Någon slags material mellan PCB och chassit för att dämpa ljudet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Någon slags material mellan PCB och chassit för att dämpa ljudet?

Hejsan,

Ni som bygger era egna mekaniska tangentbord är det några av er som har någon slags mjuk matta eller sound dampening grej mellan chasit och pcb?

Hittar inget material i Sverige men hittar massa i Amazon... om det är någong som vet vad jag söker efter skulle ni kunna hjälpa mig?
Ska bygga min första tangentbord nästa vecka hoppas det blir bra

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

borde v'l teoretiskt gå att lägga hela pcb´n på en gummimatta

tror inte det kommer göra så stor skillnad att ljuddämpa pcb´t men lite kan det ev göra tror det kommer göra mer skillnad med gummiringar under keycapsen så det inte slår ihop plast mot plast/pcb och sen gummifötter under tangentbordet så det inte är plast eller whatever du tänker använda mot skrivbordsytan.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

@Enjoy_The_Pain: @Felion1337 till undsättning. Kolla in hans album så får du tips och trix.

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10