att de sista två episoderna i sista säsongen av TWD inte ska avslutas. Det är som att det inte skulle bli nån sista film av t ex star wars eller sagan om ringen :S

Visa signatur

| Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | ASUS R9 290 4GB OC DirectCU |

Permalänk
Medlem

Guardians of the Galaxy = 👎⚠🚫

Ville inte ens ta reda på vad som kunnat bli 💔

Permalänk
Medlem

Vad jag förstod det som så har det länge funnits problem med ledningen på det bolaget, OM det nu är sant det som går att läsa så är jag imponerad över att dom lyckats producera sådana grymma spel som dom gjort.

Hoppas att IP och bra personal köps upp/erbjuds jobb hos en seriös speltillverkare där spelen får leva vidare.
Spelet Stranger Things lät riktigt nice och något jag såg fram emot.

Permalänk
Medlem

Vet många som verkligen gillar Walking Dead-spelen så det är ju rätt tråkiga nyheter. Är det någon som vet ifall licensen kommer gå vidare till dom som köper företaget eller om det är öppet för andra att köpa den nu?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vet många som verkligen gillar Walking Dead-spelen så det är ju rätt tråkiga nyheter. Är det någon som vet ifall licensen kommer gå vidare till dom som köper företaget eller om det är öppet för andra att köpa den nu?

Det beror nog på hur försäljningen görs, om det styckas upp och man säljer rättigheter eller hur det hanteras.
Jag tokgissar att någon köper alltihop då det känns som det finns en del värde, men det är som sagt en gissning, har varken sett bokslut och vet för lite om bolaget mer än det som skrivits på senaste.

Permalänk
Skrivet av danedi:

@nocebo: Nja facken i USA är inte som i europa. De startades av personer som ville hålla ute svart arbetskraft (altså mörkhyade) från marknaden för lågavlönade arbeten. De har dock sedan tidigt 1900tal drivits av maffian i stor del. Så de är knappast någon räddning i sammanhangent.

Facket för spelarbetare i USA är ett relativt nytt fack, har inget med "maffian" att göra.
https://www.gameworkersunite.org

Dessutom lite lätt generaliserande koppling mellan maffia, rasism, och facken i USA utan några som helst källor.

Permalänk
Medlem

Jag förstår om det kan vara kostsamma spel att producera, men de tar ju betalt för dem som om de vore av samma kaliber som Souls spelen, men den sistnämnda spelserien kan ju utan tvekan kallas för spel, medan många av Telltales spel som t ex TWD snarare är interaktiva berättelser.

Visserligen köpte jag några av spelen, men jag har köpt spel för mindre pengar som var betydligt bättre.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Lite siffror som kan vara angelägna för folk som undrar varför detta hände.

https://static.giantbomb.com/uploads/original/19/192001/3051248-6802197336-ZqRGK.png

Var det inte walking dead season 2 som var gratisspelet på Playstation+? Lite förvånad över peaken på season 1 i så fall.
Själv köpte jag dock season 1 på nån rea, men har inte spelat klart varken season 1 eller 2. Tröttnade tyvärr rätt fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag förstår om det kan vara kostsamma spel att producera, men de tar ju betalt för dem som om de vore av samma kaliber som Souls spelen, men den sistnämnda spelserien kan ju utan tvekan kallas för spel, medan många av Telltales spel som t ex TWD snarare är interaktiva berättelser.

Visserligen köpte jag några av spelen, men jag har köpt spel för mindre pengar som var betydligt bättre.

Förstår hur du menar, men det är ju mycket det som särskiljer deras story-spel från i stort sett alla andra spel och därför man gillar dem, om man gillar dem.
Jag har betalt mer pengar på bio för se film med sämre handling och skådespeleri än ett Telltale spel.
EDIT: Som tur var varade filmeländet inte lika länge som ett Telltale spel.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk

Riktigt tråkigt att höra.

Och som en liten hyllning till dom installerade jag precis Tales of Monkey Island och Back to the future igen. Ska bli kul att spela dom på nytt igen.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

@e3henri: Det vet jag tyvärr inte, men notera att denna data enbart gäller Steam.

Permalänk
Medlem

"Kvar blir omkring 25 anställda, som enligt uttalandet ska uppfylla företagets skyldigheter gentemot partner och styrelsen."

Vem sparkade vem då? Om det inte var styrelsen som sparkade, vilket det inte kan vara om de behöll 25st för att styrelsen inte skulle bli sur. Partners?

On:
Hoppas de får jobb snabbt och inte några med 1/3 lönen på samma företag.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Gender Bender:
Jo fast det står inte att de begärt kk eller gått i det. De har sparkat pga ekonomi och behålla 25 pers. Så KK hade betydligt att de 25 fick gå också. Sen är det förmodligen kk på g men det är inte det det står.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Känns jävligt tråkigt, men dom översatuerade deras egna marknad med alla onödiga spel som säkert kosta dom företaget i slutändan

Permalänk
Medlem

Jag tyckte deras spel var trevliga att titta på medan jag åt mat framför datorn och Tyrannicon spelade genom dem på YouTube. Men absolut inget jag skulle lägga egna pengar på.

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk
Medlem

Walking dead var ju skitkul

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith