Hjälp med val av datakurser 90hp

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av datakurser 90hp

Jag vill bli systemutvecklare. Jag har utrymme att välja 90hp datakurser inom mitt program.

Vad bör jag välja?

Jag vill helst läsa kurserna på distans.

https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/?f=1%5BS392*4%5Bk*8%...

Permalänk
Medlem

Jag har bara ett råd att ge dig och det är precis samma råd som jag fick när jag pluggade:

Välj det som du tycker/tror är kul!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Det måste finnas skills som mjukvarutvecklare inte kan vara utan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Varför så mycket distans? Just det att arbeta tillsammans med andra är en väldigt stor del av utbildningen. Då att sitta i samma lokal på dagarna och kvällarna var och en.

Hade jag fått in en arbetsansökan från en person som har läst så mycket distans så hade jag gått vidare till nästa kandidat direkt såvida personen inte har något riktigt imponerande att visa upp. Orsaken är att vi som anställer tid är extrem kostsam, ser man något konstigt på en sökande så offrar man ej tid på denna utan kollar in nästa.

Sedan distansutbildningar är jättebra för rätt saker, jag vet folk som tar dessa tillsammans som de jobbar. Förr i tiden visste jag folk som läste heltid i ett program och extra distanskurser utöver detta.

Skrivet av bosscs2:

Det måste finnas skills som mjukvarutvecklare inte kan vara utan?

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp sociala skills, visa upp att man kan arbeta i grupp. Sedan är det rätt standard vad man behöver kunna. Lite matte, grundläggande objektorienterad programmering, lite databaser plus nätverk. Beroende på ens område så kan man fokusera mer på vissa områden, webbutveckling är väl typ det största idag?

*edit*
Alltså jag skriver detta inte för att vara nedlåtande. Men inom systemutveckling ska man ofta besöka för en okända personer och kanske jobba några dagar med dem. Det är ofta träffa väldigt mycket personer och distansutbildning utan bra anledningar väcker misstankar, i vilket fall har den sökande ej just fått jobba mycket med "främmande personer" i sin utbildning.

Permalänk
Medlem

Jag har en lärarexamen och jobbar idag som lärare. Ingen möjlighet ekonomiskt att läsa annat än på distans. Därav mitt val. Mer förslag på kurser! Fattar att området är brett och omöjligt att svara på generellt men hur skulle ni som verksamma tänkt i min sitts?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bump!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bosscs2:

Algoritmer och datastrukturer

Agile och Lean utveckling av mjukvaruintensiva produkter Distans

Arkitekturer och ramverk för webbapplikationer Distans

C#.NET Distans

Databaser 1 Distans

Datakommunikation Distans

Internetsäkerhet Distans

Introduktion till Cloud Computing